Fotka govori više od hiljadu reči

Ili samo jednu

Mogli smo da počnemo ovaj tekst nadugačkim objašnjenjem zašto je fotografija danas toliko važna na društvenim mrežama.

Da izvučemo brojke iz raznoraznih istraživanja o ponašanju korisnika na Fejsu i Instagramu koje deluju impresivno i idu nam na ruku, i tako “dokažemo” da je kvalitetna fotografija must ako brend želi prisustvo na društvenim mrežama.

Da se pozovemo na psihologiju i teorije o vizuelnoj percepciji kao dominantnoj.

Da po ko zna koji put uporedimo današnji user retention sa pažnjom zlatne ribice.

Da ponovimo da su Facebook i Instagram image-based platforme na kojima se najlakše vizuelno komunicira sa pratiocima.

Da se osvrnemo na savremene mobilne telefone koji su omogućili svima da kreiraju solidne fotke za svoj Feed i da nauče da fotkaju selfije i hranu koje su sada sastavni deo svačijeg svakodnevnog života.

Da upozorimo na tanku i krhku liniju između skrola i zastajanja na fotografiji.

Ali ne treba nam 1000 reči da objasnimo zašto je fotografija na digitalu važna. To možemo primerima.

Narativna fotografija ili pričaj mi priču

Ako fotografija ne priča priču brenda ili kampanje – ona ne radi.

Dobra fotka komunicira emocijom i identitetom brenda bez da kaže ili pokaže bilo šta na direktan način, bez da bilo šta objašnjava, osim vizuelno, uz pomoć kopirajterskih, stilskih i tehničkih trikova. Ona uspeva na mikronivou da prenese čitav svet u ograničenim uslovima.

To se dešava samo kad postoji kompletna kontrola nad procesom produkcije: kad je svaki korak integrisan (eh, ta magična reč).

Neko je nakon briefa klijenta seo, razmislio o kontekstu za koji su fotke potrebne (teaser, novi/stari proizvod, always on…), sa detaljno naučenim brand guidelinesima, setio se target grupe, svih lokalno relevantnih occasiona i obeležja, osmislio shotlistu, svestan da samo konzistenti vizuelni identitet gradi brend, raspisao kopije, okupio produkcijski tim, odabrao modele, lokaciju - i ispratio da sve fotke na kraju budu ono što je i zamišljeno.

Kad kažemo neko mislimo – mi.