KREATIVNI DELATNICI
Kako se brani parcela za kreativnost u jednoj agenciji?
Ove godine smo potrošili 348 agencijskih sati na aktivnost koju niko nije platio (a bogami ni tražio). Kreativni delatnici je otvoreni forum Žiške za igranje, diskusiju i vežbanje kreativnih veština. To znači da svakog četvrtak u 15h pokupimo pola kanca (ko ‘oće) i povučemo se u konferanž sa zalihom flomastera i papira.
Digresija: Papiri imaju gotovo meditativno svojstvo u kreativnom radu. Da, možeš da iskucaš reči, ali će početi da te gledaju nazad tek kad se nađu na papiru.
ZAŠTO DELATNICI?
Ljudi koji rade kod nas i ljudi sa kojima želimo da radimo su kreativci. Bez obzira da li su akaunti, produkcija, kreativci, dizajneri ili HR. (Testirali smo: Tija, naša HR, je radila sa nama jednom pitchu. Iskidala žena!) Ovo nije floskuletina, već priroda sleševa. U Žiški je manje ljudi mono-slešer. Čak i oni koji jesu, učestvuju u kreativnom procesu svaki put. Imamo menadžere koji su rešavali KV-eve, imamo kreativce koji su slali brutalne mejlove. I to nam se sviđa.
Pa ipak… Kad pritisnu rokovi, sastanci, pičevi i klijenti – želja da kreativno privređuješ, van onoga što moraš, postane sekundarna. To znači da nestaje i prostor za igru i istraživanje tokom rada. A ovaj prostor… Pa on ne sme biti slučajan u jednoj kreativnoj agenciji. Ovaj prostor mora da se stvara i neguje, da se takoreći brani, od svih ostalih obaveza.
PARCELA ZA KREATIVNOS’
Tako smo osmislili Kreativne delatnike. To je nedeljni termin kada kreativno delamo. Otvoren je za svakog i nije obavezan ni za koga. Pa ipak, VOLE LJUDI što bi se reklo. To je mesto na kom su neki Žiškaći napisali prvu priču u životu, gde smišljamo NAJGORE slogane za Žišku ili testiramo ko bolje piše kopi: veštačka inteligencija ili mi. (Mimiška je pobedila AI, čisto da se zna).
Ove nedelje smo pisali priču na osnovu random izvučenih fotografija i predmeta. Jela napisala folk-pesmu doduše.
Jedne nedelje radimo kreativne vežbe, a druge nedelje diskutujemo o radovima. Uglavnom se bavimo našim radovima i pričamo šta bi moglo bolje. Analiziramo gotove proposale iz četiri ugla: strategija, kreativa, produkcija, prezentacija. Neko bi rekao – negujemo kulturu debate i razgovora o radu.
Google search opis smo pisali na Kreativni delatnicima. Ovo je predlog koji nam se najviše svideo.
Osim vežbi i analiza, sa ovih radionica su nastali i gotovi proizvodi za Žiška brend, poput prošlogodišnjeg merča, opisa na Google searchu, a uskoro i… :nećemo da spojlujemo: društvena igra.
A VI KAKO TE?
Nismo izmislili toplu vodu, samo je baš volimo. Znamo da većina, ako ne i sve, agencije imaju svoju verziju Kreativnih delatnika. Ali ako se slučajno brineš da će tvoja kreativna parcela nestati sad u Q4, želimo samo da te podsetimo da braniš parcelu.
Još jedan plakat nastao na KD, placement: WC Žiške.
Advertajzing, kao industrija, je malo izgubio svoj sjaj. Kreativne revolucije su se desile, algoritmi su postali premoćni, a kupci cinični. Know-how je gotovo isti u svim proizvodima, pa tako i reklame mahom liče jednu na drugi. Crni gavrani među nama bi rekli i da nema više originalnih ideja. E, u takvom kontekstu, dostojanstvo rada u agencijama ima šansu da preživi samo ako uspemo da održimo kulturu kreativnosti. Koja je zapravo jedina stvar koju ne možeš da nađeš u baš svakom zanimanju. Da ne kažem, USP.
Ako ti što čitaš vodiš ili učestvuješ u ovakvim inicijativa u svojoj agenciji, javi se da pričamo i menjamo ideje za kreativne vežbe, kao sličice na Terazijama.