Lansirali smo Kokos Kasato

Antireklama je nova reklama



Gomila korisnika ima instaliran softver koji sprečava reklame. Ostali samo mrze YouTube kada im prekine video koji gledaju. Dnevno vidimo gotovo hiljadu reklama – online i offline. Više nego ikad, milenijalci su svesni marketing timova, strategija i prezentacija koje obećavaju da ćemo kliknuti na oglas. Svesni smo koliko košta magija zvana Algoritam koji će osigurati da baš ti vidiš baš to nešto što ne zanima. I koliko su brendovi, od najvećih, pa sve do Instagram butika, spremni da tu cenu plate.

A gde nema iluzije – nema ni uspešne reklame. Osim ako... počnemo da govorimo istinu u reklamama. Rešili smo da testiramo ovu premisu u Kasato Kokos kampanji – „Nekima se neće svideti“. Evo tri pitanja koja možeš postaviti sebi kada sledeći put budeš radila kampanju:


Da li reklama može da bude istinita?

Dobro napisani brifovi sadrže realan prikaz proizvoda. Snage i slabosti. Šanse i izazove. Ipak, čini se kao da svi jedva čekaju da se fokusiraju samo na prednosti – i klijenti i agencije. Potrebno je imati visok stepen samosvesti kako bi se iskreno komuniciralo o nedostacima. Oni su svakako tu – bolje je da ih kupci čuju od tebe, jer svi dobro reaguju na iskrenost i samopouzdanje.

Kada pomisliš na kokos šta ti prvo padne na pamet? Morska obala. Lagana letnja haljina. Nežni kokos. DOSADNO!!! Da se ne lažemo, kokos nije egzotičan ukus već 100 godina (otkad su blagodeti međunarodne trgovine postale vrlo sveprisutne). Ipak, postoji nešto u vezi sa kokosom. Nešto istinito i polarizujuće. To je činjenica da ima ljudi koji ga...baš mrze. 


Čekiraj video ovde.

Kampanja „Nekima se neće dopasti“ se obraća ljudima koji ne podnose kokos. I ne pokušava da ih preobrati.Čak odlazi i korak dalje - Kasato pirat je jedan od njih. Maskota brenda je stala na stranu hejtera kokosa. Na Instagramu je skupljao potpise za peticiju marketing menadžeru Kasata, a u jednom od stripova je čak posetio Kasato Kompaniju kako bi podneo žalbu. Na žalost Pirata, kampanja je trajala još nekih par nedelja, a on ju je sve vreme opstruirao.  


Da li je iskrena reklama uverljiva?

Budimo realni, na kraju dana bi valjalo da se nešto proda. Ili da bar neko klikne na oglas. Zato te sigurno interesuje da li je istinita reklama uverljiva. Pa...na Kasatu smo dobili brdo reakcija koje medijski budžet ne može da kupi: armija ljudi je branila Kokos Kasato od našeg tima.


Neki su ubeđivali Pirata da Kokos nije toliko loš. Drugi su samo hvalili hrabrost brenda da objektivno priča o svom proizvodu. A mi smo trljali svoje malene šake dok su rezultati pristizali iz medijske agencije:

398.000 pregleda,

1300 šerova,

1650 čuvanja,

172 komentar

Pored toga smo zaboli i IAB Mixx nagradu u kategoriji Best Product Lunch. 


Čekiraj video kejsa ovde.


TLDR: Iskrenost šljaka.

Zašto svaka reklama nije istinita?

I za kraj, ako su prva dva odgovora potvrdna – ako reklama može biti istinita, a pored toga i uverljiva, poslednje pitanje je: zašto svaka reklama nije istinita? Osećaj za to šta je „sledeće“ u industriji izdvaja dobre od prosečnih kreativnih radova. Reklame Istine se čine kao naslednik ere Kul brendova (o čemu ću pisati uskoro).

Na žurku ne valja doći kada je vreme za after. Zato je sada pravo vreme da učinimo advertajzing istinitim ponovo. Biće nam zahvalni i kupci i klijenti, sigurna sam.


Milja Šijakinjić