Storage Time

Žiška Podcast

Storage-time.jpg

21. KAKO IZGURATI IZOLACIJU?

 

Pričamo o tome kako se život promenio tokom izolacije zbog COVID-19, koji su najjači mimovi ere korone i zašto su konferencijski pozivi pakao. Dajemo savete iz ličnog iskustva rada kod kuće, i preporuke za bindžovanje. Razmišljamo kako će nas sve ovo promeniti…

 

Za početak, nikad nećeš imati više vremena da probaš podcaste!

 

 

Jelly preporučuje knjigu: https://www.goodreads.com/book/show/2...

 

Bollywood film koji preporučuje Goran: https://www.youtube.com/watch?v=sOEg_...

 

Masterclassovi koje preporučuje Miloš:

https://www.masterclass.com/classes/j...

https://www.masterclass.com/classes/m...

https://www.masterclass.com/classes/w...

 

20. DA LI SU STRIPOVI ZA KLINCE?

 

HA! Čita stripove a odrastao čovek… Bolje bi mu bilo da radi nešto pametno!

 

U jubilarnom 20. Žiška podkastu zapitali smo se da li su STRIPOVI zaista samo za klince? Da li strip sa pravom može da se naziva devetom umetnošću i da li smemo da ga poredimo sa knjigom ili filmom?

 

Koja je razlika između grafičke novele i stripa i da li postoje neki drugi strip junaci osim Supermena, Dilana Doga i Alana Forda?

Gde su žene u stripu i gde je strip u Srbiji?

 

 

O ovim ali i mnogim drugim temama pričali smo sa Andrijom Mihajlovićem – strip esejijstom, saradnikom izdavačke kuće "Darkwood" i Veljkovim starim poznanikom sa foruma stripovi.com

 

Neke od njegovih tekstova možete pročitati u online magazinima Kultur!Kokoška i Before After. Andrija je takođe suosnivač Youtube kanala “PreliStAvanje:

 

https://www.youtube.com/channel/UC9Hk...

https://www.facebook.com/s3prelistava...

https://www.beforeafter.rs/contributo...

 

19. BUDI PUTNIK, A NE TURISTA

 

Dijana je putnik / instagramerka / bloger / predavač / motivacioni govornik. Despot je takođe putnik, ali i videograf / bloger / marketinški kreativac. Dijana je provela dva meseca u Tanzaniji, a Despot 6 meseci na putu oko sveta. Pozvali smo ih da nam objasne zašto su oboje napustili dobar posao i potegli u bestragiju. Međutim, oni su nam objasnili da to ne možemo da razumemo dok razmišljamo kao turisti, a ne kao putnici.

 

 

Dijanu možete pratiti ovde:

https://dijanakocic.com/

https://www.instagram.com/dijana.kocic/

 

Despotove avanture možete pogledati ovde:

http://www.bili.rs/

https://www.youtube.com/channel/UCv4U...

 

18. SVI PRELAZMO NA TKTOK?!!

 

Kuda ide Tik Tok, ko ga koristi i kakva je to uopšte platforma? Zapitali smo se da li se brendovi plaše Tik Toka i zašto možda 2020. dobra godina da se brendovi pojave na ovoj mreži.

 

O Tik Toku najbolje znaju oni koji baš na njemu kreiraju sadržaj. Zato smo pozvali Bondisima, jednog od najvećihTiktokera u Srbiji da nam ispriča kako je za 5 meseci došao do 135K pratilaca. Tu je i Radule, kolega iz Žiške, koji je jednog vikenda odlučio da otvori Tik Tok profil. U ponedeljak je imao preko 1000 pratilaca. Pokušali smo da skapiramo kako funkcioniše algoritam ove platforme i da li možemo da izvučemo neke zaključke koji su relevantni kreatorima, ali i brendovima koji odluče da se pojave na Tik Toku.

