Iskren razgovor o poslu

Iskren razgovor o poslu

Kako da tvoji zaposleni prežive još jedan intervju?

Kada klijenti dođu sa idejom da rade Employer brending kampanje, u produkcijskom smislu se to uvek završi „nekakvim videom“.

A taj video najčešće ima za cilj da prikaže zaposlene u najboljem svetlu, dok rade, ali i da objasni benefite posla, odgovori na pitanje čime se oni zapravo bave, a opet i da svako ispriča svoju priču. I korpo i lično. I na kraju to, obično, bude intervju sa zaposlenima.

Intervju ovog tipa je video format gde, kroz razgovor sa osobom, a zatim i „pokrivalice“ – scene iz kancelarije, u kojima vidimo osobu na radnom mestu, atmosferu radnog prostora i neke cool detalje (često dopingujemo scenografiju tako da radi za priču) ispričamo celu priču. Naravno, pošto je ovo trekst o video intervjuu, teško da možemo preneti sve te atmosfere, vajbove i postupke o kojima govorimo. Zato, bolje je da priču pogledate u videu: Na primer:

I…

Priprema ovakvog videa podrazumeva dobro osmišljen scenario. Na osnovu kreativne ideje, strategije i kampanje, ali i razgovora sa klijentima, i njihovim zaposlenima prvo definišemo listu pitanja. Definišemo koja pitanja su prioritet, ali i ona koja će ih podstaći na razgovor. Zvuči jednostavno – oni samo odgovaraju na pitanja, ali – nije.

Iako mnogo znaju o svom poslu, ovo su obični ljudi. Običnim ljudima često nije prijatno pred kamerama. Uvek računamo na to i zato, pored pitanja, koristimo priliku da se upoznamo sa njima. Da ih opustimo na najljudskiji način – uz kafu, neobavezno čavrljanje, povezivanje na profesionalnom i ličnom nivou. Često upoznavanje prethodi scenariju, jer puno toga saznamo lično od zaposlenih. Tek onda uđemo u razradu video plana, definisanje pokrivalica, istraživanje lokacija i sl.

Tako smo, danima posmatrali i razgovarali sa Morph-ovcima iz čega je nastao serijal videa, ne klasičnog intervjua, ali narativnog videa zasnovanog na posvećenom stalkovanju zaposlenih. Ako se dogovorimo da radimo tako, na kraju dostavimo ovo:

Žiške, odnosno naše ljude, ipak malo bolje znamo. Malo je i do toga što mnogo volimo da pričamo. Bilo o snovima ili digitalu. Tako je nastao jedan od zabavnijih formi intervjua u Žiški – Secanje. Ovaj serijal nam nije samo pokazao da ljudi u Žiški nemaju guilt, već samo pleasure, već i koliko je važno okruženje u kojima se nalaze ljudi kada odgovaraju, ali i ko ih intervjuiše, nivo slobode i sl. Zato uvek i klijentima savetujemo da na pitanja odgovaraju iskreno, a to jedino možemo postići ukoliko nemaju unapred spremne odgovore na pitanja.

Pored Secanja, odlučili smo se da isporbamo i formalniji intervju – sa minimalističkom scenografijom i akcentom samo na ljudima. I njihovim odgovorima.

Pustili smo ljude da sami pokušaju da definišu nejasne reči iz industrije koje često koristimo. To onda izgleda ovako.

Ponekad je video intervju sastavni deo digitalne kampanje. Ukoliko želimo da prikažemo većinu ljudi, iz različitih socijalnih grupa, da dobijemo uvide što većeg broja ljudi – onda je to intervju koji planiramo mnogo duže, na posebnoj lokaciji u posebnim uslovima. U njemu insistiramo na prirodnosti, na tome da ljudi budu apsolutno iskreni i nepripremljeni. Ako želimo da prenesemo osećanja ljudi  – onda svi moramo biti iskreni. I mi koji snimamo intervju i ljudi koji govore. Takve su onda priče #IzMogUgla:

Nekada, intervju uzima takav oblik da su svi uključeni zapravo učestvovali na samoj pripremi razgovora. Znaju koja je tema, imaju strukturu i redosled pričanja.

U narodu je ovaj fenomen poznat i kao Žiška podkast. Iako je podkast format sam za sebe, Goran tu nekog često nešto pita – znači intervju.

Nekada je intervju deo mnogo šire i tople priče. Tada, veza između osobe koja intervjuiše i one koja odgovara mora biti jaka i puna razumevanja, jer nam je izuzetno važno da se svi osećaju prijatno da mogu reći sve što žele. Da mi budemo tu da pomognemo.

/   /   /

U Žiški volimo da pričamo, ali još više – volimo da slušamo.