Praktikanti nam vode firmu?

O našem programu prakse iliti treningu za posao

Kod nas praktikanti ne kuvaju kafu, ne idu po burek i ne znaju ko sve pije sveže ceđenu pomorandžu sa dodatkom goji bobica. Kod nas praktikanti vode firmu.

 

Mi verujemo da je praksa jedini način da počneš da radiš u advertajzingu. Ne postoji nijedan studentski program koji te može sasvim pripremiti za rad u agenciji, pa verujemo da agencija mora biti i dobra škola. Mislimo da smo uspeli da napravimo dobru školu. Najbolji dokaz za to je da je od pet Menadžera Projekata, troje završilo ovaj program kod nas. U proseku imaju tri godine radnog iskustva, uključujući ovu praksu, a posle Miloša i Gorana preuzimaju najviše odgovornosti u firmi. Sigurni smo da im je dosta pomoglo što su počeli karijeru baš ovim programom.

 

KAKO IZGLEDA PRAKSA?


Tačniji naziv bi zapravo bio program obuke, jer cilj naše prakse nije da odradiš određeno vreme i dobiješ sertifikat, niti je da nam odradiš gomilu glupog posla koji niko ne želi da radi. Cilj je da što pre istreniramo Menadžera Društvenih Medija. Za to nam je potrebno 5 meseci. Od prvog dana imaš realne odgovornosti i radiš puno radno vreme. Znamo da je zahtevno, ali zato je praksa i plaćena.

 

Svakog meseca imaš evaluaciju svog rada. Ukoliko ostatak tima veruje da možeš samostalno da izneseš zadatke iz tog meseca prolaziš u naredni. Ukoliko uspešno završiš svih pet meseci, ponudićemo ti poziciju Menadžera društvenih medija u našem timu. Pošto smo sigurni da možeš samostalno da vodiš društvene mreže bilo kog klijenta i uvek nam treba ljudi na ovoj poziciji, ova ponuda je zagarantovana - na tebi je samo da pokidaš praksu! Do sada se ispostavilo da oko 50% praktikanata završi praksu, ali imaćeš mnogo stvari na tvojoj strani: mentora, NUMEMe i kolege.

 

Mentor će voditi tvoju praksu, biti tu da te usmeri kroz zadatke, da ti objasni sve što te buni i da te uklopi u tim. NUMEMi su prezentacije sa uputstvima za skoro sve, od WiFi passa do kancelarijskih pasa, od principa fotografije do toga kako radi oprema, od toga kako se piše copy do toga kako se pravi kampanja... NUMEMe smatramo najboljim udžbenikom za digitalni marketing u regionu. Udžbenik ništa ne vredi bez tima koji će te uključiti na projekte gde možeš da ga primeniš. Verujemo da je najzdraviji način da tim raste kroz nove MDM, tako da svi ovde navijamo za tebe!

 

svi koji su ikada završili Žiška praksu

 

Radićeš:

 

KOMJUNITI MENADŽMENT 

 

Dobićeš prave klijente, pratićeš njihove Facebook stranice ili Instagram profile i komunicirati sa svima koji se jave: sa fanovima i hejterima. Napisaćeš svoj prvi mejl klijentu, da odobriš neku zakučastu komunikaciju. Naučićeš kako se brendovi razlikuju po tonu komunikacije i da je svaki komentar na društvenim medijima copy za sebe.

 


Kako Olga dizajnerka vidi CM posao.

Full disclosure: Olga je čudna, ne CMovi.

 

KOPIRAJTING

 

Naredna dva meseca ćeš se fokusirati na osmišljavanje kreativnih ideja. Osmišljavaćeš postove za što širi spektar naših klijenata, od onih koji divljaju na Instagramu, do onih koji prodaju sofisticirane proizvode na Linkedinu. Verovatno ćeš prvi put objaviti post koji si sama smislila. Dobićeš prve lajkove na svoju ideju. Počećeš da razmišljaš kako tu istu kreativnost da koristiš u kampanjama, scenarijima, produkcijama, prezentacijama... verovatno ćeš otići na prvi sastanak sa klijentom.

 

 


FOTOGRAFIJA & KOORDINACIJA PRODUKCIJE

 

Naredna dva meseca ćeš se upoznavati sa našim kamerama, svetlima i pratećom opremom i učićeš osnove fotografije i obrade fotografije, video produkcije i montaže. Naučićeš kako da proizvedeš post za društvene mreže sama, ali i kako da koordiniraš snimajući dan. Živimo u doba vizualnih medija i ovo znanje će ti biti neophodno u poslu. Nećeš postati profi fotograf, ali znaćeš da napraviš pismenu fotografiju ili organizuješ snimanje. Zbog ovoga će tvoje stranice odskakati od konkurencije i bolje ćeš razumeti šta možeš da očekuješ od dizajnera, producenata i fotografa.

