Employer branding

Employer branding

Zašto bi neko radio BAŠ kod vas?

Prošlo je vreme kada biste nove zaposlene privukli svojom staklenom zgradom u poslovnom delu grada, strogim dress code-om i zvučnim imenom svoje internacionalne firme. Nekada je to bilo dovoljno. Ali ljudi sada traže priliku da zavire iza svih fasada postavljajući očigledno pitanje: “a kakvi ljudi rade tamo?” . Naš pristup Employer branding kampanjama je obično da na iskren i ljudski način odgovorimo na ovo pitanje

Employer brending je nova usluga na tržištu i nalazi na raskršću između HR-a i advertajzinga. Izdvaja od drugih naših usluga po tome što nas obično ne angažuje neko iz marketinga, nego neko iz HR odeljenja. Iz tih razloga, postoji mnogo različitih pristupa na tržištu, različite ambicije i različiti budžeti.

Naš pristup je jednostavan: Tretiramo Employer brending komunikacije kao bilo koji drugi komunikacijski projekat. To znači da prvo dogovorimo sa klijentom šta želi od sledećeg:

 

Strategija

Strategija je prvi dokument koji napravimo sa klijentom. U njemu isplaniramo employer branding atkivnosti na period od obično godinu dana.

Strategija počinje od biznis ciljeva, analizira konkurenciju, analizira moguće kanale, sužava izbor samo na svrishodne i daje predlog neophodnih aktivnosti da bi se ciljevi dostigli. U strategiji dajemo i očekivanja od klijenta u narednom periodu, u vidu budžeta i organizacijskih koraka. Pisali smo detaljnije o strategijama ovde.

Po usvajanju strategije, svima treba da bude jasno šta od usluga ispod će biti realizovano:

Kreativa

Najbolji način da se realizuje kreativa je time što napravimo Kreativnu Kampanju. Svaki Employer brending ima cilj koji želite da ostvarite u ograničenom vremenskom roku. Na primer, da zaposlite neki broj kandidata za par nedelja. Komunikacijski, takve projekte rešavamo kampanjama.

Kampanja se uglavnom sastoji od hero sadržaja i pratećih postova. Recimo, hero sadržaj kampanje koju smo radili za Infostud Grupu je bio video oglas, prvi iskreni oglas za posao u Srbiji:

Ovaj video je vodio na Landing stranicu gde je oglasni tekst direktno i iskreno predstavio ponudu Infostud Grupe. Međutim, kampanja je trajala nekoliko meseci. U zavisnosti od faze, kampanju su pratili različiti postovi:

Video produkcija

Kada imate strategiju, znate šta treba da uradite. Kada imate kreativu, znate šta želite da kažete. Dakle, nemate još uvek ništa. Potrebno je da se proizvede, odnosno producira sadržaj vaše Employer brending kampanje.

Pre svega, to može biti video sadržaj. Recimo, u sklopu Employer Brending projekta za Morph Networks, radili smo seriju video profila njihovih zaposlenih:

Međutim, nije igrana forma uvek najbolji način da se objasni šta tačno rade vaši zaposleni. Nekada je bolje da se napravi klasičan intervju, kao što smo uradili za Ubisoft:

…ili Zuhlke:

Foto produkcija

Korišćenje stock vizuala u Employer brendingu je pogubno. Svi mogu da prepoznaju stock fotografiju i automatski komunicirate potencijalnim kandidatima da niste autentični, ili još gore – da nešto krijete. Zato često realizujemo fotografisanje zaposlenih i atmosfere u kancelariji. Možemo samo da dođemo jedan dan u kancelariju i gnjavimo ljude da se nameste u pozu i krademo im stvari sa stola za rekvizitu, kao što krali po AppCrafters:

A možemo i ovo fotkanje da pretvorimo u kompletnu foto produkciju, sa skautingom lokacije, planiranjem i kupovinom rekvizite i smernicama za kostim. Da, da, kada smo slikali Morph Networks dan naše producentkinje počeo je odlaskom do Kineza po pinjatu:

Dizajn

Interne inicijative, poput paketa zaposlenja ili pogodnosti koje nudite kandidatima, su ogromna prednost na tržištu rada. Bilo da želite da ih predstavite postojećem timu ili novim ljudima, način na koji ih komunicirate je ključan. Zato volimo da radimo projekte brendiranja internih inicijativa. Ime, vizuelni identitet i ton komunikacije su glavni elementi ove usluge.

Zühlke Srbija je internacionalna IT firma koja je za srpsko tržište razvila pakete zaposlenja. Ovo nisu samo neke pogodnosti – ovo su praktični, fleksibilni režimi rada koji bitno proširuju broj potencijalnih budućih zaposlenih. I ovi paketi nisu novotarija na svetskom nivou koja je samo implementirana u Srbiji. Ne, oni su razvijeni ovde i sa stanovišta vizuelnog identiteta i tona komunikacije niko zapravo nije znao kako treba da izgledaju.

Naravno da su nas zvali u pomoć, a mi smo naravno prigrlili mogućnost da radimo nešto novo jer – employer branding je sada imao svoj konkretan proizvod, usmeren ka budućim zaposlenima.

Menadžment i oglašavanje

Ove dve stvari se teško predstavljaju u portfoliju, ali su ključne za uspeh svakog Employer branding projekta.