Gejming i brendovi
Industrija veća od filmske i muzičke zajedno, nije nešto sa čim se možemo igrati.
Gejming je igranje igrica. I pravljenje igrica. I takmičenje u igranju igrica. I gledanje takmičenja u igranju igrica, a onda i kreiranje sadržaja u vezi sa tim… Kapirate već u kom pravcu ide ovo – stvar je ogromna i kompleksna. Nije slučajnost što toliko zbunjujuće deluje na donosioce odluka u kompanijama i agencije koje se bave komunikacijom, već godinama.
Zamislimo domaćicu koja igra na svom tabletu “hidden object” detektivsku misteriju u pauzi između dve dnevne obaveze. A onda odraslog muškarca koji isprobava najnoviji visokobudžetni naslov na svojoj novoj Sony Playstation 5 konzoli. Igru je platio 80 evra, uzeo je odmor da je odigra. A onda tinejdžera koji pokušava da napravi celo svoje naselje u Minecraft-u, u čemu mu pomažu još dva ortaka već mesec dana.
Prvi korak je razumevanje da gejming nije jedna stvar i da brendovi mogu imati različite uloge u ovom kontekstu. Ciljne grupe su šarenolike, occasion-i su specifični, potrebe i motivacije igrača ponekad skrivene.
Ipak, moguće je napraviti neke logične linkove i staviti brendove u gejming kontekst na smislen način. Globalno, postoji toliko dobrih primera poput Gillette i BMW sponzorstva Evropske lige i najuspešnijih e-sports timova u Aziji i Americi, SAP koji brendira gejming statistike ili dostavljačke kompanije, koje sponzorišu manje strimere.
Lokalno, iako i dalje učimo, uradili smo neke dobre stvari tokom prethodnih godina:
Challengeri Srbije
Prvi projekat koji smo ostvarili u saradnji sa Fortuna Esports ekipom je bio dokumentarni serijal “Challengeri Srbije” za Sprite. Producirali smo pet epizoda o najboljim igračima na ovim prostorima koje su ukupno imale 200.000 pregleda na YouTube-u. Community fanova je napokon dobio šansu da bolje upozna svoje heroje, naravno uz prirodni product placement.
WOAH Škola LoL-a
Kako smo svi bili happy sa rezultatima, nastavili smo sa content saradnjom ali uz potpuno nov koncept. Primetili smo da na srpskom jeziku ne posotoje kvalitetni guide-ovi za LoL i odlučili smo da to promenimo. Za brend Coca-Cola i njihovu aplikaciju WOAH smo producirali dve sezone serijala “WOAH Škola LoL-a” gde su savete i trikove profi igrača fanovi mogli da pokupe od najpoznatijeg srpskog komentatora igre – Sa1ne.
Tekstovi za WOAH
Za pratioce naših društvenih mreža to neće biti iznenađenje, činjenica je da je ŽIŠKA puna vatrenih obožavaoca LoL-a. Okej, nismo baš najbolji u igri… ali nikad ne odustajemo i polako napredujemo. Zato nam nije bio problem da za korisnike WOAH aplikacije napišemo više zabavnih tekstova o tipovima igrača koje možeš sresti onlajn ili novim herojima nedavno dodatim u igru.
Sponzorisanje EBL lige
Nakon prepoznavanja vrednosti gejminga za ciljnu grupu i nekoliko uspešnih projekata, Coca-Cola je postala i sponzor EBL lige. U pitanju je zvanična balkanska League of Legends liga, čija dva najbolja tima pored nagrade imaju i mogućnost da se takmiče na EU Masters turniru – evrospkom šampionatu. EBL je najgledanije esports takmičenje u Srbiji, a njegovo grand finale je najposećeniji esports događaj u regionu. Sva sreća pa smo unapred dobili karte preko veze.