Predavanja, radionice i treninzi - Ziska

Predavanja, radionice i treninzi

Pozoveš nas, mi dođemo i budemo pametni

Mi puno filozofiramo u firmi, a volimo i da tu filozofiju podelimo sa svima koji su spremni da nas saslušaju. Znamo svašta nešto iz oblasti komunikacija, imamo iskustva u profitnom i neprofitnom sektoru, u firmi imamo više predavača sa fensi sertifikatima i par plaketa za najbolje predavače u arhivi.

Predavanja, radionice i treninge prilagođavamo svakom klijentu, industriji, veličini grupe i priloci. Do sada smo radili sa: Jaffa Crvenka, The Coca-Cola Company, United Group, Victoria Group, TACSO, Dnevni Avaz i Jolene Luut i mada nemamo ništa napismeno, delovali su zadovoljno. Pored toga, mnogo smo mahali rukama na bini raznih konferencija: Webiz, Digital Day, All Web, Digitalna Karijera, PR days, KSON, AMM.

Agendu i sadržaj svakog nastupa formiramo u dogovoru sa klijentom. Zato često pričamo prvi put na neke teme. Međutim, koliko god marketari mislili o sebi da su strašno kreativni, nema tu baš previše stvari da se izmisli. Zato imamo već spremne natupe iz sledećih oblasti:

1.  Keynote

2.  Brend 

3.  Digital 

4.  Menadžment 

Keynote

Naš pristup konferencijskim predavanjima se malo razlikuje od standardnog. Nemamo akronime, nemamo plejlistu kejsova i ne promovišemo svoju knjigu. Umesto toga, trudimo se da svima bude zabavno. Zato smo često jako dobro ocenjeni od publike i retko kontaktirani od novih klijenata sa konferencija.

Vreme je da redefinišemo kreativnost

Nastup traje 30 do 40 minuta. Analiziramo zašto je kreativnost bitna u industriji o kojoj pričamo, kako se formirala percepcija kreativnosti u zapadnoj kulturi i šta je ona danas, objašnjavamo različite teorije motivacije, prolazimo nekoliko studija slučaja koje dokazuju probleme sa percipiranjem kreativnosti, analiziramo uticaj ega u kreativnim poduhvatima, dajemo alternativnu teoriju kreativnosti, i sistem motivacije, debatujemo da li roboti mogu biti kretivni i dajemo 5 saveta za vašu bolju kreativnu budućnost.

Ništa nema smisla i sve smo vas lagali

Digital marketing se rodio kao neželjeno dete advertajzinga i PRa. Tržišta su se osvajala metodom divljeg zapada: svako je prodavao čega se dohvatio. Zbog toga su se kreirale mnoge pogrešne pretpostavke o digitalu. Najviše ovih zabluda vezano je za digital metrike. Toliko ih ima, da je priča o njima narasla u jedan poduži keynote, specijalno kreiran za skeptike iz ćoška koji godinama kolutaju očima po digital konferencijama. Da, tebi pričamo. Znaš ko si.REND

Brend

Sa obzirom koliko ljudi radi na poslovima koji u sebi nose reč brend, tragično je koliko malo razumemo ovaj brend. Nedostatak rigoroznosti je doveo do stalnog brljanja između proizvoda i brenda. Kakofonija oprečnih saveta je dovela do toga da sve može biti, a i ne mora. Deluje šokantno da posle decenija brend komunikacija, neki klinci obučeni daleko lošije nego David Ogilvy imaju nešto novo da kažu o tome i u pravu ste –mi jesmo šokirani.

Šta je uopšte brend?

Kratak zbornik jednostavnih odgovora, utoliko koliko postoje, na zamršena pitanja koja nameće brend komunikacija. U predavanju nema poređenja sa osobama, nema žalopojki nad onime što se ne može definisati i ima samo dva citata, ali beskorisna. Teorijski, ovo predavanje treba samo studentima treće godine. U praksi, potrebno je svakome ko sme to da prizna.

Kako se priča dobra priča

Za one koji preferiraju engleski, ovo je storytelling radionica. Može trajati od 2 sata do 6 sati. Najveći problem ovih radionica je kako da svi učesnici razumeju sve primere. Umesto toga da svako malo prekidamo radionicu da vas pitamo da li ste gledali ovaj ili onaj flm, pogledaćete jedan film da se pripremite. Onda ćemo na primeru tog filma obraditi osnovne principe pričanja priča, a ostali poznati primeri će nam služiti kao dodatak.

Prvo objašnjavamo šta je razlika između priče, romana, scenarija za film i scenarija za reklamu. Zatim obrazlažemo zašto postoji sistem koji obrađujemo na ovoj radionici. Prolazimo osnove dramskog zapleta, moguće strukture i monomit. Dublje analiziramo monomit kroz primere i grafike, objašnjavamo arhetipe i kako se oni prenose u brend komunikacije. Objašnjavamo strukturu scene i kako se piše dobar dijalog. Završavamo sa scenarijskim tehnikama koje se koriste u korporativnim komunikacijama

Uvod u kopirajting

Predavanje koje traje 60 do 90 minuta. Objašnjavamo kako je nastao kopirajting, a kako izgleda danas. Analiziramo problem objektivnosti i šta je uopšte ideja, a šta ne. Prolazimo tipove najčešćih ideja koje se koriste u reklamama i kako te ideje primenjujemo na različitim kanalima. Dajemo 10 do 15 konkretnih saveta o pisanju uopšteno, pisanju kopija i pisanju oglasa.

Digital

Digitalni marketing je naš core biznis i radionice obiluju primerima iz prakse. Imamo bogato iskustvo u kreairanju i realizovanju digitalnih strategija i kreativnih digitalnih kampanja. U svim primerima, identiteti klijenata su sakriveni, ali radove analiziramo do realnih, primenljivih detalja.

Uvod u digital

Predavanje koje traje 90 minuta. Namenjeno je brend menadžerima ili bilo kome ko pokušava da razume kako da uklopi digital u mix medija.

Analiziramo promene navika potrošača i konzumiranja medija. Dajemo široke smernice za razumevanje generacije Z, Y i milenijalaca. Objašnjavamo šta sve digital obuhvata i koliko je relevantan za različite industrije. Pravimo paralele sa drugim vidovima oglašavanja, dajemo smernice za razumevanje digitala u zavinosti od toga koji kanal grupa primarno koristi. Dajemo osnovne smernice za praćenje metrika digital kampanja, uz primere dobre i loše prakse. Objašnjavamo trendove i inovacije i kako će oni transforisati indsutrije koje su relevantne grupi.

Digital kampanje

Predavanje koje traje 90 minuta. Namenjeno je brend menadžerima ili bilo kome ko pokušava da razume kako da uklopi digital u mix medija.

Objašnjavamo kako integrisati digital kampanju sa drugim kanalima i kako to ne treba raditi. Svaki savet je potkrepljen studijom slučaja. Objašnjavamo koje odluke (trade-offs) ćete najčešće morati da napravite u digital kampanjama. Dajemo nekoliko najboljih primera kampanja.

Oglašavanje na društvenim medijima

Predavanje od 90 minuta u kojem prolazimo osnove oglašavanja na društvenim medijima. Dajemo teorijsku osnovu društvenih mreža, analiziramo navike potrošača u vezi sa društvenim medijima i ključne trendove koji oblikuju oglašavanje na svim društvenim medijima. Kvantitativno poredimo društvene medije na tržištu na kome radimo. Kvalitativno poredimo društvene medije po kriterijumima relevantnim za oglašavanje. Ukratko prolazimo svaku aktuelnu društvenu uz par studija slučaja.

Mora li taj Instagram?

Ovu temu smo obrađivali kao kratak keynote od 20ak minuta, kao predavanje od 60 minuta, pa do poludnevne radionice. Razlika je u interaktivnosti, količini kejsova i projektnog zadatka za grupu, ali u osnovi se bavimo istim pitanjima:

Pravimo presek stanja u različitim industrijama, poredimo pristup velikih kompanija i malih kompanija, pravimo paralele sa drugim društvenim mrežama. Dajemo 5 smernica za dobar Instagram sadržaj i to potkrepljujemo lokalnim primerima. Kratko analiziramo influencer marketing u kontekstu Instagrama.

Instagram Story tretiramo kao sasvim odvojenu društvenu mrežu. Ako ga obrađujemo, obrađujemo opet sve teme kao i za Instagram feed.

Digitalno oglašavanje

Postoje mnogi načini na koje obrađujemo ovu temu. Od šezdesetominutnog predavanja koje uvodi u temu, do rada na digitalnoj strategiji sa in-house timom klijenta. To zavisi od tvojih potreba. Ako radiš u kompaniji koja je fokusirana na ATL oglašavanje, verovatno je najbolje početi od uvoda gde pravimo dosta paralela koje pomažu da se razume digital. Ako si digitalni strateg koji želi da fascilitira produktivnu diskusiju o digitalnoj strategiji, verovatno je najbolje da pripremimo višednevnu radionicu. Zajedno ćemo formirati agendu, ali to će verovatno pokriti sledeće teme:

Različite platforme oglašavanja, prednosti i mane. Uloga, dostupnost podataka i GDPR. Osnovne digitalne metrike i izvedene digitalne metrike. Teorija prodajnog levka, digitalnog levka i najčešće primene. Studije slučaja: optimizovan i neoptimizovan digitalni levak. Proćićemo osnove oglašavanja na svakoj relevantnoj platofrmi: Facebook, Google, Local display, niche platforme, SEO, native, porgramatik. Najčešći trade off problemi u digitalnom oglašavanju. Obrađujemo metodologiju za praćenje konkurencije, osnovnu ili fokusiranu na indsutriju klijenta. Pravimo paralele sa metrikama standardnog oglašavanja. Objašnjavamo prednosti i mane različitih izvora podataka. Dekonstruišemo trendove Big Data, IoT, AdFraud isl. Kreiramo praktičnu vežbu u skladu sa potrebama klijenta.

Oglašavanje u gejmingu

Ovu temu možemo obraditi kao keynote, ili kao predavanje od 90 minuta. Korisno je kompanijama koje se mogu oglašavati u gejmingu, a taj spektar uključuje i mnoge kompanije na koje ne biste pomislili na prvu loptu.

Objašnjavamo prvo osnovne termine: gejming, e-sport, striming, takmičenje, kastovanje. Ustanovimo relevantnost publike kroz globalne i lokalne podatke. Analiziramo relevantnost industrije klijenta u gejmingu. Objašnjavamo kako se pričaju priče u gejmingu i koliki je uticaj slavnih ličnosti. Analiziramo konzumaciju medija, ključnih platformi i odnos elektronskog bankarstva i gejminga. Objašnjavamo najpopularnije igre, ne samo sa aspekta igrača, već i gledalaca i oglašivača. Završavamo studijama slučaja, internacionalnim, lokalnim i iz industrije klijenta. Fascilitiramo radionicu kreiranja gejming prilika u industriji klijenta.

Vebsajt radionica

Radionica koju fascilitiramo radi postizanja konsenzusa između svih zainteresovanih strana u procesu izrade novog sajta: Marketinga i prodaje, proizvodnje, IT stručnjaka, korisničke podrške itd. Realizuje se kao jednodnevni sprint.

Pre radionice radimo screening analitike trenutnih kanala. Te zaključke koritimo da edukujemo grupu i korigujemo predrasude o ciljnim grupama. Objašnjavamo metodologiju po kojoj ćemo raditi, delimo se u grupe i fascilitiramo brainstorming. Grupe prezentuju rešenja, diskutujemo o rešenjima i ponderišemo značaj slučajeva korišćenja. Završavamo sa presekom najboljih rešenja i diskusijom o konsenzusu.

Digitalni trendovi

Sa dugoročnim klijentima obično jednom godišnje pripremamo radionicu koje se bavi trendovima za narednu godinu. Neophodno je da tim na radionici već poseduje osnovno znanje iz digital marketinga. Prezentujemo sve novitete na tržištu, analiziramo konkurenciju, najbolje globalne kejsove i dajemo predviđanja šta će postati relevantno u narednoj godini. Nije moguće opisati sadržaj radionice, jer svaku radionicu pripremamo iznova.

Menadžment

Mi smo marketari. Obično u poslovnom svetu prodaja i menadžment pokupe najbolje igračke, a nama ostave voštane bojice. Međutim, ždraknuli smo mi malo preko ramena na razna ta predavanja i dosetili se da smo i mi organizacija. Lepili smo post-ite po zidovima pre nego što je izašao Sprint i znamo svašta nešto korisno i van komunikacija. Neki naši klijenti su to primetili, zamolili nas da obučemo košulje i podelimo sa njima to što znamo:

Javni nastup

Javni nastup je neodvojiv od bavljenja komunikacijskim poslom. Svaki posao se dobija na nekoj vrsti prezentacije, svaki rad se prezentuje, čak se i svaka ideja prezentuje svom timu. Zbog toga, mi dosta vežbamo javne nastupe u firmi. Koristimo razne metode, a to možemo da pretočimo u inspirativna predavanja, celodnevne radionice ili kurseve u kojima vežbamo.

Teme koje pokrivamo na ovim radionicama uvek variraju od grupe do grupe. Međutim, uvek pričamo o tremi, značaju ubeđivanja u poslovnom okruženju, vrstama publike, rutama ubeđivanja, projekciji osobina, dopadljivosti, kontroli gestova, kontroli zvuka, kontroli reči isl. Svaku od ovih tema možemo obraditi i kao vođenu radionicu. Posebno se možemo pozabaviti sklapanjem pitch prezentacije, prezentovanjem statistikama (kako se kaže na skypom: data vizualizacijom) ili gestovima.

PowerPoint

Da pakao ima fajl ekstenziju, bila bi pptx. Da, i mi smo gledali Seth Godin TED talk. Međutim, nešto smo i uradili povodom toga! Prvo što smo pročitali nešto o vizualnoj prezentaciji sem Godina, a onda smo tokom godina i promenili pogrešne prakse. PowerPoint je za marketare ono što je satara za mesare, pa bi se moglo reći da nešto znamo o tome. Prilazimo prezentacijama kao jednoj podvrsti UX dizajna, a najviše volimo da dekonstruišemo konkretne primere. Šale i ćelavi TED govornici na stranu, svi koristimo PowerPoint, ali retko ko to radi dobro. Podsetite nas na to svaki put kada forvardujete mejl iz drugog odeljenja. Zvuči profano, ali je jedna od korisnijih radionica koju držimo.