Trebaju nam nove reči za… - Ziska

Trebaju nam nove reči za...

Klikni ovde za šansu da postaneš Milan Vujaklija! Ne moraš ni da se rodiš u Buhači pored Slunja.

U početku beše reč.

… filozofija iza ovakvog početka mita o postanju je dosta očigledna: konstruišemo reči da bismo razumeli svet oko sebe. Reč znači razumevanje, definisanje i izolovanje. Ne postoji “drvo”, postoji mnogo drveća, a mi ga klasifikujemo u tip koji nazivamo “drvo”.

Toliko filozofije za danas, sada idemo sa standardnom Internet sprdnjom na koju ste navikli od nas:

Uhvatili smo se u kancu više puta da pokušavamo da se dovijemo da definišemo određene pojave. I posle petog “to ti je ono kad, pa znaš što stalno rade…” shvatili smo da su nam potrebne nove reči za neke stvari. Realno, prvenstveno su iz domena digitala jer o tome tupimo ceo dan. Svakako smo skontali šta su stvari, ali nemamo dobru ideju za reči. Molimo da sve predloge dostavljate u komentarima, prikupićemo najbolje i editovati ovaj post uz kredit.

Reci – izađeš na ŽIŠKA blogu, pa to ko u Politici pedes’ druge jbt!!! Pobriši te zvezde iz očiju, lako impresionirani i jednako imaginarni čitaoče, ovo su predlozi:

1.    Jewbacca?

To ti je ono kad smisliš nešto sasvim originalno i novo i umreš od smeha. Ispričaš Mariji, ona puca od smeha, matoraaa palim Photoshop odmah! Onda dođe Skokić i kaže “ma video sam to na Internetu”.

Onda odeš na Google. I stvarno.

To se meni desilo kada sam smislio da napravim fotku Chewbacca sa jamukicom i ispod piše Jewbacca. I onda se desilo sve iz prvog pasusa. Zato je trenutno vodeći naziv Jewbacca (effect). Drugi predlog je “The Simpsons did it” što je samo po sebi već “The Simpsons did it” pa stoga nije preterano cool.

Ovo nije samo bezazlena pojava. Na Internetu se može pronaći jako puno advertajzing radova: logotipa, celih kampanja, printova. Valja uvek proveriti pre nego što nešto pošaljete da ne ispadnete Chewbacca pred klijentom.

2.    Minut ćutanja za Instagram?

To ti je ono kad se nađe grupa od 3 do 6 ljudi na piću u gradu, i razgovor se razvlači standardno, ali onda shvatiš u jednom trenutku da niko nije ništa rekao par minuta jer su svi na telefonu. Ti naravno to takođe shvatiš tek kada podigneš pogled od telefona.

Ja obično u tom trenutku uključim štopericu i čekam sledećeg da se probudi. Prosek bude oko minut – dva. Taj neko podigne pogled sa telefona i traži pogled nekog drugog kao da smo iz šume izašli “Hej, saplemenici, jesmo tu?” Onda se susretne sa mnom i mojim ogromnim kezom dok zaustavljam štopericu.

Za ovo niko nema dobru ideju. Ovo gore je suviše rogobatno. Ja sam predložio fonratorijum. Izbacili su me napolje i morao sam da pišem slobodan dan jer nisam smeo da uđem nazad u firmu. Plz help.

3.    Freal?

To ti je ono kada je nešto fejk, ali pozira kao da je istina. Na tome je dosta slabo počivao reality show, ali je postalo mega relevantno eksplozijom Instagrama i YouTube-a. Kompletna karijera Casey Neistat-a je najbolji primer za ovo. Svaki put kada Casey nonšalantno došeta u kadar ti ne vidiš 10 minuta nameštanja te pozadine New Yorka.

