Dolaziš na intervju za posao?

Dolaziš na intervju za posao?

Par iskrenih saveta, da ne kažemo puškice

Jednom smo pokušali da sračunamo koliko smo kandidata intervjuisali za posao ili praksu. Sigurni smo da je više od 100. Za to vreme postali smo eksperti u toj univerzalno neprijatnoj situaciji koja se zove (namešta glas iz filmova) intervjuuuu za posaoooo. Viđali smo drhtave ruke, osušena grla, mucanje, previše samopouzdanja, tišine i dranja – sve što možete pročitati na više od 7 miliona Google rezultata na „intervju za posao“.

Želimo da pomognemo sebi. A to znači da pomognemo tebi da pomogneš nama. Ovo je kreš kurs za ŽIŠKA intervju:

Ko smo?

Mi smo advertajzing agencija. Pogledaj ovde šta radimo i za koga. To znači da prvo treba da razmisliš da li želiš da radiš u jednoj advertajzing agenciji. Da, znamo, delujemo super opušteni u videima i super nam je podkast, ali mi smo i dalje advertajzing agencija.

Umemo da budemo ozbiljni. Često ljudi pomisle suprotno zbog naših blogova, videa i javnih nastupa. Međutim, naše strategije su promišljene, za naše predloge postoje kvanitativni i kvalitativni argumenti, naši projekti se završavaju u rokovima, znamo da čitamo analitiku medijskog zakupa, ne pravimo greške u finansijama i pregovaramo vešto koliko i osobe u daleko skupljim odelima.

Kakvi smo?

Želimo da se bavimo ovim poslom na najbolji mogući način. To znači da pokušavamo da stvorimo premium uslugu na tržištu. Zbog toga skoro sve radimo malo drugačije od drugih na tržištu.

Verujemo u slešere, preispitujemo ustaljene prakse, često radimo stvari prvi put, operišemo van zone komfora i samo naše postojanje je eksperiment. Ako uvidimo da nešto nema smisla, promenimo to. Često time napravimo veći problem, pa opet menjamo. I tako u krug.

Štreberi smo: imamo svoju biblioteku, naše rasprave mogu da traju satima, imamo puno internih treninga, kupljene Udemy i Maserclass kurseve, radoznali smo i trenutno 7 ljudi iz firme FRP-uje D&D. Imamo eklektički muzički ukus: jednake su šanse da će te na kancelarijskim zvučnicima dočekati Miles Davis, Sabaton i Sinan Sakić.

Šta da spremiš?

Pošto se trudimo da sve radimo drugačije, onda i naši intervjui izgledaju drugačije – dosadni smo do zla boga i sve nas interesuje! Nećemo te pitati gde se vidiš za 5 godina (na tvom mestu xAxAXaxA). Biće više kao da izađeš na večeru sa opsesivnim, blago šizofrenim stalkerom!

Proći ćemo test. Test nam omogućava da odmah krenemo u konkretan razgovor. Reći ćemo ti šta mislimo o tvojim odgovorima, šta nam je bilo interesantno, daćemo ti priliku da pojasniš ili dopuniš odgovore, brejnstormovaćemo ideje na slabije delove i objasniti ti zašto neki odgovori nisu smeli da se nađu u testu. Cilj nam je samo da imamo produktivnu diskusiju, da se pomerimo jedan korak na bolje – ovako izgleda i naš proces rada svaki dan.

Pričaćemo o tvom kreativnom radu. Kreativni rad za nas nisu samo slikanje i vajanje. Neki od najboljih kreativnih radova koje smo iskopali na razgovorima deluju kao nebitne gluposti, ali vrve od entuzijazma: blamantni YouTube kanali, definicije na Vukajliji ili stari tvitovi, blogovi, stripovi, rep pesme, origami kolekcije i osnovani ragbi klubovi.

Preskočićemo tvoje formalno obrazovanje i zakačiti se za neki takav projekat. Želećemo da znamo sve o njemu: zašto je nešto plave boje, a ne crvene, zašto ova reč, ne ona, kako je moglo bolje, kako bi izgledalo da imaš milion evra za projekat, šta naučiš, šta primeniš dalje… Ako ne možeš da nam prodaš svoj projekat, kako ćeš prodavati naše klijentima?

Pričaćemo o istrajnosti (eng. grind / grit). Kreativnost često ima i svoju mračnu stranu. Nismo prvi koji su to primetili. Biti kreativan u poznom kapitalizmu znači samo dodati prepreke i frustracije na već izazovan proces. Moraš imati jaku želju da isteraš svoje ideje, ali i dovoljno taktičnosti da se povučeš kad treba, jer se naše pobede grade godinama. Uvek ćeš raditi u timu i za nekoga. Možeš biti sjajan solista i da ovo ne bude tim za tebe.

Pričaćemo o advertajzingu, digitalu, brendovima, employer brendingu i komunikacijama uopšte. Želimo da diskutujemo o kampanjama koje su ti se svidele i koje nisu. Koji brend ima najbolji Insta feed? Ko je fejlovao život sa aktivacijom? Ili nije? Ko rabi influensere, a ko radi nešto smisleno? Šta razlikuje digital content i TV? Kako aktivirati bakute na Fejsu? Jel došlo vreme za Tik Tok?

A možda nećemo uraditi ništa od ovoga. Nekada intervjui prirodno meandriraju i skrenemo na neki novi put koji nam prija.

/   /   /

Opusti se. Budi to što jesi. Ako su ljudi koji su izgovorili sledeće rečenice dobili posao, sigurno ne možeš ništa toliko da omašiš:

“Nemam Instagram, smaraju me društvene mreže strašno”

“Šta je moj najveći fejl? Pa, ovaj intervju.”

“Pa kad mi kažeš cigla, ja odmah pomislim ubiješ čoveka i umotaš ga u tepih”

“Ne znam koji je vaš stav o sintetičkim psihodelicima, ALI…”