KAKO SE PRAVI LAŽNI FOTOGRAF - Ziska

KAKO SE PRAVI LAŽNI FOTOGRAF

i prava kampanja. 

Ko je zadužen za dobre ideje? 

Možda deluje kao da je u advertajzingu najveće dostignuće gran pri festivala, zlatna medalja, ili tako neka velika nagrada, ali nije! 

Najveći uspeh u advertajzingu je kada neko vidi tvoju kampanju, priđe ti i kaže: “Kako vam bre ovo samo pade na pamet?!”

Ovo je tekst o jednoj takvoj kampanji. 

I da odmah odgovorimo na pitanje: Nije nama pala na pamet, nego klijentu… 

  • Ju, naopako! 

Naopako ili ne naopako, tako je. Radni odnos je sličan ljubavnom. Posle nekog vremena, počnete da ličite jedno na drugo. To samo zvuči kao nešto loše, ali u praksi se, makar za nas i Xiaomi, pokazalo kao veoma uspešno. Već dva puta zaredom.  

Zašto lažni fotograf?

Osnovna ideja za kampanju je bila sledeća: Lansiramo Xiaomi 14, telefon čiji je glavni adut njegova kamera sa Leica optikom. Želimo da kažemo da ova kamera pravi jako dobre fotografije, ALI, tako da to ljudi stvarno upamte. Zato ćemo uraditi očekivanu stvar, sa neočekivanim obrtom: Angažovaćemo poznatog fotografa da našim telefonom fotka obične ljude, a ove fotografije ćemo iskoristiti kao materijal za našu kampanju. Onda, nakon što se one nađu svuda po gradu, otkrićemo da ih nije napravio poznati fotograf, već Xiaomi 14. 

Genijalno, znamo! Ali, ovo je značilo da mi zapravo pravimo dve kampanje: jednu koja promoviše dolazak lažnog fotografa i događaj na kojem će da fotografiše ljude i drugu koja otkriva istinu iza cele priče. 

U prevodu: Puno posla i puno, vrlo detaljne pripreme. 

Ali, kao što kažu, i najveća kampanja počinje jednim sastankom. Tako, mi polako krenemo u realizaciju ovog diva od projekta. A stvar od koje je najviše imalo smisla početi je bila ona od koje je zavisio i uspeh cele kampanje: kreiranje lažnog fotografa

Kako se izmišlja osoba

Prvo, da bismo imali izmišljenu personu, trebalo je da, pre svega, pronađemo pravu koja ume da se dobro pretvara. Očigledno je bilo da će nam trebati profesionalni glumac. 

Drugo, ovu osobu niko u celoj Srbiji ne sme da prepozna. Znači, ne može da bude sa ovih prostora, niti previše poznata. 

Treće, mora da izgleda onako kako mi zamišljamo fensi modnog fotografa. Zvučaće smešno, ali ovo je stvar oko koje smo se najviše namučili.  

Zbog svega ovoga, sa traženjem glumca smo krenuli veoma rano. Uz malo truda i pomoć poznanika iz par evropskih zemalja, pronašli smo stranu kasting agenciju koja je mogla da ispuni naše zahteve. Oni su nam poslali svoje predloge, a mi zajedno sa njima i klijentom odabrali našeg Masimilijana

Ovo je ime koje smo dali našem izmišljenom fotografu. Glumac kojeg smo angažovali se zove Lorenco.

Kada smo ovo obavili, bacili smo se na, kako kaže naš kopirajter: “Najzanimljiviji deo projekta”. 

Izmislili smo celu Masimilijanovu životnu priču koju možete pročitati ovde, ili na njegovom sajtu koji smo takođe specijalno napravili za potrebe ove kampanje. 

Odakle nam fotografije za njegov portfolio? Pozajmili smo ih od jedne jako fine fotografkinje.

Raspisali smo i izmišljene intervjue koje smo onda plasirali u domaćim i italijanskim medijima da bismo potkrepili celu priču, a i da bi Google imao šta da izbaci kada neko neminovno u polje za pretragu ukuca ime svetski poznatog fotografa za kojeg nikad nije čuo. 

Onda smo pozvali Masimilijana u goste i napravili sav promo materijal za njegov dolazak u Srbiju.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A1 Srbija (@a1srbija)

Sve je bilo spremno za lažnu kampanju o lažnom fotografu. Sada je bio red da se pripremimo za event. A on je bio itekako pravi.

Generalna proba

Prvo smo morali da osmislimo, pa simuliramo celu proceduru koja će se odviti na događaju. 

Dva puta

U našoj kancelariji!

Iscimali smo ljude iz Žiške da budu publika, napravili čekaonicu, dali im brojeve, napravili studio u sali za konferencije, Jelica je bila Masimilijano, a našli smo i lika koji će da štampa fotografije na licu mesta. Onda smo izmerili prosečno vreme koje je potrebno da se jedna osoba fotografiše i dobije sliku. 

Na osnovu dve generalne probe, znali smo da je prosečno vreme potrebno da se jedna osoba sprovede od ulaza do studija, fotografiše i dobije izrađenu fotografiju otprilike 4 minuta.Nekako smo uspeli da ga smanjimo na 2, što znači da smo za 6 sati, koliko event treba da traje, mogli da da fotografišemo oko 180 ljudi. Odmah smo zaračunali pauze i nepredviđene okolnosti i smanjili na 150 ljudi.

Na event ih je došlo više od 300.

 

Dan D

Niko ko je tog dana video Masimilijana kako fotografiše nije pomislio da ne gleda u profesionalnog fotografa. Stav, pokreti, rad sa modelima, sve je govorilo da je pred njima pravi umetnik. 

Ovome je doprinela i atmosfera i izgled samog događaja koje su kolege iz agencije RED Communications osmislile i izvele maestralno.

Sve u svemu, priča je kupljena, event je uspešan, fotografije su prelepe. 

Ostalo je samo ono najvažnije: da ljudima kažemo istinu. 

A i to smo pripremili dosta unapred. 

Video koji je obišao internet

Scenario za reveal video smo raspisali još i pre nego što smo pronašli glumca. Pomogao nam je da potvrdimo da će, na kraju, cela stvar imati smisla. 

Iako je, naravno, pretrpeo nekoliko izmena, video koji smo zamislili na početku ne razlikuje se puno od onog koji smo objavili 26. aprila i koji je odjeknuo društvenim mrežama. 

Ako ga niste videli, evo vam prilike. 

I tako smo napravili našu najuspešniju i najkompleksniju kampanju… do sad…