Facebook ipak nije mrtav • Ziska

Facebook ipak nije mrtav

Makar ne još uvek

sanja i bonito

Ako bi Facebook bio događaj, bio bi slava. Tu je cela rodbina, deda priča o pecanju sa drugarima, tetka kako je radila nokte kod komšinice a stric hvali svog sina. Ti sediš, jedeš pečenje i čekaš da odeš kući jer jednostavno ovakvi događaji više nisu za tebe.

E baš tako smo svi čekali da odemo sa Facebooka na novu mrežu i da brže bolje imamo platformu koja je okupirana drugim temama, ljudima i razmišljanjima. Započeli smo seobu na Instagram i TikTok zajedno sa svim brendovima, a iza ostavili našu status eru.

Ali mi je ipak nismo skroz ostavili jer smo dobili zadatak da se zajedno sa brendom Bonito vratimo na Facebook i stvorimo dobar kontent. Iznenadili smo se, a verujem da ćete i vi.

Zato, hajde da vidimo kako smo došli do toga da imamo aktivan community i masu komentara na postovima.

(Ne) toliko očigledno

Bo booo nito bo bo nito booooo. Sigurno si ovo otpevala baš onim glasom kao u reklami. Da, kada čujemo melodiju pali se alarm i prisećamo se onih braonkastih ilustracija dok dečak razdragano raznosi kafu a ljudi mašu sa prozora. U pitanju je Bonito kafa. Već dugo na tržištu a još duže na mojoj nostalgičnoj youtube listi.

Prva stvar u našem procesu, pored preslušavanja Bonito pesme, bila je da pronađemo nosioca priče ovog brenda.

Da, to može biti sama kafa koja ima nostalgičan momenat i koju dosta ljudi konzumira. Ali naše razmišljanje je više išlo u pravcu: hajde da nosilac priče bude neko ko živi brazilski optimizam. Želeli smo da nosilac priče bude možda najautentičnija stvar kod ovog brenda, a ko drugi nego Bonito dečak.

Sentiment i komunikacija

Dugo smo razmišljali o personifikaciji lika sa ambalaže, a onda odlučili da krenemo od početka. Pošto je Bonito kafa koja dugo postoji na našem tržištu, želeli smo da predstavimo celu pozadinsku Bonito priču.

Zato je tako naš glavni lik stranac iz Brazila koji je svratio do Srbije, i rešio da ostane zbog dobrih ljudi i optimizma koji ovde vlada. Sada sa komšinicama pije kafu a komšije ga zovu na boćanje. Dakle, želeli smo da ga predstavimo kao miljenika među starijima. A zašto baš među starijima? Pa setite se, pravimo kontent za mrežu gde ti deda pošalje 3 lančane poruke samo da ti čestita Božić.

Kroz postove smo dali mogućnost da Bonito ispriča svoju priču i pusti publiku u njegov optimističan svet.

Zaboravljeni alati

Okej skontali smo lik ali kako da on progovori i dobije pozitivne reakcije publike?

  • Ma otvorite instagram, kačite ilustracije, cepajte po interaktivnim storijima i tolko!

E pa, sećaš se, zadatak je na Facebook-u. Zato smo od alata u početku koristili samo statuse. Znaš onu opciju ’’O čemu razmišljaš?’’ koja nam je bukvalno menjala dnevnike u nekom trenutku, e tako je i Bonito u početku pisao o svojim razmišljanjima. Kada pišeš ovakve statuse ti zapravo ulaziš u srž lika. A kako bih to uradila,  na repeatu bih slušala brazilski mix pesama sa vrelom kafom pored tastature. Nijednom nisam prosula kafu ali jesam napravila novu plejlistu.

A onda je došlo objavljivanje prvog statusa gde Bonito zapravo govori. Cupkala sam uz ekran dok me anksioznost pipkala za rame. Međutim, community se obradovao Bonitovom oživljavanju i krenuli su odmah sa direktnim obraćanjem, savetima, pitanjima, utiscima. And suddenly, I felt da će ovo biti najlegendarniji community management ikada.

Ništa bez CM-a

Kada pomisliš na CM verovatno pomisliš na neprestano odgovaranje ljudima, hendlanje raznih problema i ko zna kakvih žalbi. Zato ovaj posao i nije toliko omiljen u marketing svetu. Ali on ne mora da bude baš takav.

U ovom slučaju, kada je community skapirao da im se Bonito direktno obraća, inbox i statusi su postali mesta gde su se bagerom ostavljali prezabavni komentari i fotografije. Ali i delili saveti dok je Bonito bio na moru:

Oživljavanje ovog već dobro poznatog lika je u ljudima probudilo želju da ga još više upoznaju. Ali bukvalno upoznaju. ’’Šta radiš sad Bonito?’’, ’’Kako je na moru?’’, ’’Što nas ne posetiš u Kraljevu?’’. I baš zato, da CM ne bi postao stovarište žalbi i loših komentara, moraš da napraviš dobar sadržaj koji tvoja publika razume i da probaš da se povežeš sa njima.

Ljudi će biti jako pristrasni i postati deo aktivnog community-a, ukoliko im daš priliku da žive sadržaj koji kreiraš. Na ovaj način, imaćeš priliku da skroz skontaš srž publike ali i da saznaš da Milinka iz Palanke nosi 3 pakovanja kafe kada ide na more.

Sa druge strane, sve socijalne mreže liče na druge socijalne mreže. Zato i u ovom slučaju moraš da praviš sadržaj koji je u logičnom kontinuitetu i odvojiš dosta vremena i da uložiš trud u pisanje personalizovanih komentara i statusa.
Onda, posle nekoliko postova skontaš da facebook nije mrtav, samo kao i na svakoj platformi moraš da igraš po pravilima ljudi koji ga koriste. Ali ako to uradiš, počinje prava zabava.

/   /   /

Zato, kada smo skontali koliko je zabavno biti na Facebooku, možda je vreme da se svi vratimo tamo i krenemo sa pisanjem statusa. Ili bockanjem.