Kampanja o emocijama u kiflicama

Kampanja o emocijama u kiflicama

I kako hrana zapravo komunicira sa najmilijima

Dijamant u sve se meša

Dijamant stoni margarin je već dugi niz godina jedan od omiljenih sastojaka koje domaćice na našim prostorima koriste za pripremu raznih poslastica, testa i domaćih kolača (posnih pogotovo). Tako je Dijamant i komunicirao u svojim reklamama. Uglavnom se fokusirao na pripremu hrane, ponekad na odnose snaje i svekrve, odakle je i potekao dobro poznat slogan „U sve se meša“. Kasnije su dodali „ljubav“. A onda – poželeli su da malo ozbiljnije pričaju baš o toj ljubavi. Da proizvod približe ljudima i da fokus ne bude samo na jelima.

Tada smo krenuli sa istraživanjem. Kako tačno domaćice koriste margarin i kakva su to jela? Čega tu još ima?

Shvatili smo da priča prevazilazi naš mali tim, zapravo tiče se – porodice. Zato smo uključili celu agenciju (tada je to brojalo 20ak ljudi). Svi su nam poslali priče o omiljenim porodičnim jelima. Dobili smo svašta – kačamake, peciva, torte koje su greškom ispale odlično, jela koja pomiruju baku i deku, sarme koje se pakuju u kutije, pa u tri folije i šalju za Beograd, autobusom. Shvatili smo jako važnu stvar, da hrana nije samo hrana, već sredstvo komunikacije.

Shvatili smo da u srpskim porodicama češće komuniciramo ljubav, brigu i pažnju upravo kroz domaću hranu, kroz jela koja ostavljamo za sutra, ručkove kojima prekidamo nedostajanje. Možda nam je tako lakše da kažemo „izvini, nedostaješ i jako mi značiš“.

Dijamant set

Upravo se oko takvih toplih i nežnih poruka zasnivala naša kampanja. Napravili smo stunt video u kome smo upravo to dokazali:

Sa oko 400 hiljada pregleda na YouTube-u, i oko 550 hiljada pregleda na društvenim mrežama, ovim videom započeli smo veliku aktivaciju u prikupljanju – ne recepata, nego priča o porodicama, o hrani koja ih spaja i razlikuje od svih drugih porodica. Tu smo dobili nešto sasvim posebno – preko 80 autentičnih priča iz cele Srbije u kojima su naši pratioci opisivali najrazličitija jela. Sajt je zabeležio preko 30 hiljada korisnika za vreme trajanja kampanje, a najlepše i najnežnije priče su nagrađene kuhinjskom opremom za pripremu kolača i Dijamant paketima.

Osim priča, podstakli smo naše pratioce na neka lepa sećanja, pa samo tako na Instagramu i Facebook-u dobili pregršt komentara o starim receptima koji se nasleđuju iz generacije u generaciju, o nekim prošlim vremenima i onima koji i dan danas spremaju tradicionalna i neobična jela svojim ukućanima.

Ova kampanja je odnela Kaktus nagradu za najbolju integrisanu digital kampanju u 2020. godini.

Uspeli smo da započnemo priču o ljudima, o osećanjima, ali tako da i dalje govorimo jezikom hrane.