Kako zaposliti IT mediore?

Ovo je blog o kampanji za Infostud Grupu.

Kako zaposliti IT mediore?

Infostud Grupa je jedan od najpoželjnijih poslodavaca u IT sektoru. Pa ipak, poslali su nam brif koji je sadržao i prednosti i izazove rada na njihovim sajtovima - uz zadatak da osmislimo kampanju koja za cilj ima zaposlenje IT mediora. Nastavili smo Putem istine i u ovoj kampanji, a usput došli i do nekih uvida o tome kako Employer branding treba da izgleda u 2021:

1. Glavni izazov nije doći do kandidata

Svako sa 200EUR budžeta može da izroka reklamu na Total Audience Srbija na Instagramu i dobije brdo Reacha. Izazov je zatvoriti jaz nepoverenja. „Previše dobro da bi bilo istinito“ je razmišljanje blisko većini kandidata. Ukoliko Oglas predstavlja samo „previše dobre stvari“ zaključujemo – nije istinit. Vreme je da poslodavci priznaju isto - i sebi i kandidatima.

Pritom - mediori nisu juniori. Ovo zvuči kao da smo Šerlok, znam. ALI. Mediori imaju više godina iskustva, već su radili u par firmi, svesni su da u većini nije „sve kao što piše u oglasu“ (nažalost). Zato smo shvatili da oglas treba da bude iskren – baš kao što je bio i brif. U brifu su naglašeni izazovi, poput rada na kompleksnim sajtovima i činjenici da se PHP smatra najmanje uzbudljivim za kodiranje. I da je posao – u Subotici.


2. Ulepšavanje oglasa je javna tajna

Zatim smo prepoznali da koliko god da je opšte mesto da mnogi poslodavci ulepšavaju radna mesta – niko o tome ne priča na internetu. U tizer fazi kampanje, Infostud Grupa je započela bitnu diskusiju o opštim mestima zapošljavanja na svojim društvenim mestima – i kako oglašavati radna mesta u 2021. Kreirali smo prvi „prevodilac“ sa kompanijskog na srpski i pokušali da prevedemo šta to znači „Rad u dinamičnom okruženju“ i kada je „Javićemo odgovor bez obzira na rezultat“ istina. Ljudi su nam se pridružili, jer pa, svi imamo slična iskustva. Ili bar znamo nekog ko zna nekog ko se izgubio u prevodu između poslodavca i istine.

3. Opšte mesto nije dobro mesto

Nakon toga samo pokrenuli glavni deo kampanje video-oglasom koji je zapravo parodija na opšta mesta video-oglasa poslodavaca. Odlučili smo se za kreativni pristup blizak mockumentary formatu. Glavna glumica glumi „glavnu glumicu“ koja čak i ne zna koja firma je u pitanju, čujemo „režisera“ kome se snimanje odužilo, vidimo „zaposlene“ koji bi radije bili negde drugde.

Umesto da predstavimo kompaniju u najboljem svetlu, video je mahom kolaž bloopersa. Ovim postupkom, postigli smo kontrast između vizuelnog i izgovorenog. Kroz izgovoreno, nudimo bitne i istinite informacije o poslodavcu. Kroz ono što vidimo – prikazujemo „realnost“ snimanja jedne reklame. Iz te tenzije ovaj video crpi humor. A kroz humor komuniciramo najbitniju prednost Infostud Grupe – dovoljno su samopouzdani u kvalitet svoje ponude, da mogu da se šale na sopstveni račun.

Čekiraj video.

4. Oglas ne  ̶m̶o̶r̶a̶  treba da bude dosadan

Oglas je često prva stvar koju kandidat vidi u vezi sa tvojom kompanijom. Ako je tvoj oglas kombinacija robotskih rečenica i liste zahteva, postoje dve mogućnosti. Jedna je da je rad u tvojoj kompanije neinspirativan. Druga je da je rad u kompaniji zapravo mnogo prijatniji, ali ne znaš kako da to iskomuniciraš kroz oglas. Nijedna od ove dve mogućnosti nije dobar signal budućim kandidatima.

Potrudi se oko svog oglasa i pokaži da ti je stalo da „prodaš“ svoju kompaniju i poziciju koju nudiš. Time ćeš osnažiti kandidate da urade isto – pošalju što kvalitetnije prijave. I tu će se odmah filtrirati oni kandidati koji su spremni da odu korak dalje da bi učinili da se njihova prijava izdvoji. A to ne možeš očekivati ako je tvoj oglas sam po sebi – MNJEH.

5. Ne treba svaka Employer branding kampanja da bude sMeŠnA

Ako ispratiš sve ove korake, šansa je da ćeš pored ostvarenog KPI-a u smislu broja prijava, dugoročno poboljšati percepciju o brendu svoje kompanije.

Ali to ne znači da moraš da izabereš humoristični pristup. Ponekad ćeš isti nivo neposrednosti postići ovako. I to je super jer dokazuje da postoji mnogo načina da se tržištu rada pristupi iskreno u 2021. A to je ono što će nam svima unaprediti avanturu zvanu Karijera.


Milja Šijakinjić




6