Unicef #IzMogUgla

Unicef #IzMogUgla

O mentalnom zdravlju, sa mladima na ti

Unicef Iz mog ugla

Kada se 10 mladih pojavilo u našem studiju da snime video o svom mentalnom zdravlju nismo očekivali da će njihov glas odjeknuti globalno, a onda nas je UNICEF iznenadio i ponudio platformu da se problemi mladih u Srbiji čuju širom sveta.
U avgustu kada smo dobili zadatak da pomognemo Unicefu da podigne svest mladih u vezi njihovog mentalnog zdravlja nismo znali koliko je situacija kompleksna.
Na Instagramu pod #MentalnoZdravlje ima 56,000+ postova. Međutim, u komentarima se javljaju samo odrasli.
Naišli smo na brdo mimova, sarkastičnog sadržaja, self deprecating humora sa ogromnim brojem komentara, lajkova i tagove naše demografije.
Međutim u komentarima je samo gomila tagova i poneki smajli.
Videli smo da nije bilo prave komunikacije o tome kroz kakve probleme prolaze, već se sve završavalo na površnim komentarima.

Scale

Hajde da otvoreno pričamo

Želeli smo da promenimo način na koji se priča o mentalnom zdravlju sa mladima u Srbiji.
Mladi loše reaguju na poruke koje im neko drugi nameće.
Zbog toga smo se odlučili za dokumentaristički pristup gde će u glavnoj ulozi biti upravo oni.
Intervjuisali smo 10 mladih iz raznih krajeva Srbije koji dolaze iz različitih kulturnih i socijalnih sredina. Mi smo pripremili pitanja, a njima smo dali apsolutnu slobodu da nam pokažu kako stoje stvari iz njihove perspektive.
Cela kampanja je nosila hešteg #IzMogUgla.
Hteli smo da prikažemo mladima da njihovi problemi nisu samo jedinstveno njihovi, već da svi njihovi vršnjaci prolaze kroz slične situacije.
Nismo angažovali glumce već prave ljude, sa pravim problemima.
Nakon izbacivanja hero videa, iskoristili smo citate kako bismo promovisali i sadržaj u vidu statičnih objava na Instagramu.
Vizual smo ispratili pitanjem “A TI?” kako bismo pozvali pratioce da nam i oni otvoreno kažu ukoliko imaju slične probleme.

Često sam se osečala loše zbog svog izgleda
Kampanju smo onda preselili i na Tik Tok kako bismo omogućili mladima kojima je teže da pišu o svojim problemima da nam pokažu kroz šta prolaze.
Tako smo i mi napravili “put a finger down challenge” za ovu kampanju.

Spusti prst izazov Unicef

Da bismo pokrenuli ovu aktivaciju prikupili smo influencere koji imaju veoma jak uticaj kod naše ciljne grupe, a kojima je poruka kampanje bitna.
Influenceri nisu plaćeni, već su svi podržali Unicefovu aktivaciju zbog poruke koja je njima bila bliska.
Našoj aktivaciji se priključilo 266 mladih koji su snimili svoje verzije ovog videa.

Iz Unicefovog ugla

Nakon kampanje smo prikupili podatke sa svih platformi kako bismo videli koliko je ljudi imalo priliku da čuje poruku ove kampanje.
Na YouTube-u smo ostvarili veliki broj pregleda koji nas je već u prvih mesec dana stavio na 4. mesto Unicef Srbija profila najgledanijih videa. Trenutno video ima preko 120,000 pregleda.
5 videa influencera je generisalo preko 850,000 pregleda.
Hero video kampanje je postavljem kao glavni vizual na novoj platformi svejeok.rs. Ovu platformu je Unicef podržao kako bi pomogli mladima da naprave najvažniji korak, a to je otvoren razgovor i informisanje o mogućim problemima.
Unicef Global je bio toliko zadovoljan rezultatima kampanje u Srbiji da su odlučili da skraćenu verziju hero videa izbace na svojoj Twitter i Facebook stranici.

 

Put ka društvu gde svi otvoreno pričamo o svom mentalnom zdravlju i problemima je dugačak i nepredvidiv, ali barem smo započeli prvi korak a to je otvoren dijalog uživo.
Mimove čuvamo za druge teme