Soćko & Jelly - Ziska

Soćko & Jelly

Ili kako su nastale dve Instagram junakinje koje ste zavoleli

Sonja i Jelica su dva Account Executive-a. Sede za krofnom, našim shared-deskom, već godinu dana, sa još petoro, a nekad i više kolega. Nisu prijateljice – samo koleginice (kako prvi član dvojca često ističe). Nemaju mnogo toga zajedničkog. Zapravo, potpuno su različite – kao Jim i Dwight. Ako ćemo preciznije – kao Dwight i Jim.

Sve je počelo tog 6. decembra, kada je, uvek raspoložena i praznično entuzijastična Jelica, kupila dva novogodišnja ukrasa za krofna-prostor između nje i Sonje. U pitanju su dva keramička anđelčića koja, u Jelicinoj zamisli, predstavljaju baš njih dve. Ali, malo je reći da Sonja ovim “drangulijama” nije bila oduševljena.

Sa rečima “Jelice, šta je, bre, ovo?” i neprijatno podignutim obrvama, uzela je jednog anđelčića, baš onog koji predstavlja nju i oborila drugog, uz zloćkasti smeh. Povredila je Jelicu. Da bi se osvetila ovakvom nepoštovanju slatkih nepotrebnih stvari, Jelica je rešila da na svoj story okači to što se desilo.

Tako je nastao serijal Soćko&Jelly sa anđelčićima kao glavnim junakinjama koje u story formatu preživljavaju sve ono što se Sonji i Jelici dešava svakog dana.

I ljudima se svidelo. Čak i onima koji nemaju pojma ko su Sonja i Jelica i šta je to što njih dve rade u nekoj tamo digitalnog agenciji. Neki kažu da prepoznaju kolegu Soćka, a drugi da sebe vide u ulozi Jelly.

Ceo novogodišnji story serijal od 18 epizoda možete pogledati ovde.

Mi nemamo objašnjenje ovog fenomena

Zašto su se ljudi vezali za Soćka i Jelly-a ne razumemo u potpunosti.

Možda je u pitanju kopirajting i fora koja se skoro uvek zakuca u poslednjoj sekvenci storija. Možda su u pitanju arhetipovi koje anđelčići predstavljaju – dežurni mrgud/Lignjoslav i pozitivac/Sunđer Bob. Možda je u pitanju to što je priča nastala spontano i prirodno – baš onako kako idealno zahteva format Instagram Storija.

U svakom slučaju, Soćko i Jelly postale su influenseri koje svakog dana dobiju pitanje – a kad će sledeći Story. Uspeli smo da ih uhvatimo tokom praznika i postavimo i par pitanja o novostečenom statusu na najpopularnijoj društvenoj mreži.

Intervju

1. Da li ste očekivale ovako pozitivne reakcije kada ste počele sa Story serijalom?

Soćko: Dešavalo mi se i ranije da ljudi budu zapanjeni mojim reakcijama iz nekog razloga, tako da nisam iznenađena.
Jelly: Očekivala sam par super reakcija na prvih nekoliko storija, prvenstveno od kolega koji su shvatali moju osvetu. I jedva sam čekala da Soćka dovedem pred svršen čin slave i komentara. Vidim da joj ne ide loše.

2. Da li ste na kraju razmenile poklone za Novu godinu?

Soćko: Ne. Iz principa ne kupujem novogodišnje poklone.
Jelly: Ja sam poklonila Soćku svoju staru haljinicu. Rekla mi je da će javiti kako joj stoji. Nikad mi nije javila.

3. Danas se mnogo priča o štetnom uticaju društvenih mreža. Šta mislite – da li sadržajem poput vašeg, koji promoviše storytelling i promišljeni kopirajting, može da se promeni način na koji gledamo na Instagram?

Soćko: Reakcije ljudi pokazuju da su željni sadržaja koji ih neće zadovoljiti samo vizuelno kao flat-lay fotke nego i intelektualno. Mi nikad nećemo odustati od smislenosti, a nadamo se da će ljudi i dalje ceniti tu našu kategoričnost.
Jelly: Kao Don Kihot i Sančo Pansa, nećemo odustati. Naravno, jasno vam je u ovom poređenju da je Soćko Sančo. (smeh) Ja sam ubeđena da ljudi moraju da reaguju na ono što je stvarno i autentično. Nije da su vam jogurt, kroasan i lap top baš u tako savršenoj korelaciji na stolu svakog jutra, zar ne? Ljudi to kapiraju.

4. Kako izgleda kreiranje jednog Soćko & Jelly storija?

Soćko: Krećemo od nekog malog insight-a, neke mini svakodnevne situacije u kojoj smo obe pokazale naše prave karaktere, a onda ga podignemo na nivo drame – definitivno je zakucavanje fore najteži deo posla na kom ode najviše vremena.
Jelly: Obično, ja forsiram mini-brejnstorming još od prve kafe, jer me čeka story tog dana. Cimnem Soćka i pitam – šta ćemo danas. Prelistamo šta se juče događalo, gde smo bile, idealno posluži neka ispala ili glupost koju smo izgovorile. Tako krene priča, spustimo brdo minijaturnih propsa, namestimo set i fotkamo. Tačno je da natežemo oko zakucavanja fore, tj. poslednje replike. Tako sam se par puta osamila, ćutke gledala u Soćka, razmišljala o njenim pakostima, kako mi nikad ne donese pribor za jelo, kako se ne seti da mi kupi bananicu, skuva kafu… i – op, eto fore!

5. Da li je i vaš privatan odnos nalik na onaj iz storija. Deluje kao da Jelly dosta toleriše Soćku.

Soćko: Da.
Jelly: Svi storiji su dokument naše svakodnevnice, ili bar na korak do realnosti. Znamo da su neki od pratilaca mislili da je Sonja pala po snegu i ledu – a nije, da sam ja imala temperaturu – a nisam. Naravno da nekada podcrtavamo stvarne situacije, ali da – ja dosta tolerišem Soćku. A ona je uglavnom zla.

6. Šta savetujete mladim ljudima, onima koji tek počinju da prate ili kreiraju neki drugačiji sadržaj?

Soćko: Ovog puta, citiraću Artane: Nisam srećna kad me mrze, nisam kad me hvale, ćutim, radim ceo dan, svašta smislim ako znam.
Jelly: Dobro je to Soćko rekao, čudo ga nije bilo sramota da recituje. Samo da ne zapeva do kraja intervjua, Bože pomozi. Ja ću ipak ovo da dodam: Teško je da sam od sebe smisliš da budeš drugačiji, da kreiraš neki fantastično novi sadržaj. Možda je odgovor baš blizu, u našem slučaju to je bukvalno bio sto na kome radimo, a u nekom drugom – neka mala životna okolnost, svakodnevni ritual koji može da iznedri super cool content. Forica je samo da to primetiš, spakuješ i pokažeš.

7. Da li možemo da očekujemo nastavak serijala?

Soćko: Videćemo. Ovih dana Jelly i ja nismo baš dobre, desio se neki incident sa plišanim medom. Svakako, saznaćete ako bude bilo novih epizoda.
Jelly: Ne bih da komentarišem pomenuto, mada ću samo reći da je meda van životne opasnosti, iako ne izgleda tako. Pod velikim smo pritiskom, razmišljamo puno o nastavku serijala, znači nam mnogo podrška publike. Moguće je i da ćemo promeniti kanal, svakakve ponude su u opticaju. Što bi rekle sve naše poznate i nepoznate kolege: stay tuned.