Vratili smo se u 1981. - Ziska

Vratili smo se u 1981.

Retro kampanja zahteva idiota. Aparat.

Povratak u prošlost je posebna inspiracija za naše timove. Toliko posebna da smo mesec dana živeli osamdesete. Svi smo oblačili šuškavce, helanke, donosili vokmene, stare slušalice, analogne aparate, neko je čak nabavio 286, i usput smo slušali Majkl Džeksona i Brenu, sporadično. Kanc se pomalo pretvorio u nekakvu bizarnu antikvarnicu sa predmetima iz te epohe. Ali, i to je ponekad potrebno, da stvarno živiš taj život koji planiraš da ufotkaš i usnimiš.

Sve se to desilo zbog proslave Munch rođendana. Munchmallow je ove godine napunio ravno 40 godina. Naš zadatak je bio da osmislimo ceo Instagram kontent povodom toga. Znali smo da nećemo imati klasičnu „Srećan nam rođendan“ kampanju. Poželeli smo da se stvarno, ali stvarno vratimo u tu 1981! Evo kako smo to uradili:

Oprema

Kada smo planirali opremu za ovo snimanje, poneli smo najbolji aparat koji imamo u studiju, rasvetu, stative, i sl, ali onda smo bacili pogled na analogne aparate među preostalom rekvizitom. Pa, ček, zašto da budžimo retro filtere, zašto samo ne ponesemo IDIOTA? Tako smo i uradili. Kupili smo 4 filma u fotoradnji, da da, to i dalje postoji. Da podsetimo, na jedan film staje 36 slika, od kojih računamo da će 10 biti dobre. Ali, to što smo dobili – često je bilo bolje od savršene digital fotke! Svi pogrešni prsti u uglovima, odsjaji sunca koji poblede veći deo slike – sve to smo baš hteli. Sve to su kasnije fotografi ručno dodavali u postprodukciji, ali veliki deo smo dobili brže, zahvaljujući idiotu.

Kostim

Pretprodukcija snimajućih dana je trajala mnogo duže, jer kada ispred sebe imaš 3 sakoa sa naramenicama u stilu Minimaksa, to odlučivanje potraje. Pretražili smo jedno more second-hand profila na Instagramu i sigurno 5 radnji uživo. Pijace su neviđeni izvori starih predmeta koje smo koristili kao propse. Znali smo da svaki detalj mora da vrišti retro. Od kostima, asesoara, šminke, modela koji odaju retro vajb svojom pojavom, pa tako i do scenografije.

Scenografija

Znali smo da scenografija i prostor moraju biti stvarno iz osamdesetih, a ne fejk retro. Kada kažemo fejk retro – mislimo na prostore koji su uređeni danas tako da imaju „retro šmek“. U takvim se prostorima podvuče i nekakav moderan detalj. Da bismo to izbegli, otišli smo pravac u Titovu sobu! Da, baš tamo. U Titovom apartmanu u hotelu Jugoslavija ništa nije taknuto već 40 i više godina. Nama je to odgovaralo.

Kreativa

Ne bismo mi toliko ozbiljno shvatili ovo putovanje kroz vreme da kreativni koncept nije bio „Vraćamo se u osamdesete, ali stvarno“. U realnom životu to znači da Mimiška dogovara susret sa prodavcem sa Kupujem Prodajem sajta, kako bi preuzela očuvanu Munchmallow kartonsku kutiju iz ’81. Da, toliko smo daleko otišli. Želeli smo da prikažemo autentične situacije iz tog vremena – kako je izgledalo „kuliram kod kuće“ tada, na kauču slušajući vokmen; kako se išlo na dejt, bez telefona i chat-a; kako se poklanjao Munch kao znak pažnje.

Video

Nije nam bila dovoljna fotografija, pa smo osmislili i kratke „mood“ videe u kojima ćemo uhvatiti vajb tog vremena. Takođe, želeli smo da prenesemo tadašnju estetiku klasične reklame, pa smo se dosta zaigrali u postavci videa, ali i na samom snimanju. Tu nam nije bilo žao retro efekata, u post produkciji, da bismo na kraju dobili efekat koji želimo:


/   /   /

Na kraju, ufotkali smo preko 30 fotografija (sirovih je bilo i preko 300!) i usnimili 10 videa za sadržaj na Instagramz. Nekako nam se posrećilo da baš ta mreža već dve godine unazad voli i poštuje retro sadržaj, pa nam se ova kampanja fino namestila, u pravo vreme! Tu je bio i originalni Munch merch, savršena poslastica za Munch fanove u obliku majica, čarapa i pinova, kao i prelepog VHS limited edition pakovanja. Od svega, posebno su nam dragi komentari pratioca koji cene naš odlazak u 1981, koji su primetili autentične detalje i prepoznali se u nekim lepim, prošlim vremenima. Munch nam je obezbedio tu kartu za putovanje u prošlost, a mi smo se vratili sa baš cool fotkama za novi album.