 

 

 

Bondisima pratite na:

https://vm.tiktok.com/bTqrNR/

 

Radulea pratite na:

https://vm.tiktok.com/bTVk7p/

 

17. MOŽE LI ISTORIJA BITI ZABAVNA?

 

Uzeli smo dve tradicionalno dosadne teme, ISTORIJU i KULTURU, i pokušali da ih učinimo zabavnim! Kako se to radi? Zašto bi iko to uopšte pokušao i zašto iko to prati onda? Aleksandra nam otkriva kako postiže da napiše dva teksta dnevno za svoj sajt. Sonja nam otkriva kako je okupila svoju malo armiju saradnika. Pitamo ih da li su uspele: ima li nade da nekoga kultivišeš ako svoj tekst zapakuješ po SEO pravilima? Da li nekoga možeš zainteresovati za istoriju smešnim, bizarnim ili iznenađujućim slikama iz prošlosti?

 

Pričamo i o obrazovanju: Da li jedna novinarka ili jedan filolog mogu da postanu digitalni konsultanti tako što otvore neke sajtove iz hobija? Diskutujemo o veštinama koje je potrebno steći da bi se ovi hobiji transformisali u biznis model kao i o tome gde se dalje te veštine mogu primeniti.

 

 

Iza Istorijskog zabavnika stoji jedna osoba (verovali ili ne), i to je Aleksandra Bogdanović, novinarka sa FPN-a. Osim ovog projekta, radi i kao novinarka i autorka tekstova za seriju Moja lepa Srbija, koja se emituje na RTS1.

Istorijski zabavnik: https://www.istorijskizabavnik.rs/

Instagram Istorijskog zabavnika: https://www.instagram.com/istorijskiz...

Facebook page Istorijskog zabavnika: https://www.facebook.com/IstorijskiZa...

 

Sonja je urednica i osnivačica kulturnog portala Kultiviši se, pored toga što je stara Žiška, nekima poznata kao Soćko.

Kultiviši se: https://kultivisise.rs/

Kultiviši se Instagram: https://www.instagram.com/kultivisi_se/

Kultiviši se Facebook page: https://www.facebook.com/pg/Kultivisa...

 

16. ŠTA (NI)JE DIZAJN? 

 

Pričamo o dizajnu, a prvenstveno o grafičkom i web dizajnu. Diskutujemo o stilu vs dizajnu, radu sa klijentima i klijnetima iz pakla, kako se prodaje kreativni rad, o tome koliko je dobar dizajn bezvremen, a koliko je trend. Uletimo i u mali brainstorming na temu šta znači premijum?

 

Onda pokušavamo da otkrijemo neke savete kako se postati dizajner: da li je potrebna škola ili je dovoljan samo talenat, da li treba početi na UpWorku ili u agenciji, da li je bolje specijalizovati se ili ostati generalista, kako napuniti prvi portfolio itd. Na kraju se kratko pozabavimo UX-om, što je Džonova sadašnja profesija. Pričamo kratko o razlici između dizajna i UX-a i o IXDA i predavanjima koje Džon drži u okviru njih.

 

 

IXDA možete pratiti ovde: https://www.facebook.com/IxDABelgrade/

Džonove radove o kojima pričamo možete videti ovde: https://www.behance.net/NikolaVukasin...

i ovde https://nikola.design/projects

 

15. KAKO SE PRAVE REKLAME?

 

Ivan Žagar je brend menadžer odgovoran za Munnchmallow i sve kampanje koje viđamo u poslednje vreme. Kada je Munch nedavno objavio svoj kratki film (do sada ga je pogledalo skoro pola miliona ljudi), znali smo da moramo da ga pozovemo i popričamo sa njiim o tome kako nastaju dobre reklame, ili dobre kampanje. Osim toga, diskutovali smo o tome da li je advertising umetnost, koliko košta i vredi sekund nečije pažnje, kako društvene mreže utiču na izgled i formu reklama kao i o tome kuda cela ta stvar ide.

 

 

Film možete pogledati na: https://youtu.be/UK8k04GLd_U

Reklame koje pominjemo i gledamo možete pogledati ovde: https://www.youtube.com/watch?v=fBakC...

Google-ova emotivna reklama o kojoj govorimo je ovde: https://www.youtube.com/watch?v=6xSxX...

Kikiriki-delfin reklama: https://www.youtube.com/watch?v=MoVpg...