Ova reč bi nam baš dosta značila da imamo nešto da stavimo na slajd kada god predlažemo neki moderan vlog format. Trenutno se oslanjamo na to da je klijent gledao pravi vlog i na moje mlataranje rukama dok govorim konstrukcije kao što su:

  • Trenirani, ali nepoznat glumac ili influencer pozamašne harizme koji ruši četvrti zid

  • Šatro nasumični, natprosečno opušteni ljudi koji su u stvari statisti

  • Scenario koji omogućava dovoljno fleksibilnosti, ali osigurava ključne momente videa

  • Nije lepo spavati na sastanku. Molim vas probudite se.

Baš Si bilo cool da nam stoji neko FOMO. Ili PROGRAMMATIC. Sa malo sass-a. Da zapršti, zacrvči, iskoči sa slajda, kaže “hej, tu sam, znamo se, sve će biti ok, SOMOBORAC u najavi”. A trenutno najbolje što imamo je freal. Fblja. Ne ide.

4.    Quote salad?

To ti je onaj trend da staviš totalno nasumičan selfi na Instagram, a onda odvališ fotrune cookie filozofiju u captionu kao da te je sam Konfučije podučavao 8 velikih tajni univerzuma. Dakle, zamislimo devojku u ranim dvadesetim godinama u assface pozi. To je ona čudna torzija tela u kojoj se vidi i lice i dupe, a struk se izvija da bude vitkiji. Pogled je na dole, a ispod piše:

Learn to appreciate the small gifts of life. Laugh, Love and Learn every day.

Breathe in the vibes around you. #girl #lovelife #jošstohashtagova

I kažem devojka, jer mora se priznati da se viđa pretežno kod ženske populacije. Mada i momci preko 16 godina koji su skoro pobrisali sve meme-ove sa svog profila jer su otkrili da ih potencijalne ribe stalkuju pre nego što.. pre nego što.. šta god u tom periodu danas radi generacija koja je napunila Taš za Jalu i Bubu. Takođe, pišem na engleskom jer i oni češće pišu na engleskom, kao da to dodaje na misteriji.

Trenutna skraćenica je Quote salad, iz paralele sa Word Salad, ali to uopšte nije intuitivno ako vam ne ispričam celu priču iznad i onda ni nema puno poente.

5.    Reverse shitposting?

To ti je ono kad neko brani nešto što niko nije napadao da bi pokupio lajkove. Recimo, kada se pojavila Senke nad Balkanom svi koje ja znam su odlepili za serijom. Bez obzira što su gledali Peaky Blinders. Sad zamisli da ja postavim status

Ne znam zašto svi napadaju Senke nad Balkanom, baš je dobra serija!

Konačno nešto što nije Radoš Bajić! #freethinker

Neko je čak primetio da nijedan meme Unpopular Opinion Puffin u stvari nije Unpopular, nego samo postoji dovoljno primera tog mišljenja da možemo da kreiramo percepciju da postoji neka grupa ljudi koja tako misli / tako se ponaša.

Ovo oključuje sve fore sa tapšanjem kad avion sleti. Leteo sam 10 puta u poslednje 2 godine. U Zanzibaru je jedan lik tapnuo 2 puta, ironično. Za iste 2 godine foru sa tapšanjem kad avion sleti čuo sam bar 20 puta.

Osećamo se dosta blizu ovoga. Nešto između Serbian-Jew Social Double Bluff i Reverse Shitposting. Ali fali nešto…

6.    Skokiću, prekini?

To ti je ono kada neko u realnom razgovoru izvadi telefon, otvori svoj Instagram i krene da ti maše pred očima. Sve to obično uz polu-šalu “Lajkuj mi nešto, ajde, ajde” . Svi želimo da budemo voljeni. To je ok.

Manevar trenutno interno nosi naziv Skokiću prekini! jer Miloš to stalno radi. Međutim, iz očiglednih razloga, to nije primenljivo van naše kancelarije? A možda i jeste…Da ne bude da ga ja nešto prozivam, pozivam sve polaznika ovogodišnje IAA za svedoke.

Hajde, Internete, možemo mi to!!!! #SKOKIĆUPREKINI

/   /   /

Bili smo ozbiljni na početku: javite se sa predlozima i editovaćemo članak.

Zz

G