UGC KAMPANJE

Bez motike nema kontenta, ali ponekad je „radio - ne radio svira ti ...UGC!“

UGC KAMPANJE

„UGC je sadržaj (foto, video, komentar, post, nešto) koji je kreirao i podelio sam korisnik na društvenim mrežama.“


Kada pročitaš jednu ovakvu definiciju UGC kapiraš da je to neki sadržaj koji nastaje, a da ne moraš konkretno da ga praviš. Deluje baš jednostavno, je l’ da? Ne i u 2020!


Danas je teško naći način da izazoveš UGC kada je sve oko tebe već napravljeno. Zato se uvek trudimo da modifikujemo već viđeno, stavimo stvari u novi kontekst, ma da budemo Marcel Duchamp svaki drugi dan! Za to je potrebno osluškivanje komjunitija i dobro poznavanje aktuelnih tema da bismo pronašli priče na koje će potrošači reagovati.


Kada planiramo i kreiramo UGC Aktivacije, uvek:


PRIČAMO BREND PRIČU


Dobra aktivacija ne motiviše ljude da samo stvore kontent – već da to urade na način koji tvom brendu odgovara. To znači da priča priču brenda, podržava njegove vrednosti i govori umesto njega.


UGC je pritom najiskreniji vid komunikacije komjunitija. To je priča o tebi koju ne pričaš sam, već je priča tvoj fan, prijatelj, glasnik. Zato je često ubedljivija od planirane komunikacije, jer je lično iskustvo o brendu – a ne reklama.


Baš ta lična i draga iskustva su nam bila inspiracija za aktivaciju na brendu Jaffa. Teritorija Jaffa brenda je nostalgija – jer Jaffa keks odoleva vremenu i održava kvalitet već decenijama. Porodični albumi su jedan od najdražih simbola nostalgije, pa je Jaffa organizovala aktivaciju baš oko njih!

„Pomozite nam, otvorite prašnjave albume i potražite stare slike sa Jaffa keksom, jer mi se već nedeljama trudimo ali ne uspevamo!„


Onog trenutka kada smo objavili „problem“ na Jaffa Facebook stranici usledilo je ludilo otvaranja albuma, prisećanja dobrih starih vremena i gledanje fotografija. U roku od 24h dobili smo 320 komentara i stotinak fotografija sa Jaffa keksom. Starih i novih, nije ni važno, ali ceo komjuniti je slikao Jaffa keks i delio ga na svojim profilima!


UZIMAMO U OBZIR KONTEKST



Na proleće nas je zadesila globalna katastrofa – pandemija. U ovoj situaciji većina brendova pitala je šta da uradi i kako da komunicira sa svojim pratiocima. Naše mišljenje bilo je da ne treba po svaku cenu forsirati rečenice poput „ostanimo zdravi i sigurni“ ili „uvek smo uz vas“, već prilagoditi brend priču novom kontekstu.


Pivo se najviše konzumira na okupljanjima koja su ubrzo zabranjena: proslave, venčanja, roštilji, slave. Zato smo razmišljali kako da Lav pivo izmestimo u novi kontekst, a zadržimo iskrenost i ubedljivost? Rešili smo da priču prepustimo našim pratiocima, glavnim likovima u izolaciji!


Pitali smo ih da nam pokažu „Kako nazdravlja, LAV kod kuće?“, a mi smo najkreativnijima poslali paket piva na adresu.


Poruka je bila jasna – ostajemo kod kuće, ali to nije razlog da ne uživamo u svojim svakodnevnim ritualima, ručkovima, trenucima sa porodicom i pivu. Lavovi su odmah prepoznali situaciju u kojoj oni postaju podrška i primer bezbednog i kvalitetnog ostanka kod kuće i bili su radi da svoje trenutke podele sa celom Srbijom u znak borbe protiv Korona virusa.


VERUJEMO U KREATIVNOST ZAJEDNICE


Postoji milion i jedan način da se priča o brendu ispriča, a ponekad baš korisnici „izađu iz kutije“ i ispričaju je na inovativan način. Mi verujemo da su naši pratioci kreativni – i posmatramo UGC aktivaciju kao način da to i dokažemo!


Tako je kampanja NeXt Joy vratila u modu loše fore za prilaženje – i dokazala da su tinejdžeri jako kreativni i zainteresovani, kada ubodeš temu. U postovima smo započeli neke dobro poznate loše fore za muvanje, a tinejdžeri su imali zadatak da ih kreativno dopune i osvoje unikatnu Flašicu za dvoje – s kojom mogu da priđu simpatiji i u realnom životu!


Učešće je bilo zabavno iskustvo i ticalo se svakodnevice našeg TG-a. Najvažnije – stvorili smo priliku da tinejdžeri prenesu glas o temi koja ih se zaista tiče – simpatijama.


 Next Joy Flašica za dvoje je primer kampanje koja se može pohvaliti rastom broja followera za 108%, stotinama komentara na postovima i desetinama šerova i sejvova.



RAZMIŠLJAMO ŠIRE OD DIGITALA



Super je kada aktivacijom dobijemo digitalni Engagement, a još bolje kada brend uvučemo u domove i svakodnevnicu naših kupaca. Zato uvek razmišljamo šta je našoj zajednici bitno, na šta troše vreme u “realnom životu”, za koje uspomene, praznike ili navike su vezani. Tako smo došli na ideju za aktivaciju Jaffa novogodišnji ukrasi.


Šta se stvarno dogodilo je pravi pokazatelj da ukoliko pružiš priliku komjunitiju da na ličnom nivou komunicira sa brendom on to i uradi, čak I ako to podrazumeva odlazak do Pošte.

Pozvali smo zajednicu da nam pošalju neki stari ukras za jelku, a mi smo ih nagrađivali novogodišnjim paketićima. Očekivali smo ukrase, a dobili smo mnogo više - pisma mališana, crteže i novogodišnje čestitke!


Ovo je primer aktivacije koja je sa digitala prešla u živote ljudi. Oni su proveli vreme praveći sadržaj rukama, odlazili su do pošte, angažovali se da ukrasi stignu. Neki su čak želeli lično da ih donesu, raspitivali su se i nedeljama pratili šta se dešava!

To smo postigli razmišljanjem u kontekstu širem od digitala – uspeli smo da brend uvučemo u svakodnevnicu porodica u decembru i budemo još jedan povod za male praznične radosti.


🔥 🔥 🔥


Ako ti se dopada način na koji razmišljamo o UGC aktivacijama – ili misliš da smo nešto propustili – javni nam se da zajedno kreiramo neke nove strava kampanje!

8