Kako da postaneš digitalac za 9 dana? - Ziska

Kako da postaneš digitalac za 9 dana?

Dakle, osopo, ti bi isto da kreneš sa tim digitalom? Pre nego što prospem svoju beskrajnu mudrost, zapitaj se da li je digital za tebe? Još jednom: pročitaj članak, razmisli, pa onda nastavi dalje.

Ok? Još uvek si tu? Cool. Iskuliraj, skuvaj dugu kafu, namesti se udobno. Pripremi neke papire, olovku i komp. Idemo:

1. dan: Otvori naš blog i blogove naših konkurenata: Pioniri Communications, Homepage, Ellecta Digital, Drive, Likes and Cookies. Mi ne pišemo često, jer obično imamo druga posla (neće se ti strimovi snimati sami jbg). To znači da kada pišemo o nečemu obično je bitno i aktuelno. Pročitaj šta ima poslednjih godinu dana i kada god naletiš na izraz koji ne razumeš, zapiši ga na papir.

Predveče izguglaj sve što imaš na papiru i vidi da razumeš sve pojmove. Sada otprilike imaš osećaj čime ćeš se baviti jednog dana.

2. dan: Otvori sve korporativne Facebook stranice na kojima postovi imaju redovno preko 400 lajkova. Ovo je moja totalno nasumična lista sa Explore feeda: Coca-Cola, Guarana, Samsung, Vinjak, Grand Kafa, Doncafe, Smoki, Plazma, Lav Pivo, Jelen Pivo, Vip Mobile, Telenor, Belgrade Waterfront… Odaberi 8 tebi omiljenih brendova čijim ćeš stranicama posvetiti po sat vremena. Za ovih sat vremena idi kroz postove i za svaku od stranica pokušaj da odgovoriš na sledeća pitanja: Da li postovi mogu da se grupišu na neki način? Koliko tih grupa ima? Zašto misliš da su baš te grupe tu? Kako se ton obraćanja ove stranice razlikuje od ostalih? Zašto su izabrali baš taj ton?

3. dan: Otvori korporativne Instagram profile sa preko 3000 followera. Ponovi sve iz Dana 2, ali na kraju ovog dana zapitaj se i: Kako se razlikuje Facebook od Instagrama? Šta je razlika kod istih brendova na Facebook stranici i na Instagram profilu? Zašto je to tako?

4. dan: Osmisli postove koje želiš da napraviš. Šta će pisati u naslovu? Šta će biti na slici? Na ilustraciji? Zamisli da će ti postovi sutra biti na stranici – moraš da razradiš ideje do detalja (nema mogli bismo nešto smešno vezano za školu). Potrebno je da osmisliš minimum 12 FB postova i 14 Instagram postova – lako je biti kreativan jednom kad ti nešto padne na pamet, ovo je tempo kreativnosti koji se očekuje od tebe.

5. dan: Siđi do najbliže radnje, uzmi pakovanje bilo kojeg od brendova koje si analizirao prethodna 2 dana i pokušaj da napraviš kalendar postova. Sasvim sigurno imaš telefon, a ako možeš, iscimaj se da pozajmiš dobar fotoaparat. Pokušaj najbolje što možeš da uslikaš barem 6 fotografija za postove koje si planirala.

6. dan: Uporedi slike od juče sa onima koje vidiš na stranicama. Zatim razmisli kako možeš da ih popraviš: razmisli o svetlu, o kadru i igraj se sa podešavanjima aparata. Sada počinješ da osećaš kako je baviti se ovim poslom svaki dan.

7. dan: Ako si dobro uradio posao do sada, shvatio si da postoji tip postova koji ne možeš da uradiš – ilustracije i fotomontaže. Osnovno znanje PhotoShopa otprilike znači:

Možeš da ubaciš proizvod koji skineš sa neta u PNGu na neku pozadinu, a da to ne izgleda fejk.

Dodaš ispis na tu fotku

Resize-uješ fotku za različite formate: od 1:1, preko 16:9 do 3:1.

To će verovatno značiti da ćeš dodati neki panel za ispis teksta

8. dan: Otvori sve regionalne digital nagrade koje objavljuju pobedničke kejsove: SoMo, Mixx. Pogledaj sve radove u poslednje 3 godine. Odaberi 4 tebi zanimljiva pobednička kejsa. Popodne za svaki od njih napravi tri razloga zašto su po tvom mišljenju pobednici. Ti razlozi ne smeju da važe i za druge radove u kategoriji (npr. Imali su dobre postove) i moraju biti u komparativu (npr. U odnosu na ostale, jedini su imali video seriju). Sada učiš da prepoznaš dobru kampanju i da prodaješ svoje ideje.

9. dan: Bookmarkuj Social Media Examiner, Digital Buzz Blog, TechChrunch Social, Verge i Netokraciju. Otvori Medium i kreni da gradiš svoj profil tako što tražiš sve izraze koje si naučio u poslednjih 8 dana. This is your life now.

Advertajzing je po prirodi nedeterminističan – sve što radimo je beskrajno debatibilno, može se usavršavati unedogled, a može se i raditi na tome godinama i tapkati u mestu. Zbog toga je sledeći korak da se okružiš ljudima koji će te gurati napred. Nemoj slati CV u svaku agenciju. Svi imamo različite pristupe. Izaberi onaj sa kojim se najviše poistovećuješ i uradi sve što možeš da upadneš u taj tim.

Srećno!