TANJIR SE NIKAD NE VRAĆA PRAZAN - Ziska

TANJIR SE NIKAD NE VRAĆA PRAZAN

...i kakve veze digitalna agencija ima sa tim

Neke od najzanimljivijih kampanja koje smo realizovali nastale su tako što klijent kaže – E, ove godine želimo nešto malo drugačije, pa nas 10 sedne da mozga šta ćemo i kako ćemo. Tako je počela i priča o najkompleksnijoj aktivaciji koju smo osmislili.

Inspiracija ili uvid?

Nebrojeno puta smo sedeli na brejnstorminzima za našeg klijenta, kompaniju Dijamant i razmišljali o percepciji brenda, ali i o tome šta za nas znači hrana. Svaki put bismo zaključili isto – hrana je mnogo više od fiziološke potrebe, hrana su emocije. Vođeni ovom idejom, pre par godina „stvorili“ smo restoran u kojem su jela nazivana po emocijama koje najčešće iskazuju, a gostima su hranu pripremali njihovi bližnji. Kako izgleda jelo nazvano „nedostaješ po mesec dana, pa se pojaviš“, možete pogledati u ovom videu koji je bio deo kampanje „U sve se meša ljubav“.

S obzirom na emotivne reakcije koje smo ovim projektom izazvali, želeli smo da produbimo priču. Želeli smo da od kratkoročnog projekta, stvorimo platformu na kojoj ćemo nastaviti kontinuirano da radimo u godinama što dolaze.

Pošto smo potvrdili da se u porodici prećutno razumemo putem hrane, zanimalo nas je da li jezik kojim hrana govori postoji i van porodičnih odnosa i šta će se desiti kada komšijama odnesemo tanjir pun kolača. Na ovu ideju došli smo nakon Kovida, koji nas je podsetio šta znači živeti pod istim krovom i da su komšije ljudi najbliži nama.

Shvatili smo da je sva inspiracija koja nam je potrebna upravo u izreci – Tanjir se ne vraća prazan. Uvereni da je ova krilatica nastala davno, među nekim komšijama koje su razmenjivale tanjire sa kolačima, zanimalo nas je da li se tanjiri i dalje razmenjuju, da li se komšije i dalje druže i oslanjaju jedni na druge i koliko važnu ulogu ima hrana u njihovoj zajednici. Bilo nam je jasno da želimo da pronađemo najbolji komšiluk u Srbiji.

Prvi korak!

Želeli smo da podsetimo ljude na zaboravljeno zajedništvo, posebno u zgradama! Da se sete šta znači živeti pod istim krovom i da su komšije više od ljudi kojima klimnete glavom u liftu. Dugo smo razmišljali na koji način ovo da izvedemo, and suddenly it hit us…

Kroz perspektivu mladog dečaka koji se doseljava u novu zgradu i posmatra komšijske odnose starosedelaca, želeli smo da dočaramo različite relacije koje se u zgradama dešavaju. Čitava komunikacija počiva na tanjiru sa kolačima koji kruži zgradom, kroz koji dobijamo uvid u medjuljudske odnose komšiluka – a kako je sve započeo naš glavni protagonista, pogledajte u videu.

Da smo uboli žicu potvrđuje nam veliki broj pozitivnih komentara koje smo dobili na mrežama objavom ovog videa, a kako će se u nastavku pokazati i veliki broj ljudi željan da podeli lepe priče iz svog komšiluka.

I tako je počela naša aktivacija!

Plasiranjem ovog videa na društvene mreže Facebook, Instagram i Youtube, ali i deljenjem preko 5000 plakata i flajera po gradovima Srbije, inspirisali smo komšije da pokrenu svoje zajednice, da se povežu i da zauvek nauče emotivni jezik kojim hrana govori. Našem pozivu su se rado odazvali i influenseri, koji su podržali kampanju i doprineli vidljivosti.

Kreirali smo digitalnu platformu koja je pružala sve informacije o konkursu, formular za prijavu, ali i mnoštvo recepata za kolače koji se rado dele sa bližnjima.

Konkurs je bio podeljen u dve faze. U prvoj fazi, zgrade su se prijavljivale za učešće odgovarajući na pitanje zašto je baš njihov komšiluk najbolji. Prijavilo se preko 50 stambenih zajednica sa oko 300 stanova i još više komšija iz Subotice, Novog Sada, Zrenjanina, Beograda, Kragujevca, Niša, Leskovca i mnogih drugih gradova.

Naše objave na društvenim mrežama doprle su do 800 hiljada ljudi, a video na YouTube-u pregledan je više od milion puta. Sajt usvesemesa.rs posetilo je preko 83 hiljade korisnika.

Pobednicima prve faze darovali smo poklon pakete koji su između ostalog sadržali brendirani tanjir, koji je trebalo da kruži po komšiluku kao simbol zajedništva, dobrih odnosa i tradicije. Tom prilikom upoznali smo divne ljude koji neguju dobre komšijske odnose, i znaju da se tanjir nikada ne vraća prazan!

Prva faza nagradnog konkursa imala je 36 pobednika, koji su se automatski kvalifikovali za drugu fazu takmičenja. Njihov sledeći zadatak bio je da nam pokažu kako se druže sa svojim komšijama, koja je to hrana koju najčešće razmenjuju i na koji način su iskoristili predmete iz poklon paketa koje smo im poslali.

Skoro svi učesnici prve faze odazvali su se na novi zadatak. Rezultat je bio pregršt prelepih fotografija na kojima se vidi komšijsko druženje i zajedništvo. Čekao nas je težak zadatak – odabir pobednika i proglašenje najboljeg komšiluka u Srbiji.

  

Gde se nalazi najbolji komšiluk u Srbiji?

Konkurs je zvanično završen 14. novembra 2022. godine i u obzir su uzete sve prijave pristigle do tog datuma. Pažljivim iščitavanjem prijava i pregledanjem poslatih fotografija, a imajući u vidu pravilnik i unapred postavljene kriterijume, najboljim komšilukom u Srbiji proglešena je  zgrada u Kisačkoj ulici broj 64 u Novom Sadu. Pobednički komšiluk ima čak 40 domaćinstava u stambenoj zajednici, svi se druže i jako su bliski, što su i dokazali na žurci koji im je kao deo poklona organizovala kompanija Dijamant. Atmosfera sa te večeri ovekovečena je u videu i na fotografijama.

Kao šlag na tortu (onu koju rado podelimo i sa komšijama), ova kampanja osvojila je UEPS priznanje za promotivnu integrisanu kampanju.

Na ovoj kampanji radile su 3 agencije i preko 20 ljudi, uključujući i Dijamantovu pravnu službu. Utrošeni su sati kreativnog i projektnog rada, snimljeni su sati i sati materijala koji su skoro isto toliko proveli u montaži.

Da li je bilo naporno? – Da!
Da li bismo sve ponovili? – Apsolutno!