Art direkcija - Ziska

Art direkcija

Tri dobra razloga zašto ti to ne treba

Naravno da ti art direkcija ne treba. Sledeći put kada vam marketinška agencija u svojim troškovima predloži stavku art direkcija za neki projekat – samo precrtaj taj nepotrebni trošak, kao i do sada. Evo nekoliko razloga koji će opravdati taj potez.

prvi dobar razlog: IMAMO PREVIŠE DIREKTORA

Imamo ovde brend menadžera, akaunt direktora i generalnog direktora, šta sad ovaj umetnik-direktor hoće?

Art direktor u advertajzingu nije ni umetnik niti je direktor. Nije umetnik u smislu da radi na vrlo praktičnim i zadatim komercijalnim zadacima, a nije direktor u smislu da nije nadređen nekom timu kreativaca. Direktor u imenu ove funkcije označava određivanje umetničkog smera (as in davanje direkcije). Kada bi morali da ga prevedemo, art direktor bi bio umetnički urednik.

Korisno je uključiti ga u rad na projektu što ranije, jer se sa jednom postavljenom art direkcijom postiže jedinstvo na svim kanalima komunikacije, štedi vreme i čuva poruka koju želite da prenesete u svojoj kampanji. Tehnički, to nije nešto što ti je neophodno ali, tehnički, bilo bi glupo da ne uložiš u art direkciju na samom početku. Art direkcija određuje jednostavne stvari, poput boja i slika koje prenose željeno raspoloženje i poruke.

Kroz art direkciju, preneli smo penasti, vazdušasti osećaj grickanja Munchmallow-a

drugi dobar razlog: TREBA TI REŠENJE, A NE BREND

Živiš u momentu. Kako je to samo zen od tebe. Doduše, pojam „brend“ nećeš naći u sadašnjem trenutku, kakav god stav da imaš prema konceptu vremena. Brend predstavlja kontinuirani napor da se prenese ista poruka, bez lutanja. Na neki način on je obećanje potrošaču da će uvek dobiti ono što očekuje. Na vašem projektu, art direkcija je tu da održi to obećanje iz prošlosti, i nastavi tradiciju u budućnost.

Kada radimo za exceptional_only mislimo o tome kako da vizuelno objedinimo seriju objava

Bez art direkcije kontinuitet u poruci tvoje firme ili brenda je pod znakom pitanja. Ovo je posebno važno za proizvode i firme koji su na tržištu godinama pa i decenijama. Verovatno primećuješ da logotipi veoma uspešnih firmi ostaju isti čak i kada vizuelno zastare. Veliki je izazov prilagoditi tu staru, dobro poznatu formulu novim generacijama, a pritom ne odlutati od osnovne poruke. A opet – nove kampanje su tu svake godine, i svaka mora da sadrži taj bitan, prepoznatljiv deo celine.

Bitno je da direkcija bude jasna i distinktivna, kao kada smo radili Ananas.

To je posao art direktora na svakom projektu. On vam je kao neki somelijer koji degustira vino i preko svojih nepca izvlači ukuse koje niste ni znali da mogu biti imenovani. Kako samo pretenciozno zvuče ti somelijeri, ali oni u stvari samo jako cene vino.

I konačno…

treći dobar razlog: NIKO NI NE ZNA ŠTA JE TO

Ono što ne razumeš, verovatno ti i ne treba. Verovatno ti ne treba, ali uz malo truda – razumevanje art direkcije i nije tako teško. Iako se ovaj pojam javlja u pozorištu, filmu, marketingu, izdavaštvu i modi definicija je ista:

Art direkcija je proces u kojem se kroz slike (i pokretne slike) prenose poruke, osećanja i raspoloženja.

Svojim radom art direktor se trudi da izrazi željenu poruku kroz vizuelne medijume. Na tehničkom nivou, trudi se da uvede sklad kroz multimedijalne sadržaje. Eto, sada bar znaš šta je art direkcija. Jedan razlog manje. A za ona prva dva ovaj tekst ti ne može puno pomoći.

I zato sledeći put kada ti marketinška agencija u svom predlogu troškova sugeriše da treba uložiti i u art direkciju, znaš šta treba da kažeš, zar ne?