 

14. KAKO SE POSTAJE INFLUENSER?

 

Choda je jedan od najvećih influensera i YouTube kreatora u regionu, a kako sam kaže, ozbiljno se posvetio toj karijeri tek pre godinu i po dana. Pozvali smo ga u podkast kako bismo porazgovarali o tome šta Danilo misli o Chodi, kako izgleda ta priča o uspehu ispričana "iza scene" kao i da bismo zajedno pokušali da skontamo kuda ide dalje cela ta priča sa uticajem i brendovima.

 

 

Sićo i Choda podelili su svoje utiske o tome šta je "family friendly" a šta nije, koliko "flex-a" je previše "flex-a", čime će se baviti kada Jutjub padne, kome bi preporučili da se bave njihovim poslom i da li tjuberi imaju pravo da se bave muzikom.

 

Chodin YouTube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCwVS...

Chodin Instagram profil: https://www.instagram.com/choda19a/?h...

Dariov YouTube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCbjO...

Dariov Instagram: https://www.instagram.com/dariokesegi...

 

 

5. KUDA IDE DIGITALNO NOVINARSTVO? 

 

U novoj epizodi podcasta ugostili smo ni manje ni više, nego čoveka sa štikliranim FB Profilom. Znali smo tačno o čemu želimo da razgovaramo sa 

 

Markom Mudrinićem, do skoro urednikom Netokracije, portala koji smatramo možda i najznačajnijom tačkom širenja znanja i informacija u "ovom našem poslu". A onda smo seli za sto i uključili kamere i sledeća stvar koja se desila... pričali smo o: native oglašavanju, razlikama između tržišta regiona, mentorstvu, online kupovini, seksi poštarima, verifikovanim profilima, nagradama u advertajzingu, kreativnoj hrabrosti, mešalicama za beton, podkastima, dobrim panelima... 

 

Na kraju dana, previše smo uživali u razgovoru sa Markom da bismo to žrtvovali nekakvom sTrUkTuRom. Da se ne lažemo, sve bismo opet isto uradili. 

 

 

Možete nas slušati i na našem profilu Storage Time na Mixcloud-u. Ako ste okej sa tim da vam iskačemo i po Instagram feed-u, bacite follow (@ziska.rs), a tu su i Goran (@janql), Miloš (@milosskokic) i Marko (@markomudrinic).

 

4. PUTOVANjE U 120 ZEMALJA ZA 6 GODINA!

 

Razgovor sa plavušanom koji je putovao u 120 zemalja za manje od 6 godina je mogao da traje do kasno u noć, ali mi smo nekako uspeli da se ograničimo na sat vremena, uprkos votki i rant-u o Influenser algoritmima. 

 

Ivan Poltoracki marketar, strateg, influenser i, pre svega, najveći nomad kojeg smo upoznali, poveo nas je na jedno od svojih putovanja u našem podcastu. 

 

Razgovarali smo o tome kako izgleda život nekoga ko putuje svake nedelje u različitu zemlju, koliko je teško organizovati se, koliko je novca potrebno i kako izbalansirati dnevni posao i nomadski stil života?

Dotakli smo se i teme Ivanove online persone, s obzirom na to da je na Instagramu, gde ga prati preko 100.000 ljudi iz celog sveta (@superserb_), neka vrsta mikro travel influencer-a. Pokušali smo da saznamo koliko se Ivan Poltoracki i Superserb razlikuju i kako pomažu jedan drugom da žurka nikad ne prestane. :) Otkrio nam je neke svoje tajne uz čašicu poljske votke (ne pitajte). 

 

 

Preporučujemo vam da ovu epizodu odgledate, jer retke su prilike da za istim stolom vidite tri plavušana. Ako vam je, sa druge strane, draža neka druga boja kose, možete nas slušati i na Mixcloud-u. Slobodno nas možete zapratiti i na Instagramu (@ziska.rs), a tamo su i Dario (@dariokesegi), Miloš (@milosskokic) i Ivan Poltoracki (@superserb_).

 

3. GEJMING JE ZA KLINCE? 

 

Gejming je za klince? A ti klinci su noliferi? U novoj epizodi Storage Time-a, pokušali smo da ispitamo ove, i još mnoge druge stereotipe koji su standardni u našem društvu, a tiču se gejminga. U tome nam je pomogao Mihajlo Jovanović – DžarilFounder & CEO Fortuna eSports-a, koja se bavi organizacijom najrelevantnije regionalne eSports lige na Balkanu.

