Zašto pravimo novi podkast

Zašto pravimo novi podkast

kada deluje da je to poslednje što je svetu potrebno?

Pre nekih godinu i po dana započeli smo podkast. 88 epizoda kasnije rešili smo da krenemo u nešto drugačijem smeru. Ko je pratio naš podkast uočiće da to i nije neka epohalna promena, već više formalizacija mnogih stvari koje smo naučili iz 88 cajtnota, milion pregleda i tone komentara.

Probali smo svašta, naučili smo šta radi za nas, šta nam ne ide, izgubili volju za životom 3 puta, pronašli motivaciju ponovo (kako se na srpskom kaže picking yourself up by the bootstraps!?), pljunuli i u šake i zaključili da želimo:

Autorski podkast

Jedna od skrivenih motivacija 3 introverta koji su vodili podkast (i Jelly) bila je da upoznamo neke careve koje znamo sa Interneta. Ispostavilo se da velika većina njih stvarno i jesu carevi sa kojima bismo voleli da zaglavimo u kafani i bila je privilegija upoznati ih.

Međutim, shvatili smo i koliko je narasla naša podkast scena jer su naši gosti obično već imali gostovanja u drugim podkastima. Gosti takođe usmeravaju teme, koliko god se mi trudili da isplaniramo drugačije. Sada kada naša podkast scena sada obiluje odličnim voditeljima, što mi nikad nećemo postati, bili smo primorani da razmislimo: šta je vrednost koju mi možemo da ponudimo?

Shvatili smo da je to priprema, istraživanje i analiza. Želimo da raščišćavamo definicije dubioznih pojmova, otkrivamo zaboravljenu istoriju, pronalazimo likove koji su prvi radili ono što danas svi rade i predviđamo budućnosti utopijske i apokaliptične. Već smo radili takve epizode, o mimovima, džinglovima, pričanju na engleskom itd.

Znamo da ove epizode nemaju najviše pregleda, ali posle njih smo uvek dobili više privatnih poruka od onih što odslušaju ceo podkast. To je naš KPI! Ok nam je da imamo 500 pregleda nekih Ivana, Katarina i Miloša kojima donosimo vrednost.

Nismo ni preterano originalni, mi smo likovi koji opsesivno slušaju Stuff You Should Know, No Stupid Questions i Revisionist History, a  gledaju WiseCrack, NerdWriter i The Take: kao i svi kreativci, radimo ono što volimo.

O komunikacijama

Pošto smo tako potpljeni u pop sociologiju i psihologiju, izlazili smo i na taj teren u epizodama o motivaciji, aktivizmu, menadžmentu i sl. Shvatili smo da u tim temama ne možemo suštinski da donesemo vrednost. Možemo da postavljamo pitanja, bacamo primere koje smo pročitali u pripremi i omogućimo gostima bolju platformu, ali nemamo autoritet da zauzmemo stav po ovim pitanjima. Zato smo rešili da se bavimo onime što znamo: komunikacijama.

To zvuči usko, ali sve što nas okružuje možeš posmatrati kao komunikaciju! Ne želimo da pravimo marketing akademiju i ne želimo da se bavimo stručnim temama. Želimo da se bavimo opštim temama, na stručan način. Želimo da se pozabavimo pitnanjima kao što su: Ko je bio prvi influenser? Da li je marketing manipulacija? Šta akcenti govore o ljudima? Kako je fleksing postao osnova YouTube sadržaja?

U kome učestvuje publika

Želimo da uključimo publiku u kreiranje podkasta. Imaćemo pitanja publike na kraju svake epizode koja stignu na podkast@ziska.rs. Goran će na Linkedinu prikupljati primere, informacije i mišljenja zajednice koja ćemo iznositi u epizodama.

Naša misija je oduvek i bila da pokrenemo diskusiju važne teme iz oblasti komunikacija. Ovo je samo još jedan korak ka tome:

 

/   /   /

 

Sve ovo smo izneli i u podkast formi, pa ako želiš da čuješ više o tome: