DIGITALNI MARKETING: 10 godina kasnije / Miloš Raičević, Goran i Miloš / ŽIŠKA podkast #56 • Ziska
09.01.2021.

DIGITALNI MARKETING: 10 godina kasnije / Miloš Raičević, Goran i Miloš / ŽIŠKA podkast #56

Digitalni marketing je relativno mlada grana oglašavanja, ali u isto vreme oblast koja se iz korena promenila barem četiri puta tokom zadnje decenije. Odlučili smo da uradimo malu rekapitulaciju i probamo da objasnimo uzroke transformacije, kao i neke efekte ovih promena na industriju u širem smislu.

Kako je izgledalo raditi na aktivacijama i kampanjama iz ugla digitalnih profesionalaca početkom 2010-ih, zašto smo većinu vremena radili na Facebook-u i borili se sa “lovcima na nagrade”, šta su bili Tweet-up-ovi i zašto nam danas izgledaju tako smešno, kako su izgledali začeci influencer marketinga…

Razgovarali smo i tome kako je početak ozbiljnijeg ulaganja u oglašavanje promenio odnos brendova i agencija prema kreiranju sadržaja, šta se desilo sa pokušajima integracije online i offline iskustava i na kraju, o “podeli” digitala na performance i content fokus.

Miloš Raičević se bavi ovim našim poslom… pa otprilike onoliko dugo koliko posao postoji. U tom periodu, promenio je nekoliko uloga: radio je par marketinških agencija, zatim u nekoliko korporacija gde je nekako uvek bio na granici između online i offline aspekata biznisa, a sada radi kao konsultant za komunikacije i digitalnu transformaciju.
Miloš povremeno piše za Netokraciju: https://www.netokracija.rs/author/milosraicevic

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

00:00 Uvod
05:00 Počeci “digitala”, 2011. godine, čime smo se bavili zapravo
09:00 Mi smo “app developeri”? Šta?!
12:30 Ko su bili prvi uticajni?
18:40 Digital je polje za eksperimentisanje
23:00 Facebook je promenio igru
26:10 UGC konkursi i lovci na nagrade
29:20 Kako je oglašavanje promenilo sadržaj
34:40 Digitalci na ATL snimanjima
40:00 Veliki raskid digital video produkcije i ATL produkcije
41:30 Kreativne ambicije rastu, digital je mainstream
45:30 Najveći jaz u komunikacijama: performance vs awareness
49:00 … A zapravo su u izvođenju neodvojivi
53:10 Problemi sa istraživanjima i brojkama
56:00 UX kao deo slagalice
58:00 Digitalna transformacija i transformacija biznisa
1:03:50 Kako se u praksi dešava transformacija? Ko to inicira?
1:06:30 Sinergije agencija i korporacija tokom karantina
1:11:00 Kako izgleda “klijentska strana” marketinga?
1:23:40 Zašto kompanije dobijaju loša rešenja od agencija?
1:26:10 Goran PETARDIRA ceo podkast: Pornhub case study
1:31:00 Da li naš posao i dalje postoji