Veoma. Dobar. Telefon.
A kampanja? Ništa posebno.
U svetu mobilnih telefona, izlazak Redmi Notea je važan godišnji događaj. U svetu Xiaomi brenda – najvažniji. Jer, to je telefon koji će većinu ljudi regrutovati u Xiaomi fanove, pristupačan, pošten, skoro pa narodni telefon koji većina ljudi može da priušti, a koji je… zapravo, veoma dobar.
Industrija mobilnih telefona je veoma kompetitivna i postoje neke specifičnosti preko kojih se ne može. Primera radi, nije moguće otkriti specifikacije telefona pre samog lansiranja, iako postoji nužnost u tome da komunikacija krene par nedelja ranije. Ali…
…komunikacija o čemu ako ništa ne smeš da kažeš?
View this post on Instagram
Kažu da iz ograničenja nastaju najbolji kreativni radovi, ali naš je zapravo nastao iz sprinta. Sprint je fensi izraz za “zatvorili se klijent i agencija u jednu prostoriju, danima mozgali zajedno, lepili papire na zid i mnogo se češali po glavi”. Prednost ovakvog načina rada je taj što kampanje nastale u kokreaciji ljudi koji žive svoj brend (klijenti) i ljudi koji žive za kreiranje (agencijaši) nekako odišu istinito.
View this post on Instagram
Nego, da se mi vratimo na kampanju. Dakle, trebalo je lansirati Redmi Note 13, telefon zbog kojeg i postoji izraz “Kupi brate Xiaomi, najbolji odnos cene i kvaliteta.” Takođe telefon koji nije ni u kom smislu izuzetan, ali je baš u tome cela caka. Komunikacijski rečeno, ne smeš mnogo da se ložiš, samo normalno reci… šta prodaješ. I to će biti dovoljno dobro.
Interno smo kreativni koncept nazvali “the most underwhelming phone launch ever”, znali smo da komunikacija
mora da bude olađena, da mora da vajbuje kao nešto urađeno levom nogom, ali u isto vreme samouvereno, lagano, duhovito.
Imamo tu ludu sreću da je ambasador brenda Strahinja Ćalović, majstor deadpan humora i čovek koji… pa, prosto rečeno, zabavan kada priča ravnim tonom. Takav nam je igrač trebao!
Ovo je, između ostalog, drugačije lansiranje telefona i zato što je jezik kojim govorimo skroz nepotrošen i svež. Nema superlativa, nema uzbuđenja, nema neutemeljenih tvrdnji potpomognutih beskonačnim fusnotama.
Inspiracija za tone of voice nam je potekla od pitanja “kako bi obični čovek, fan Xiaomi telefona, svom prijatelju, u glasnoj kafani, objašnjavao zašto treba da uzme baš Redmi Note 13.” Nema priče o specifikaciji. To ionako niko ne razume. A oni koji razumeju, dobre su šanse da razumeju bolje od nas, već su guglali ovaj telefon mesecima unazad. Ali uvek možemo da ispričamo da uz telefon dobiješ i… punjač. Uzbudljivo, zar ne?
Ova kampanja generisala je rekordnu prodaju telefona u prvom danu i privukla ogromnu pažnju na društvenim mrežama. Mislimo na milione pregleda na Strahinjinim i Xiaomi Srbija kanalima. I možda je ružno što se hvalimo ovako, ali ne možemo biti iznad situacije u ovom slučaju.
Važnije od toga, verujemo da smo, osim što smo lansirali veoma dobar telefon, ovom komunikacijom ispoštovali brend. Uradili smo nešto što samo Xiaomi može, i nešto što nakon svega deluje toliko očigledno i očekivano. Skoro kao da je oduvek tako trebalo da izgleda jedno lansiranje telefona.