 

Igranje raznih igrica čini svakodnevnicu naših života već dugi niz godina. To je i razlog zašto smo odlučili da jednu epizodu posvetimo ovoj temi. 

Da li je gejming igranje igrica ili ozbiljan posao? Koga bi uopšte trebalo da interesuje ova tema: "klince koji vise na kompjuteru" ili svakoga ko se makar u nekom kapacitetu interesuje za kreativne industrije? Zašto Crvena Zvezda ima LoL tim koji sponzorišu brendovi? Kada je gejming industrija prestigla po vrednosti filmsku i muzičku? Kako izgleda svakodnevica profesionalnih gejmera i kako postati jedan?

To su pitanja na koja smo pokušali da damo koliko toliko smislene odgovore.

 

 

Za vas koji volite da slušate podcast dok putujete ka/od posla okačili smo i audio na Mixcloud profilu Storage Time. Ako smo vam dragi, bacite follow na Instagramu (@ziska.rs), a tamo su takođe i Dario (@dariokesegi), Miloš (@milosskokic) i Mihailo Džaril (mihailo_dzaril).

 

2. MOTIVACIJA JE BULŠIT? 

 

Kažu ljudi da kada napraviš drugu epizodu nečega, onda to možeš zvati serijal. E pa, Storage Time je upravo postao serijal.

U novoj epizodi podcasta ugostili smo našeg Veljka Vukojičiča, momka koji više od svih nas u Žiški, veruje u motivaciju. To je i bila današnja tema uobličena kroz pitanje: Da li je motivacija bulšit? O tome koliko nismo uspeli da se držimo teme najbolje svedoče čučnjevi koje je Sićo radio, Miloševa priča o zavisnosti od šećera i profesorki likovnog iz osnovne i Veljkove metafore o inspiraciji i jahanju u sumrak...

 

Ipak, dotakli smo se nekih vrlo važnih pitanja, kao što su koja je razlika između motivacije i inspiracije, šta u idealnom slučaju treba da se desi osobi nakon konzumiranja motivišućeg sadržaja, a podelili smo i naše preporuke za „kvalitetan“ motivišući sadržaj.

 

 

Ako vam je previše da na jednom mestu gledate dva plavušana, podcast možete slušati i na Mixcloud profilu Storage Time. Takođe nas možete zapratiti i na Instagramu (@ziska.rs), a tamo su takođe i Dario (@dariokesegi), Miloš (@milosskokic) i Veljko (veljko.vuk).

 

1. O ČEMU SANJAJU LjUDI KOJI RADE U KORPORACIJAMA 

 

Godinu dana nam je trebalo da zamisao o podkastu u kojem ćemo govoriti o kreativnim industrijama i ljudima koji rade u njima pretvorimo u prvu epizodu. I uspeli smo. Otprilike. Naš prvi gost je 

 

Mirko BunčićSenior Copywriter u Direct Media i osnivač Igre ukusa.

 

Tu je otkrio svoju strast prema ćurećoj pršutici, koju nam je doneo da probamo. Sva sreća nije je doneo puno, inače biste slušali samo njega u svih 57 minuta prve epizode.

Razgovarali smo o tome kako marketar uopšte postane pršutar, da li je bolje za početak zaposliti se negde, pokupiti fazone, skontati kako funckioniše tržište i onda pokrenuti svoj biznis, ili odmah „naivno“ uleteti u svet preduzetništva. Dotakli smo se TikTok-a i „ćurka plesa“, a diskusiju smo krunisali pitanjem: O čemu sanjaju ljudi koji rade u korporacijama. 

 

 

Podkast će izlaziti svakog utorka u 9h, a možete ga slušati i na Mixcloud profilu Storage Time. Ako vam se nismo smučili, zapratite nas na Instagramu (@ziska.rs), a tamo su i Dario (@dariokesegi) i Miloš (@milosskokic).

 

P.S. Javite da li smo džabe krečeli ili ovo ipak ima nekog smisla.

0