Secanje

Secanje

Video serijal koji je nastao kao intervju vežba, a postao okosnica Žiška employer branding-a

secanje logo

Intervju deluje kao jednostavan format. Uperiš kameru u neku glavu i zamoliš je da priča par minuta. Posle uradiš sec, sec i eto jednog novog intervjua.

Razlog zašto je nama ovaj format uopšte postao interesantan tokom prethodnih godina je taj što je on gradivni element velikog broja različitih video projekata na kojima redovno radimo, od studija slučajeva preko employer branding inicijativa, pa do različitih stunt i social experiment koncepata, na koje se često oslanjamo u online komunikacijama za brendove.

S druge strane, u kancelarijama Žiške se svakodnevno skuplja veliki broj živopisnih ljudi koji vole, brate, da govore o stvarima. To možda i nije tako neobično kada se uzme u obzir da su svi ovi ljudi u nekom trenutku u životu odlučili da žele da se bave komunikacijama. Sa treće strane (da, postoji i treća strana, ako čitaš ovo, policijo za broj strana stvari), povremeno nam stiže neka nova oprema u produkciju i to bi valjalo testirati na terenu.

Ovaj serijal (koji se folira da je veoma spontana stvar) producira, snima i objavljuje jedan samoorganizovani tim kod nas koji broji nekoliko članova. Oni ulažu veliki napor da razumeju kako da što bolje pripreme teme, brifiraju sagovornike, osmisle seting i scenografiju sa minimalnim resursima, zatim kako da izedituju tone materijala tako da čine koherentnu celinu. Osim toga, oni stalno rade na evoluciji formata, vizuelnog identiteta serijala, animacijama, stilovima montaže.

Sve u svemu, jedno igralište i dežurna laboratorija za bilo koga ko se loži na video formate.

Paralelno sa tim istraživačkim benefitom, veoma rano smo shvatili da će ovi videi neminovno prikazivati našu svakodnevicu, poslovni prostor, ljude u njihovom okruženju, za radnim stolovima… i dopalo nam se to. Pomislili smo kako bi sigurno bilo kul i ljudima koji razmišljaju da rade kod nas da nas malo bolje upoznaju, da vide o čemu razmišljamo i pričamo, na koji način govorimo o stvarima. I stvarno, kandidati i kolege iz industrije često u neformalnim razgovorima referiraju upravo na Secanje, a nama je to znak da nešto radimo dobro ovde.

secanje kolaz

„Okej sve to, ali zašto se serijal zove Secanje“, zapita se posvećeni čitalac ovog teksta. „To nas stalno pitaju“, odgovori autor skromno. Postoje barem dva razloga za to. Prvi je taj što nam se jako dopadaju formati koje producira globalni YouTube kanal Cut, inspirisani smo njima i zbog autentičnih formi intervjua i socijalnih eksperimenata koje sprovode, kao i zbog produkcijske vrednosti, ali i kastinga talenta i želeli smo da naše ime nekako uvaži taj uticaj. Osim toga, jednom kada uđeš u produkciju ovakvog proizvoda, shvatiš da je pola posla (ali i pola zabave) pametna montaža veoma sirovog materijala. Pametna montaža, u narodu poznatija kao secanje.

 

/  /  /

 

U Žiški često eksperimentišemo sa formatima, tehnikama snimanja, ali i različitim načinima da se produkcijski rad organizuje. Tako nastaju ovi serijali, iz igre, radoznalosti i, pre svega toga, potrebe da se nešto kaže, izrazi. Na sličan način su nastali podkast i LinkedIn serijal Frljanje.