Šta je ADBOOKA i čemu služi?

Nov 14, 2019

„Changing the world is the only fit work for a grown man.“

-Howard Luck Gossage

Prvo izdanje ADBOOKA publikacije objavljeno je uoči Kaktus festivala i imali smo priliku da je prelistamo par dana ranije. Ipak, ovaj tekst dolazi nakon dve nedelje, koliko nam je bilo potrebno da je pročitamo od korice do korice (laganim tempom, uz agencijsku dinamiku rada) i damo svoj sud.

TLDR: Ova publikacija je važna za našu industriju i sjajno sumira kreative iz prethodne godine, teme kojima su se agencijaši i ljudi u korporacijama bavili, glavne tenzije i trendove koje opažamo. Osim toga, izgleda je&*(o prelepo i držati ovu knjigu u ruci je pravo zadovoljstvo!

Prvo što primetite kada je uzmete u ruke, ADBOOKA izgleda baaaš kul. Puno pažnje posvećeno je detaljima u samoj štampi, što korica, što samih tekstova. Tema broja “Advertising can change the world” je pomalo generička, ali svakako pozitivna i ambiciozna polazna tačka za sve što magazin pokušava da bude.

Knjigu otvaraju studije slučajeva iz celog regiona, što je odličan hook za sve one koji su samo planirali “malo da prelistaju  da vide šta ima unutra”. Ukoliko ste u prethodnom periodu visili po advertajzing festivalima, mnoge kampanje će vam biti poznate, ali, zanimljiv dodatak je to što ovde možete pročitati i “Osvrt klijenta” za svaku od nagrađivanih kampanja, što daje dosta zanimljiv uvid o kojem ne govorimo prečesto. Tu je i osvrt glavnog kreativnog direktora, pa čitanje ova dva paralelno može biti prava poslastica. Najviše nam se dopao tekst o Munchmallow kampanji, kao i poznatoj kanskoj dobitnici “One Book for Peace”.

Jednom kada se probijete kroz regionalne kejs-eve, čekaju vas dva intervju poglavlja. “Opinion” je deo rezervisan uglavnom za profesionalce iz agencija, a teme variraju od employer branding-a, preko digitalne transformacije pa sve do mladih u struci i pitanja edukacije. Primera radi, zanimljivo je tumačenje Ive Đurković o tome kako će izgledati agencijski model budućnosti. Relja Jović na zanimljiv način komentariše promene na Instagram platformi i objašnjava zašto bi web site trebalo posmatrati kao glavni kanal brendova. 

“Inside the brand” je druga strana ovog ogledala gde vas čekaju intervjui i tekstovi ljudi iz kompanija (čitaj: klijenti). Ovaj deo publikacije je posebno koristan jer pokriva veliki raspon industrija, pozicija i tema iz čitavog regiona.

“Agency viewpoint” je deo publikacije u kojem su sabrani stručni tekstovi ljudi iz agencija iz regiona. Tu smo i mi! :D Sledi shameless plug našeg teksta, ali ko će kome da namesti, ako neće svoj svome. Konkretno, mi smo pisali o isplativosti video produkcije i merenju uspešnosti ovog formata. Takođe, preporučujemo tekst Ivana Tušeka o postmodernizmu u marketingu, kao i Žinićevo Kreativno mentorstvo.

Za ljubitelje brojki i hard data-e, publikacija sadrži i sekcije “Data points” sa zanimljivim vizuelizacijama statističkih istraživanja o industriji, kao i svim već dobro poznati Agency report. Ako vas interesuje koliko ima agencija za digital u Srbiji, primera radi, odmah premotajte na poslednje stranice ADBOOKA-e.

Na početku teksta smo rekli da je ova publikacija važna za celu industriju. Verujemo u korisnosti toga da gradimo platforme koje nam omogućuju da započinjemo razgovore o stvarima koje nas muče kao i platforme gde možemo da ustanovimo šta smatramo uspešnim radom, za početak, a onda i dublje analiziramo šta je to što odvaja dobar od lošeg rada.

Osim toga, povezivanje celog regiona i deljenje znanja i iskustava pomera stvari za sve nas koji radimo u advertajzing industriji, ponekad zarobljeni u sopstvene mehure. ADBOOKA već u svom prvom izdanju uspeva da pomeri sve ove kazaljke za par procenata u dobrom pravcu i zato smo srećni što je imamo u našoj biblioteci. Takođe, jako lepo izgleda na polici, zar ne?