Ne znamo šta tražimo!

Jun 11, 2019

Kako smo odustali od opisivanja i nazivanja poslova i otvorili konkurs svima

Sve su šanse da do ovog teksta dođeš preko videa u kome smo popisali sedamdesetak naziva pozicija u digital marketingu. Sada ćemo ti objasniti šta smo sve hteli da kažemo tim videom. Ako slučajno dolaziš direktno preko sajta, video je ispod:

 

 

Dakle, napravili smo otvoren konkurs za posao: ako znaš išta o digital marketingu, javi nam se!

Kada prvi put pogledaš ovaj video, verovatno ćeš pomisliti da se sprdamo na račun izmišljenih zanimanja. I to je donekle tačno – pogotovu za nindže, gurue i evangeliste. Međutim, imamo i ozbiljnu poentu: svi ovi poslovi se zaista i razlikuju, jer tržište od jednog digitalca može tražiti sumanuto širok dijapazon usluga, u zavisnosti od industrije, firme ili čak odeljenja gde zaluta u karijeri.

To znači da Digital Account Executive u nekoj drugoj agenciji ne radi isti posao kao u našoj, da Digital Specialist u FMCG industriji ne radi ni izbliza isti posao kao u farmaciji, da jedan digital ninja možda stvarno ima raznorodan set veština i ne želi da se odredi u klasičnoj agencijskoj nomenklaturi, a drugi treba da smanji gledanje Garry V-a. Ovo je samo posledica jednog šireg haosa koji se da sumirati kao:

Digital marketing u stvari ne postoji

Digital marketing je bila korisna odrednica dok je ova industrija počinjala. Naši projekti tada nisu bili ni izbliza ambiciozni koliko danas. Bili smo oni mali za Internet i bili smo srećni ako naše starije kolege nauče da ne umemo da im popravimo štampač. Digital marketing je takođe bio neželjeno dete Advertajzinga i PR-a koje su ovi razvedeni roditelji pokušavali da uvale jedno drugome u sektor.

Danas postoji više industrija koje se sve mogu nazvati digital marketingom, a nemaju nikakvih dodirnih tačaka:

SEO / inbound, Performance / Online media buyers, agencije za društvene mreže, video i foto produkcije, web produkcije i kreativne agencije koje su izrasle iz digitala. Naši poslovi se retko preklapaju, uglavnom radimo drugačije klijente i ne možemo čak ni da se složimo oko toga šta znači reč Content: Content specialist u SEO agenciji i Content Specialist u našoj agenciji su dva totalno različita posla. Jednom je glavno oruđe tastatura, drugom kamera.

Na kraju: nema nikakvog razloga zašto digitalno rešenje ne može doći iz bilo kog izvora. SOMOborac i Balcannes se sve manje razlikuju. Sve je danas online i svi danas rade online, a…

Potrebe klijenata su drastično različite

Naša agencija je poprilično specijalizovana: uglavnom radimo za velike brendove kao kreativni konsultanti. Obično smo deo nekog šireg tima agencija. Postoji samo još par agencija u Srbiji koje se bave online kanalima na ovaj način i klijenti kojima je to potrebno nas prepoznaju. Ljudi u industriji uglavnom znaju za koji opis posla treba da im se upali lampica da nas pozovu. Zvuči super?

Međutim, čak i sa time imamo ogroman dijapazon usluga: za neke klijente radimo samo izveštavanje, nekima sve izveštaje radi medijska agencija, neki klijenti žele produkciju sadržaja svaki dan, za neke nedeljama planiramo fotkanje Instagram postova, za neke pišemo scenarija, za neke blogove, za neke ugovore sa influencerima…

Potrebno je otprilike 3 meseca od kada nas klijent kontaktira da razumemo šta im je zaista potrebno. Dobijemo mi lepo sročene brifove, fino formatira sve excel tabele iz procurement-a, ali i najiscrpniji RFP dokumenti ostanu nedorečeni u ključnim tačkama koje određuju kako ćemo se postaviti prema klijentu.

Kakve to veze ima sa otvorenim konkursom?

Zbog svega toga, svesni smo da na tržištu ne postoji osoba koja se može savršeno uklopiti u neki naš tim. Svakome ko promeni kompaniju u digitalu trebaće barem ista ta tri meseca da se snađe u novoj ulozi. Neka vrsta dokvalifikacije nam ne gine, a to može biti copywriter koji se u slobodno vreme bavi fotografijom i želi da uči o digitalu koliko i digital media planer koji ima talenta i želi da se bavi kreativom.

Daleko nam je bitnije kako razmišljaš o advertajzingu, kako argumentuješ svoje ideje, kako se odnosiš prema poslu, kako se vidiš u timu isl.

Poenta ovog teksta nije da inspiriše digitalni nihilizam: sve ove kontradikcije je moguće razrešiti – zato ipak imamo neke klijente i zaposlene. Naša poenta je samo da nije moguće to rešiti klasičnim opisom posla koji se okači na InfoStud, već tako što se upoznamo i procenimo sve rizike u razgovoru.

Ako ti ova ponuda zvuči interesantno, javi nam se jednim krštenim mejlom i opiši šta sve umeš u ovom digitalnom haosu, pa ćemo videti kako ćemo dalje!

posao@ziska.rs

Ako ti se pak ne menja posao još uvek, za tebe bonus lista svih digital zanimanja, odnosno svih koji mogu da se prijave na ovaj konkurs: 

  1. Social Media Specialist
  2. Social Media Coordinator
  3. Social Media Manager
  4. Social Media Advertising Expert
  5. Social Media & Community Manager
  6. Social & Community Manager
  7. Community Manager
  8. Community Management Specialist
  9. Community Manager / Photographer
  10. Online Marketing Manager
  11. Account Manager
  12. Digital Account Manager
  13. Digital Account
  14. Digital Account Executive
  15. Senior Digital Account Executive
  16. Junior Digital Account Executive
  17. Digital Account Strategist
  18. Digital Marketing
  19. Digital Marketeer
  20. Digital Marketing Strategist
  21. Digital Marketing Expert
  22. Digtial Marketing Manager
  23. Digital Marketing Director
  24. Digital Marketing Professional
  25. Digital Marketing Consultant
  26. Digital Marketing Freelancer
  27. Digital Advertising
  28. Digital Advertising Specialist
  29. Digital Advertising Expert
  30. Digital Advertising Manager
  31. Digital Engagement Manager
  32. Digital Communication Manager
  33. Digital Communications Manager
  34. Digtial Communication Expert
  35. Digital Project Manager
  36. Digital Manager
  37. Regional Digital Manager
  38. Senior Regional Digital Manager
  39. Digital activation Manager
  40. Digital Acceleration Specialist
  41. Digital Transformation Consultant
  42. Digital Innovation Manager
  43. Digital Evangelist
  44. Digital Coordinator
  45. Digital Specialist
  46. Digital Copywriter
  47. Copywriter
  48. Digital Nomad
  49. Digital Hustler
  50. Digital Ninja
  51. Digital Officer
  52. Digital Lead
  53. Digital Creative
  54. Digital Creative Director
  55. Digital Creative Expert
  56. Digital Director
  57. Digital Producer
  58. Digital Production Manager
  59. Digital Production Specialist
  60. Digital Content Specialist
  61. Content Marketing Specialist
  62. Content Marketing Manager
  63. Content Specialist
  64. Content Creator
  65. Creator
  66. Content Producer
  67. Content Guru
  68. Content Writer
  69. Freelance Writer
  70. Content Strategist
  71. Content Manager
  72. Content & Community Manager
  73. Web Content Manager