Dunav Soja Social

Da li minimalizam radi?

Dunav Soja: Zdravo, žiške! Hoćemo našu priču da ispričamo na jednostavan i zanimljiv preko Instagrama.

Žiška: Zdravo! Hm, a o kojoj priči je reč? Izvinite, ali mi prvi put čujemo za Dunav Soju.

Dunav Soja: Paaaa, stvari su malo komplikovane. Meso, mleko, jaja i drugi proizvodi dobijeni od životinja koje se svakodnevno hrane GMO hranom, nigde u svetu, pa ni u Srbiji, ne označavaju se kao GMO. U Evropi je više od 85% ovakvih proizvoda, a mi ih uvozimo u velikim količinama. Ali, Srbija je jedina zemlja u Evropi koja proizvodi dovoljno BEZ GMO soje i stočne hrane za ishranu životinja. To znači da su jaja, meso i mleko proizvedeni u Srbiji BEZ GMO kvaliteta zahvaljujući domaćoj genetski nemodifikovanoj soji. Međutim, oni u prodavnicama stoje rame uz rame sa uvoznim proizvodima neoznačenog kvaliteta i porekla. Dunav Soja oznaka kvaliteta garantuje da u procesu proizvodnje, od njive do trpeze, nisu korišćeni GMO sastojci. Danas, preko 10.000 proizvoda u Austriji, Nemačkoj, Švajcarskoj i drugim zemljama sertifikovano je Dunav Soja oznakom kvaliteta koja garantuje da je proizvod BEZ GMO, domaćeg porekla i iz održive proizvodnje. Zahvljajući ovoj oznaci, ljudi dobijaju mogućnost izbora i pravo na informaciju. Ljudi treba da znaju šta Dunav Soja oznaka znači kad je vide na pakovanju. Tačnije, svima treba da bude jasan lanac: poreklo stočne hrane – ishrana životinja – proizvodi životinjskog porekla – konzumiranje.

Da li imate ideju kako ovo možemo da predstavimo na društvenim mrežama?

Žiška: Minimalizam.

Dunav Soja: Kako m...

Nađa vadi kameru i penje se na merdevine.

Manje je više

Očistili smo proizvode od svih brend oznaka da bismo dokazali da je jedino važna – Dunav Soja oznaka.

U našem studiju, uz pomoć jednobojnih pozadina i svakodnevnih namirnica, kreiramo vizuelnu sagu u kojoj je glavna junakinja upravo ova nalepnica. Šta ona znači? Cilj nam je da se oni koju fotku vide na Feedu to zapitaju. A odgovor dobijaju odmah u tekstu posta. Dunav Soja oznaka na prozvodu znači da je on BEZ GMO. Nije bitan proizvođač, nisu bitni nazivi proizvoda – važna je samo naša glavna junakinja.

Strpljivo smo gradili vizuelni identitet Dunav Soja Instagrama i tvrdoglavo ostali pri „uniformnosti“ jer mislimo da dugoročno gledano ovakav pristup donosi rezultate. Sada ovaj Instagram feed ima svoj minimalistički život i svoju priču, a fotografije koje pravimo možda nekad budu deo postmodernističke izložbe u duhu Marsela Dišana.

Dobro, nećemo sa idejama ići toliko daleko kao on - ipak se pisoar ne bi uklopio u naš diskurs J Ali, ready-made fotke se itekako uklapaju u koncept Instagrama kao društvene mreže koja pridaje umetničko značenje već postojećim, svakodnevnim predmetima.

Ne može baš sve

Novosti i informacije o radu „Dunav Soja“ udruženja vrlo su relevantne, a teško ih je  To su sertifikacije novih proizvoda, postovi nastali u saradnji sa influenserima, content sa event-a... Međutim, kako bismo sačuvali jedinstveni izgled Instagram feeda, rešili smo da za ove „druge“ priče mesto budu Instagram Storiji.

Zašto? Interaktivnost storija je jedna od glavnih prednosti – kroz aktuelne Instagram opcije, poput polla i metra, razgovoramo sa pratiocima i osluškujemo šta je ono što im se dopada.

Iskoristili smo i opciju Instagram Highlights-a da predstavimo čitav Dunav Soja lanac – od biljke na polju, pa sve do hrane na stolu.

Od skoro imamo i IGTV kanal na kom planiramo da napravimo mini Dunav Soja TV – sa prenosom gostovanja Dunav Soje u televizijskim emisijama.

Gde je Fejs?

Dunav Soja Facebook stranica je kao starija sestra Instagram Feeda – ozbiljnija, odgovornija i mirnija.

Facebook je, za razliku od Instagram Feeda, ispunjen humanizovanijim sadržajem koji je bliži uobičajenom danu našeg prosečnog pratioca – fotografijama i videima u kontekstu kupovine namirnica, spremanja obroka, konzumiranja hrane. Vide se lica ljudi, društvo, porodica. Kao poseban content strand izdvajaju se i fotografije sa Dunav Soja polja i proizvođačima.

Još dve vrste sadržaja diverzifikuju naš Facebook od Instagram Feeda – ilustracije činjenica o soji i website sadržaj.

Činjenice o soji koje ilustrujemo nisu fun facts na koje ste navikli. Zapravo, one dekonstruišu koncept „zabavnih činjenica“. Pokazujemo gde je sve soja skrivena i u kojoj količini, govorimo o genetski modifikovanoj hrani, upozoravamo na važnost jasnog porekla namirnica. To nije zabavno, ali je vrlo relevantno. Ovo su brojke koje mogu da utiču na naš život, za razliku od uobičajenih „fun facts“ postova koji mogu da imaju veliki engagement, ali ne i smislen uticaj u stvarnom svetu.

Da sva website komunikacija ne bude tako ozbiljna, zadužen je Dunav Soja kviz: https://www.donausoja.rs/kviz Glavni adut mu je interaktivnost. Svakim klikom posetilac sajta je bliži odgovoru na pitanje: Koliko soje pojedem dnevno, indirektno? Vodimo ga od neznanja do znanja, a on na tom putu nije samo pasivni posmatrač.

Jel' vredelo?

Ovo je pitanje koje smo postavili nekoliko puta tokom rada na Dunav Soja Instagram Feed-u. Da li je naše insistiranje na minimalističkom uniformnom izgledu Feeda relevantno za Dunav Soju? Da li ovakve fotke „rade“?

Kao što to uglavnom biva u digitalnom marketingu, u kom nema finalnih konverzija (sem ako nije reč o online shopu), ne možemo brojkama dokazati da je naš „estetički pravac“ prava stvar. Ali broj pratilaca i ER su porasli, a ljudi su počeli da prepoznaju Dunav Soja fotke kad ih vide dok skroluju. Mi se nadamo da zastanu. I pomisle: „Baš je kul.“

Sad hodamo tiho i gradimo community oko sebe.