Više smo slični nego različiti
Zašto treba da upišeš 21. mart u svoj kalendar?
U prethodnih 7 meseci naša produkcijska ekipa putovala je po Srbiji posećujući škole i radionice, pritom upoznajući sjajne ljude i beležeći dirljive momente. Istovremeno, naš foto studio pretvoren je u salu za intervjue. U nastavku saznaj kako su ovi događaji povezani.
Suncokret je simbol osoba sa Daunovim sindromom. Simbolizuje njihovu blagu narav, vedar duh i toplinu koju nose u sebi. Isti zaštitni znak godinama nosi i kompanija Dijamant. Zbog toga su odlučili da drugu godinu zaredom podrže Savez udruženja osoba sa Daunovim sindromom i pored finansijske podrške, utiču na povećanje vidljivosti i inkluziju osoba sa Daunom. Naš zadatak je bio da to realizujemo na kreativan i zabavan način.
Evo kako smo to uradili!
Šta je 21. marta?
Ako sad misliš „pa prvi dan proleća, logično“, u pravu si….ali i nisi!
Mapirali smo da su praznici nešto što je zajedničko svima. Slavimo iste praznike, isto im se radujemo, na isti način ih obeležavamo, razmenjujemo poklone, čestitke…
Svi znaju kad je Nova godina, Božić, Dan zaljubljenih, ali malo ljudi zna kada je Dan osoba sa Daunovim sindromom. Želeli smo da se to promeni! Želeli smo da ovaj dan, koji se obeležava 21. marta postane jedan od praznika za koje svi znaju, koji obeležavaju, koji čestitaju.
Novogodišnje čestitke
Kampanja je započeta sredinom novembra likovnim konkursom na kojem su osobe sa Daunovim sindromom kreirale čestitke za Novu godinu.
Zahvalnost dugujemo porodici Pemac, koja nas je pustila u svoj dom da snimamo njihovu ćerku Galu kako crta svoju čestitku. Video materijal koji smo sa njom snimili pokrenuo je kampanju „Više smo slični nego različiti“ i pregledan je preko 165 hiljada puta.
Pored vodeće poruke, uloga videa bila je da informiše online zajednicu o likovnom konkursu koji je realizovan i načinu na koji mogu da preuzmu čestitke. Pored digitalnog formata. Čestitke su deljene u štampanom obliku u većim marketima širom Srbije.
Ko su zvezde naših intervjua?
Osobe sa Daunovim sindromom kreirale su novogodišnje čestitke. Sada je bio red na nas da im pripremimo iznenađenje za nadolazeći Dan osoba sa Daunovim sindromom.
Organizovali smo intervjue sa osobama sa Daunovim sindromom. U našem studiju ugostili smo Galu, Nikolu, Unu, Tijanu i Teodoru koji su odgovarali na naša pitanja o praznicima.
Istovremeno, kompanija Dijamant organizovala je edukativne radionice u nekoliko gradova, na kojima su deca učila o izazovima i mogućnostima ljudi sa Daunom. Pored edukacije, deca su pripremala poklone i čestitke. Naša video ekipa prisustvovala je svim radionicama i zabeležila pregršt lepih momenata.
Središnja tačka kampanje bio je video koji objedinjuje intervjue i radionice. On je istovremeno poslužio kao pozivnica online zajednici da se uključi, podrži inicijativu i podstakne ljude da šalju čestitke i lepe želje za nadolazeći Dan osoba sa Daunovim sindromom.
Video je podeljen na Facebook stranici, YouTube nalogu i Instagram profilu kompanije Dijamant. Na sve 3 platforme ostvario je skoro 215 hiljada pregleda, 2700 lajkova, preko 2 hiljade deljenja i oko 150 komentara.
Proslavili smo 21. mart
Zvuči kao kliše, ali zaista je stiglo mnogo lepih želja. Ponovo smo okupili naše učesnike intervjua. Želeli smo da dokumentujemo njihove reakcije na čestitke i poklone koji su pristigli.
Možemo mi sad da prepričavamo kako je to izgledalo, ali zašto bismo kad je sve u ovom videu, koji je već pogledalo skoro 250 hiljada ljudi. To je ujedno i bio jedan od rekordno najkomentarisanijih postova na Dijamant Facebook profilu sa 110 komentara.
Kulminacija kampanje bilo je uručenje donacije. Na još jednom druženju koje je Dijamant organizovao, prisustvovali su članovi Saveza udruženja osoba sa Daunovim sindromom iz svih delova Srbije.
/ / /
Umesto zaključka
Da, imali smo mnogo snimajućih dana u proteklih 7 meseci za potrebe ovo kampanje. Da, montirali smo preko 10 videa koji su ostvarili ukupan broj pregleda od preko pola miliona. Da, u procesu je učestovalo pola agencije – videografi, videoeditori, koordinatori, scenaristi, kreativni pisci, dizajneri, menadžeri, asistenti…
Ali ono što na šta smo najviše ponosni je što smo svojim radom makar malo doprineli povećanju vidljivosti osoba sa Daunovim sindromom i skretanju pažnje na ovu zajednicu.
Do sledećeg 21. marta imajte na umu da – Više smo slični nego različiti!