KVART BELGRADE WATERFRONT

Ili kako smo otkrili svet promocije kulture

Kako prodati ljudima kulturu? Ovo je jedno od najinteresantnijih “pitanja za milion dolara” sa kojim se “mlati” ceo svet koji radi u kulturi i na koje još uvek niko nije našao dovoljno smislen odgovor. Budimo iskreni, nekim delovima sveta to ide bolje od ruke, nekima ne ide nikako. I nemojte ovde da se bavite filozofskim preispitivanjima pojma kulture, pričamo o umetničkim delima koje su stvorili umetnici. Kultura se jako teško plasira, prodaje, čini sjajnom, bajnom, privlačnom, neodoljivom – za razliku od na primer, čokolade ili sladoleda.

Ali, zbog čega ovo pišemo uopšte?

Mi smo dobili zadatak da pomognemo inicijativi KVART Belgrade Waterfront da promoviše kulturne događaje, mahom najave izložbi na društvenim mrežama i shvatili smo da je ozbiljan izazov pred nama.

Logično pitanje koje smo odmah postavili sebi jeste – kako galerije i kulturni centri to rade?

Najčešće rešenje je fotkanje izložbe u prostoru galerije.  Ovo je dobar način da galerije prikažu kako su dela postavljena u prostoru. Neke galerije ipak stavljaju fokus na delo – tako što ga skeniraju i skeniranu verziju postavljaju na društvene mreže.

To je polazna tačka od koje smo i mi krenuli pri pravljenju najava – akcenat je na delu. Umetnici sa kojima sarađuju KVART Belgrade Waterfront i galerija Štab velika su imena, ali smo mi shvatili da sama dela na najverodostojiniji način mogu predstaviti izložbu.

Odlučili smo da unesemo dinamiku u prikaz umetničkog dela i da izložbe najavimo kroz video formate.

Zašto baš video?

Zato što pomoću pokreta kamere možete da imitirate ljudsko oko, kako pomera fokus sa jednog kraja dela na drugi kraj – u prevodu, posmatra delo, prelazi celo delo pogledom. Zvuči veoma promišljeno, a u stvari je samo intuitivno. Zamislite kako posmatrate neku sliku u prostoru. A sada zamislite kako je posmatrate na ekranu ( a nije da smo baš Gugl pa da imamo mogućnost da napravimo virutelne muzejske ture), kako bi vam bilo najlakše da za kratko vreme doživite delo? Ukoliko je ono postavljeno statično, ili ukoliko se kamera lagano kreće po njegovoj površini, taman toliko da možete da ga lepo pogledate, a da se ne zamarate? Da li smo uspeli u svojoj nameri – ostavljamo vama da procenite.

Hteli smo da uvedemo video kao format u najavu izložbi, da probijemo granicu između dinamičnog i statičnog, ozbiljnog i razigranog, likovnog izraza i promotivne najave. Da li smo uspeli? Da ne bismo (sad već stvarno) previše sami pisali o svom radu (mislim stvarno), pogledajte promo videe i zaključite sami.