Ne znamo šta tražimo!

Sve su šanse da do ovog teksta dođeš preko videa u kome smo popisali sedamdesetak naziva pozicija u digital marketingu. Sada ćemo ti objasniti šta smo sve hteli da kažemo tim videom. Ako slučajno dolaziš direktno preko sajta, video je ispod:
Dakle, napravili smo otvoren konkurs za posao: ako znaš išta o digital marketingu, javi nam se! OVAJ KONKURS JE TRENUTNO ZATVOREN, ali ga oživimo sa vremena na vreme jer se pokazao kao najefikasniji konkurs koji smo ikad imali.
Kada prvi put pogledaš ovaj video, verovatno ćeš pomisliti da se sprdamo na račun izmišljenih zanimanja. I to je donekle tačno – pogotovu za nindže, gurue i evangeliste. Međutim, imamo i ozbiljnu poentu: svi ovi poslovi se zaista i razlikuju, jer tržište od jednog digitalca može tražiti sumanuto širok dijapazon usluga, u zavisnosti od industrije, firme ili čak odeljenja gde zaluta u karijeri.
To znači da Digital Account Executive u nekoj drugoj agenciji ne radi isti posao kao u našoj, da Digital Specialist u FMCG industriji ne radi ni izbliza isti posao kao u farmaciji, da jedan digital ninja možda stvarno ima raznorodan set veština i ne želi da se odredi u klasičnoj agencijskoj nomenklaturi, a drugi treba da smanji gledanje Garry V-a. Ovo je samo posledica jednog šireg haosa koji se da sumirati kao:
Digital marketing u stvari ne postoji:
Digital marketing je bila korisna odrednica dok je ova industrija počinjala. Naši projekti tada nisu bili ni izbliza ambiciozni koliko danas. Bili smo oni mali za Internet i bili smo srećni ako naše starije kolege nauče da ne umemo da im popravimo štampač. Digital marketing je takođe bio neželjeno dete Advertajzinga i PR-a koje su ovi razvedeni roditelji pokušavali da uvale jedno drugome u sektor.
Danas postoji više industrija koje se sve mogu nazvati digital marketingom, a nemaju nikakvih dodirnih tačaka:
SEO / inbound, Performance / Online media buyers, agencije za društvene mreže, video i foto produkcije, web produkcije i kreativne agencije koje su izrasle iz digitala. Naši poslovi se retko preklapaju, uglavnom radimo drugačije klijente i ne možemo čak ni da se složimo oko toga šta znači reč Content: Content specialist u SEO agenciji i Content Specialist u našoj agenciji su dva totalno različita posla. Jednom je glavno oruđe tastatura, drugom kamera.
Na kraju: nema nikakvog razloga zašto digitalno rešenje ne može doći iz bilo kog izvora. SOMOborac i Balcannes se sve manje razlikuju. Sve je danas online i svi danas rade online, a…
Potrebe klijenata su drastično različite
Naša agencija je poprilično specijalizovana: uglavnom radimo za velike brendove kao kreativni konsultanti. Obično smo deo nekog šireg tima agencija. Postoji samo još par agencija u Srbiji koje se bave online kanalima na ovaj način i klijenti kojima je to potrebno nas prepoznaju. Ljudi u industriji uglavnom znaju za koji opis posla treba da im se upali lampica da nas pozovu. Zvuči super?
Međutim, čak i sa time imamo ogroman dijapazon usluga: za neke klijente radimo samo izveštavanje, nekima sve izveštaje radi medijska agencija, neki klijenti žele produkciju sadržaja svaki dan, za neke nedeljama planiramo fotkanje Instagram postova, za neke pišemo scenarija, za neke blogove, za neke ugovore sa influencerima…
Potrebno je otprilike 3 meseca od kada nas klijent kontaktira da razumemo šta im je zaista potrebno. Dobijemo mi lepo sročene brifove, fino formatira sve excel tabele iz procurement-a, ali i najiscrpniji RFP dokumenti ostanu nedorečeni u ključnim tačkama koje određuju kako ćemo se postaviti prema klijentu.
Kakve to veze ima sa otvorenim konkursom?
Zbog svega toga, svesni smo da na tržištu ne postoji osoba koja se može savršeno uklopiti u neki naš tim. Svakome ko promeni kompaniju u digitalu trebaće barem ista ta tri meseca da se snađe u novoj ulozi. Neka vrsta dokvalifikacije nam ne gine, a to može biti copywriter koji se u slobodno vreme bavi fotografijom i želi da uči o digitalu koliko i digital media planer koji ima talenta i želi da se bavi kreativom.
Daleko nam je bitnije kako razmišljaš o advertajzingu, kako argumentuješ svoje ideje, kako se odnosiš prema poslu, kako se vidiš u timu isl.
Poenta ovog teksta nije da inspiriše digitalni nihilizam: sve ove kontradikcije je moguće razrešiti – zato ipak imamo neke klijente i zaposlene. Naša poenta je samo da nije moguće to rešiti klasičnim opisom posla koji se okači na InfoStud, već tako što se upoznamo i procenimo sve rizike u razgovoru.
Za sve vas bonus lista svih digital zanimanja, odnosno svih koji mogu da se prijave na ovaj konkurs:
- Social Media Specialist
- Social Media Coordinator
- Social Media Manager
- Social Media Advertising Expert
- Social Media & Community Manager
- Social & Community Manager
- Community Manager
- Community Management Specialist
- Community Manager / Photographer
- Online Marketing Manager
- Account Manager
- Digital Account Manager
- Digital Account
- Digital Account Executive
- Senior Digital Account Executive
- Junior Digital Account Executive
- Digital Account Strategist
- Digital Marketing
- Digital Marketeer
- Digital Marketing Strategist
- Digital Marketing Expert
- Digtial Marketing Manager
- Digital Marketing Director
- Digital Marketing Professional
- Digital Marketing Consultant
- Digital Marketing Freelancer
- Digital Advertising
- Digital Advertising Specialist
- Digital Advertising Expert
- Digital Advertising Manager
- Digital Engagement Manager
- Digital Communication Manager
- Digital Communications Manager
- Digtial Communication Expert
- Digital Project Manager
- Digital Manager
- Regional Digital Manager
- Senior Regional Digital Manager
- Digital activation Manager
- Digital Acceleration Specialist
- Digital Transformation Consultant
- Digital Innovation Manager
- Digital Evangelist
- Digital Coordinator
- Digital Specialist
- Digital Copywriter
- Copywriter
- Digital Nomad
- Digital Hustler
- Digital Ninja
- Digital Officer
- Digital Lead
- Digital Creative
- Digital Creative Director
- Digital Creative Expert
- Digital Director
- Digital Producer
- Digital Production Manager
- Digital Production Specialist
- Digital Content Specialist
- Content Marketing Specialist
- Content Marketing Manager
- Content Specialist
- Content Creator
- Creator
- Content Producer
- Content Guru
- Content Writer
- Freelance Writer
- Content Strategist
- Content Manager
- Content & Community Manager
- Web Content Manager