SVAKO JE ILUSTRATOR

Ne, čekaj, niko nije ilustrator!

SVAKO JE ILUSTRATOR

Kada kažem ilustratori verovatno ti na pamet padaju poznati crtači koji imaju svoj jedinstveni stil: Bob Živković, Marko Somborac ili Jim Davis. Međutim, svi smo mi ilustratori. Evo, i ja:



Da, trolujem, ali imam i poentu.


U svrhu jedne marketinške kampanje, Čiča Gliša može biti jednako ilustracija koliko i manga strip – pitanje je samo šta želite da komunicirate kampanjom: duh dečije igre ili dalekog istoka. Kompleksnost ilustracije je čini komplikovanijom za izvesti, ali ne i boljom za neku kampanju, video, post, sajt, pakovanje...


Čak i da tražite kompleksnu ilustraciju, opet bi vam i legendarni ilustratori bili praktično neupotrebljivi! Svako od njih ima veoma prepoznatljiv stil – čim vidite Bobovu ilustraciju znate ko je ilustrator. Cilj ilustratora u advertajzingu je da ostane nevidljiv, da u prvom planu ostanu brend, art direkcija i stil koji najbolje prenosi poruku kampanje. Osim ako ne radite kolaboraciju sa umetnikom, ali to je onda za neki drugi portfolio.


Ako kod nas rade neki ilustratori, zašto onda u podnaslovu kažem da niko nije ilustrator? Zato što niko u agenciji nije ilustrator koji može da ilustruje bilo koju ilustraciju. To je dosta različito od drugih pozicija – ako bismo imali menadžere projekata koji mogu da vode samo pola naših projekata, zaključili bismo da imamo loše menadžere. Međutim, pošto stilova ilustracije ima bezbroj, čak su i najraznovrsniji ilustratori teške neznalice – statistički gledano. Desetine izmajstorisanih stilova su i dalje kap u moru mogućih stilova.


Dakle, ovo su neke ilustracije koje smo radili. Ako se nalazi u ovoj listi, znamo ko sigurno može da ih radi! Ako nije u listi, to ne znači da ne umemo, samo znači da moramo da pogledamo i razmislimo.


Nazivi su po našem ličnom osećaju, sasvim sigurno ovi pravci imaju neka lepša (dosadnija?) imena:

  1. Strip iz dnevnih novina
  2. Nije art deko
  3. Lollipop
  4. Dečije carstvo
  5. Superherojski strip

Strip iz dnevnih novina

Pobegao sa strane 4 i pravo u video!


Nije art deko

Ove ilustracije evociraju sofisticirane stilove prve polovine dvadesetog veka:


Lollipop

Postoji nešto američki u ovom stilu. Kao da se ukapa sa crveno-belim rotirajućim valjkom, pinap šminkom i više puta obrađivanom pesmom CandyMan:



Dečije carstvo

I imaginarijum za trku imamo!



Superherojski strip

Ova ilustracija se najčešće koristi u stripovima o superherojima, srednjovekovnim vitezovima, epskim bićima. Ovakve ilustracije nas pripremaju za duži narativ, jer ih odmah asociramo sa čuvenim pričama iz stripova:



🔥 🔥 🔥


Većina ljudi pretpostavlja da ilustracije u agenciji rade dizajneri. Međutim, veliki broj grafičkih dizajnera se ne bavi ilustracijom. Neke od ovih ilustracija su radili dizajneri, a neke videografi, menadžeri projekata i vlasnici agencije.


Čiča Gliša se računa!!!


Goran




9