Kako izgleda žiška test?
Možeš da pogledaš, ali samo iz moje ruke!
Ako dobiješ link ka ovom tekstu, to verovatno znači da već znaš nešto o našoj praksi. Ovaj link šaljemo samo kandidatima koji nam pošalju kršten mejl, impresioniraju nas na neki način i sl. Dakle, pošto si malo stokersko njuškalo, znamo da se sad sigurno pitaš šta li se nalazi u tom testu.
Pošto mi baš gotivimo pripremljene male štrebere, čak i kada su stokerska njuškala, rešili smo da ti pomognemo. Nećemo ti otkriti pitanja sa testa, ali daćemo ti neke smernice:
Ozbiljno se zezamo:
Test počinje kreativnim promptovima. To su pitanja koja bi trebalo da te inspirišu da pišeš nešto smešno, kreativno, zabavno. Ne dajemo ti realne zadatke za klijente, već sasvim otkačene stvari iz kojih možeš mnogo više da izvučeš. Zato i očekujemo da se nasmejemo kada odgovori treba da su smešni, da nas stegne oko srca kada treba da je tužno i da nam se omakne “woa” kada želiš da nas iznenadiš.
Iako su promptovi otkačeni, svaki je veoma konkretan. Ponašaj se kao da profesionalno treba da rešiš taj zadatak. To nije preterano različito od našeg svakodnevnog posla: desi nam se da sasvim trezveno i profesionalno objašnjavamo klijentu zašto cool šareni zečevi ne treba da voze skejt nego električni trotinet. Dakle, ako se tvoje pitanje odnosi na šarene zečeve, pišeš o šarenim zečevima – ne o bilo čemu interesantnom što ti padne na pamet.
Eklektički humor obično ne prođe dobro. Jednostavno nemaš luksuz konteksta, nisi tu da intonacijom naglasiš svoj punchline i takav humor nikad nema konkretan cilj kao što ćeš imati u svakom od ovih zadataka.
Takođe, videli smo 1000 pesmica do sad, rimovanje nas neće impresionirati. Ni mi nismo mogli da pretpostavimo da će biti neophodno da napišemo ovaj savet, but there you go.
Zezamo se, ozbiljni smo:
U drugom delu testiramo tvoje analitičke sposobnosti. Vreme da nas impresioniraš humorom je prošlo. U ovom delu nema mesta za pošalice, doskočice i sarkazam.
Pošto smo mi kreativna agencija, prijavljuje nam se mnogo ljudi koji su celog života bežali sa časova matematike. Svesni smo koliko smo kulturološki instruirani da se kreativnost i analitika ne mešaju. U našoj firmi već radi nekoliko ljudi koji nikad pre ŽIŠKE nisu pomislili da će otvoriti excel tabelu. Međutim, svi oni su se potrudili u ovom delu testa najbolje što su mogli. Ako si neko ko nije dobar sa brojevima, ko nikad nije bio dobar sa matemetikom, i ko na ovakva pitanja obično kaže jaooo nemoj mene – nemoj da preskočiš ovaj deo testa. Pokušaj – nije toliko teško.
Sve što ti je potrebno za ovaj deo testa je zdrava pamet i da znaš šta je procenat. Sigurno ti se nekada desilo da preračunavaš koliko će nešto da te košta posle onih 20% popusta koji se obračunavaju na kasi. E pa tako nešto ćemo tražiti od tebe. Nećemo te propitivati analitičku geometriju ni diferencijalne jednačine.
Ovaj sudar analitičnosti i kreativnosti je ono što izdvaja nas od drugih agencija. Možeš pročitati više o tome ovde.
‘De s’ poš’o?
Poslednja stvar koju testiramo je znanje o advertajzingu i digitalu. Ne brini, nismo jedni od onih parazita koji traže 2 godine radnog iskustva da upadneš na praksu. Samo bismo voleli da nas uveriš da znaš za šta se prijavljuješ. Iz nekih odgovora nam bude jasno da neko ne pročita ni opis prakse za koju se prijavljuje.
Ne tražimo puno, stvarno. Razmisli malo o digitalu. Pročeprkaj šta rade brendovi na društvenim medijima. Stalkuj šta mi radimo. Priseti se nekih cool kampanja.
Par dosadnih napomena
Test traje 90 minuta. Pitanja ima mnogo. Testiramo tvoje instinkte i rad pod pritiskom. Jedna super ideja na koju potrošiš pola sata neće nadomestiti propušten ostatak poglavlja.
Piši čitko. Niko od nas nije doktor da može da dešifruje da li je tvoj švrakopis odgovor na pitanje ili recept za paracetamol. Trudimo se da pročitamo svaki rukopis, ali da se ne lažemo: teže je pratiti nečitljiv
Srećno!