Employer branding

i druge reči zbog kojih ćete zvučati pametnije

Employer branding

Komunikacija među majstorima prožeta je germanizmima: od štemovanja i klamovanja do čuvenog „okreni ga na kant”. Upotreba tih reči čini komunikaciju i posao efikasnijim jer pravi majstori tačno znaju šta one znače. 


Komunikacija u agencijama kojima je komunikacija posao prožeta je anglicizmima poput content, engagement i conversion. A tu je i duga, duga kolona skraćenica od tri slova: KPI, B2B, CSR, SEO, CTA... Upotreba tih reči čini razgovor kraćim jer - niko tačno ne zna šta te reči znače, ali ne sme da pita. Pravi majstor u agenciji koja se bavi komunikacijom je onaj koji poznaje najsvežije reči na tržištu. Iskreno, i u Žiški je tako, istraživanje novih tendencija spada u naš SOW.


Termin employer branding zauzeo je vredno mesto u razgovorima stručnjaka za komunikaciju tokom 2019. godine, a to što je i dalje aktuelan prati trend fokusa na zapošljavanje u Srbiji. Jer, employer branding je produžena ruka drugog anglicizma, a to je human resources. Ali, kako ne bismo objašnjavali neki termin podjednako maglovitim evo i pitke definicije: employer branding su sve one aktivnosti koje za cilj imaju da predstave firmu kao poželjnog poslodavca.



Naši fotografi proveli su par dana u kancelarijama Morph-a i snimali kako izgleda njihova svakodnevica


Ovako jednostavno definisano, očigledno je da ove aktivnosti ne prevazilaze ono čime se jedna marketinška agencija inače bavi, sa dve važne razlike. Prvo, u pitanju je predstavljanje same firme, a ne njenih proizvoda. I drugo, ciljna grupa kojoj se firma predstavlja nisu njeni potrošači nego potencijalni budući zaposleni. 

 

Prošlo je vreme kada biste nove zaposlene privukli svojom staklenom zgradom u poslovnom delu grada, strogim dress code-om i zvučnim imenom svoje internacionalne firme. Nekada je to bilo dovoljno. Ali ljudi sada traže malo ljudskosti i priliku da zavire iza svih fasada postavljajući očigledno pitanje: “a kakvi ljudi rade tamo?” Ovu pozitivnu promenu na tržištu diktiraju firme poput Zühlke Srbija i Morph-a, i jedni i drugi naši susedi, ovde na Novom Beogradu.



Naši video producenti proveli su dan sa nekolicinom zaposlenih u Morph-u


Za Morph smo prvo napravili video serijal u kojem predstavljamo firmu iz ugla zaposlenih, njihove ciljeve i mišljenja. Na kraju krajeva, onome ko će sutra raditi u Morph-u to je ono što je najvažnije. Sa sledećim, animiranim videom koji je još u izradi išli smo korak dalje, a kako sadržaj iz oblasti employer branding-a za Morph raste, izradili smo za njih i brend strategiju na ovom polju koja će uticati i na njihovo prisustvo na društvenim i poslovnim mrežama. I ne samo uticati – nego i odrediti budući sadržaj u ovoj firmi čiji je fokus na zapošljavanju i širenju usled dobrih poslovnih odluka.


Za nas, ovo je bio najlakši posao ikada. Praktično se uradio sâm. Nismo mi predstavili firmu, nego se ona predstavila. Nismo unajmili glumce i statiste, niti tražili lokaciju za snimanje. Najveći izazov bio je ne ulepšavati, ne dodavati, ne skraćivati – ostaviti te male ljudske momente i greškice sa kojima ljudi mogu da se poistovete. Prošlo je vreme izbeljenih stock-like snimaka, besprekornih frizura i ispeglanih košulja. Iskreno ispričana priča olakšava posao zapošljavanja, jer će vam se prvenstveno prijavljivati ljudi koji sebe već vide u vašem timu. A to je neprocenjiva stvar.




Ceo video i foto materijal, pa i novoodređena komunikaciona strategija proizašli su iz već izgrađene poslovne kulture Morph-a. Držali smo oči otvorene da nam ne promakne neki svetlucavi dragulj među zaposlenima, bez obzira koliko jarko sija.




Employer branding posebno je koristan firmama koje rade u industrijama sa velikom potražnjom za novim zaposlenima. Zühlke Srbija ima staklenu zgradu. Imaju i zvučno internacionalno ime i odlične uslove rada. Ali to nije više dovoljno na našem tržištu. Zbog toga su usmerili svoje napore da razviju nešto novo – a to su posebni paketi zapošljavanja za sve svoje trenutne i buduće zaposlene. Ovo nisu samo neke pogodnosti - ovo su praktični, fleksibilni režimi rada koji bitno proširuju broj potencijalnih budućih zaposlenih. I ovi paketi nisu novotarija na svetskom nivou koja je samo implementirana u Srbiji. Ne, oni su razvijeni ovde i sa stanovišta vizuelnog identiteta i tona komunikacije niko zapravo nije znao kako treba da izgledaju. Naravno da su zvali Žišku u pomoć, a mi smo naravno prigrlili mogućnost da radimo nešto novo jer - employer branding je sada imao svoj konkretan proizvod, usmeren ka budućim zaposlenima.



I sami zaposleni postali su ambasadori firme. Osim što su dali lice novim paketima zapošljavanja, otvorili smo i platformu gde mogu da govore o svom poslu kroz Tech Talks serijal. Na ovaj način obraćaju se svim kolegama iz struke. Svi ovi napori predstavljaju Zühlke Srbija kao visoko-stručnu firmu i poželjnog poslodavca čak i među stručnjacima u konkurentskim firmama jer i oni su potencijalni budući zaposleni. 



Za nas, ova konverzija potrošača je nešto poznato. Tržište rada je tržište kao i svako drugo. To tržište se promenilo poslednjih godina: nove poslovne prakse i režimi rada izrasli su kao odgovor na potrebe zaposlenih a specifična poslovna kultura formirala se kao proizvod dobrih poslovnih poteza.


Ali one firme koje imaju sve to, i uz to još i hrabrosti da predstave svoje zaposlene i svoju izgrađenu kulturu, našle su se u novom, nezauzetom prostoru. To su firme koje će odrediti buduću sliku tržišta zapošljavanja.


🔥 🔥 🔥


3