Imenovanje - Ziska

Imenovanje

Imate li bolji predlog kako da prevedemo reč Naming? Možda - krštenje?  

Ako je tako, onda Žiška često kumuje u pronalaženju pravog imena za projekte, usluge pa čak i festivale. Pre svega, dobro se zapitajte da li želite da poverite posao imenovanja firmi koja je sebe nazvala “Žiška”? Ali čak i kada to prebrodite, zašto biste ikome dali da osmisli ime vaše firme, projekta ili usluge?

Ime je važna stvar, čak važnija od logotipa! Dobro ime je nešto što se zaposleni ne stide da čuju. Ako ne želite da vas zovu “ona firma kod Kalenić Pijace, znaš ih” najbolje je da angažujete profesionalce da osmisle lepo, zvučno i pamtljivo ime.  Potrebno je razmisliti da li je naziv na srpskom ili engleskom? Da li se piše malim ili velikim početnim slovom? Kako zvuči, kako se piše, da li prenosi pravu poruku – sve su to stvari koje treba razmotriti.

Za Zuehlke smo osmislili nazive paketa za zaposlene. Već iz imena jasno je da su svi paketi deo iste serije jer imaju isti prefiks. Iz naziva je jasnije i šta je u paketu: da li je to režim rada za overachiever-e, rad od kuće ili za one koji žele da rade manje od 8 sati dnevno.

 

 

Za istog klijenta kumovali smo za svih 10 sala za sastanke koliko imaju u svom novom poslovnom prostoru. Kompanije iz ovog sektora kao po pravilu imaju sale sa nazivima srpskih naučnika što stvara zabavne situacije u kojima vam neko kaže: “Vidimo se za pet minuta u Pupinu.”

Znali smo da može bolje, pa smo pristupili ovom zadatku ozbiljno. Ono što je nastalo iz ove saradnje odlična je ilustracija koliko informacija može da nosi ime. Sala ima čak deset i postojala je opasnost da ih zaposleni pomešaju. Zato smo osmislili da prvo slovo u nazivu svake sale prati slova abecede. I ne samo to, nego broj slova u nazivu odgovara broju mesta za sedenje u toj sali.

 

A: Algorithm

B: Backup

C: Cloud

D: Domain

E: Enter

F: Firewall

G: Glitch

H: Home

I:  Index

Na ovaj način, samo iz imena, zaposleni imaju ideju o lokaciji sale i njenom kapacitetu.

 

 

Nedavno smo imali čast da krstimo i prvi domaći festival za employer branding. Nekako smo uspeli da spojimo employer i people u slatku i kratku reč: empple.

Ako naziv ovog festivala pročitate kao nipple konsultujte se sa svojim psiho-terapeutom.

Dakle, ako imate nešto novo a ne znate kako da ga nazovete, zovite kumove iz Žiške! Ne samo da ćemo to uraditi dobro, nego ćemo se tom prilikom svi zabaviti.