Brending

Brending

Okej, imaš logo. Udahni duboko jer ti sada treba i...

Vizit karta i memorandum. I to je sve što ti treba. Ali… onda je koleginica iz finansija videla memorandum i pitala kako izgleda šablon fakture. A kad smo kod toga zgodno je imati i PPT šablon za internu upotrebu, kao i odvojeni šablon za prodaju. A kad smo kod prodaje dostavljač je tražio uniformu: samo kapu i majicu za sada. I brendiranje dostavnog vozila pride.

Ali onda su zaposleni videli da dostavljač ima majicu u bojama firme pa su ti i oni tražili svoje majice. I to u muškoj i ženskoj verziji, razume se. Uz to im dobro dođe i trakica za ID karticu diskretno brendirana da ne remeti biznis kežual modu. Hoćemo i set stikera za lap top? Što da ne. Kolega sa terena onda je poslao poduži spisak: treba mu izgled kartonske police, postera u dve dimenzije, flajera, A-table, nalepnice za vrata pa čak i podmetača za čaše (?!). Zapitaš se šta rade te kolege na terenu uopšte?

Razume se, treba uraditi i ambalažu, ali i brendiranje transportne kutije u šest veličina kao i plastične kese u tri veličine. Imaš i paketomat? Treba i to brendirati.

Okej. Sad možeš da odahneš. To je manje više to.

Mada… kada dođe godišnjica firme treba napraviti i papirnu kesu i brendirane poklone, zahvalnice, diplome i gravirane nagrade i izgled bine za događaje.

Ne šalimo se kada kažemo da je sve ovo iznad samo jedan uobičajeni utorak u Žiški. Za Ananas, na primer, smo radili SVE sa spiska iznad.

Bolje da ne znate kako je termin brendiranje nastao (ima veze sa kravama) a danas je mnogo više od samog postavljanja znaka vaše firme na sve što ona poseduje. Izazov je izbeći vizuelno zasićenje, odnosno sve uraditi tako da odiše duhom brenda ali ne preterati u tome. Naši dizajneri u tu svrhu razvijaju dodatne šare, koriste sve boje iz dozvoljene palete i predlažu inovativne pozicije za brendiranje.

Za Empple festival brendirali smo opet… sve. Od bine, govornice i prostora, preko poklona, diploma pa čak i samih nagrada koje su napravljene od pleksiglasa. Lepo je bilo videti kako logotip za Empple, koji je isto urađen u Žiški, raste i širi se na toliko formata. Brendiranje je najbolji način da vaš logo oživi, bude viđen i prihvaćen.

Nekada čak i imamo obrnut slučaj – naš brend ima saradnju ili sponzorstvo od drugog brenda je potrebno uključiti elemente i jednog i drugog. Ranije (dok smo još imali i interni tim) smo ovo često radili sa League Of Legends-om, jednom od najigranijih igrica na svetu:

Šta god da vam treba, mi smo tu – utorkom i svakim drugim danom.