 


 

MENADŽMENT PROJEKATA

 

U drugim agencijama se ovo zove Akaunt (Account).  Da - za nekoliko decenija oglašavanja u Srbalja, niko se nije setio da prevede najosnovniji posao u agenciji. U međuvremenu se i način menadžment izmenio i danas se agencija organizuje na nivou projekta. Suštniska funkcija je ista: da klijent bude zadovoljan. Međutim, alati su drugačiji: prodavaćeš, argumentovaćeš, koordiniraćeš, predlagaćeš, planiraćeš, legaćeš na rudu, haslovaćeš – osiguravaćeš da se stvari dešavaju.

 

 


 

KAKO DA SE PRIJAVIŠ:

 

Pre svega, razmisli još jednom da li je ovo za tebe. Možda pokušaš prvo kući, vidiš da li ti prija. Imaćeš vremena za to jer prijave su otvorene samo u januaru i u maju. 


Onda razmisli da li smo baš mi agencija gde želiš da počneš svoju karijeru. Dosta mi tu nešto filozofiramo po blogovima, drvimo u podkastima i burgijamo po projektima koje radimo za klijente. Ako počneš karijeru kod nas, rašćeš u agenciji organizovanoj totalno drugačije nego sve ostale tržištu. Neće bre svako da se mlati sa tim glupostima!


Ako se ipak pronalaziš u svemu tome ili nemaš šta pametnije da radiš, pripremili smo jedan mali kreativni izazov. Znamo da nemaš iskustva i da te brine kako da se izdvojiš. Zato smo osmilili ovaj zadatak da ti u tome pomognemo:


Don Drejper je kriogenički zamrznut na vrhuncu svoje karijere zbog retke bolesti. Sada je pronađen lek i juče su odmrznuli najboljeg Kreativnog direktora svih vremena. Don se probudio i shvatio da se svet za 50ak godina dobrano promenio – a on nema posao. Novac ga ne zanima, želi samo da pronađe mesto gde će najviše naučiti o komunikacijama 21. veka. 


Ti radiš u Žiški i dobijaš zadatak da ubediš Dona da radi sa tobom u našem timu. Ako pristane, ti ćeš mu asistirati u prilagođavanju i sa tobom će najbliže sarađivati. Dali smo ti Donov mejl, potrebno je da predstaviš sebe i Žišku na najimpresivniji način. Možeš mu slati mejl, prezentacije, linkove, fotke, video i hologramske zapise.


Treba nam i tvoj CV i evo par preporuka kako da ga napišeš… i par preporuka kako da ne upropastiš ovu prijavu

 Ako se tvoja prijava izdvoji, pozvaćemo te na test. Biće pismeni test uz poštovanje KOVID preporuka.  


E da, šalili smo se za ove hologramske zapise. Ali, voleli bismo da dobijemo jedan.

 

🔥 🔥 🔥

 

ŠTA KAŽU NAŠI BIVŠI PRAKTIKANTI?

 

Sonja: “Tokom prakse svi navijaju za tebe i zaista žele da postaneš deo tima i izboriš se uspešno sa svim izazovima. Čak iako u jednom trenutku shvatiš da ovaj posao nije za tebe, do tada ćeš već naučiti gomilu novih i korisnih stvari. I najvažnije, upoznaćeš žiške (22 za sada, and still counting) – tim ljudi koji potpuno dekonstruiše tradicionalnu ideju posla i kategorije „strogog“, „ozbiljnog“, „dosadnog“, „korporativnog“ koje uvek idu uz nju.”

 

Jelica: “Sam početak prakse može se slikovito prepričati poslovicom “baciti u vatru”. Dok navikneš da pick-up-uješ dnevne taskove, ostaješ pred gorućim “kreativnim procesom” koji te kali da izbaciš dobro pečene ideje za content. Vremenom, pronađeš svoj jedinstveni kreativni proces, i onda sve ide lagano.”

 

Antonio: „Mnogo novih zadataka, odgovornosti, mailova, zastrašujuća hrpa skraćenica koje ne razumeš, negativni feedback klijenta... I mnogo kvalitetnih uputa mentora, podrška kolega, uzbuđenje jer radiš nove stvari i blaga mučnina od količine loših fora koja se proizvede svakoga dana. I sve ostane više-manje isto i nakon prakse, sem što bolje poznaješ raspored foldera na serveru.”

 

Dale: „Džaba se pripremaš i čitaš šta smo rekli i doživeli. Ako stigao/la do toga šta ja mislim o praksi, već znaš da li bi voleo/la da dođeš. Nama bi bilo drago da te vidimo. Pričam ti o svemu na pauzi.“

 

Radule: „Verovatno si video/la negde kako se obrađuje metal – ubaci se u vatru, a onda čekića dok ne nastane ono što treba. Metafora jeste teška, ali bitno je da znaš - procesom kaljenja nastaje najjači čelik, a Žiškini kovači znaju šta rade.”

 

🔥 🔥 🔥

 

SREĆNO!