Introverti mogu da pokidaju sastanak

Introverti mogu da pokidaju sastanak

Posle svake rečenice odmoriti 2h u samoći  

Radna atmosfera

Na vratima Danteovog pakla pisalo je: Vi koji ulazite ovde, ostavite svaku nadu! E, pa isto treba i ti da uradiš sa svojom introvertnošću pre no što kreneš da čitaš ovaj blog. Veče pre sastanka posmatraš sebe u ogledalu i vežbaš svoju prezentaciju. Sve izgleda lako, samouvereno ostaješ da odgledaš još jednu epizodu serije i zaboravljaš da imaš tu važnu stvar sutra. Plot twist- budiš se sat vremena pre budilnika, srce ti ubrzano kuca i znojiš se. Razmišljaš da li je za tebe introvertnu osobu sa socijalnom anksioznošću pravi izbor bio karijera u advertajzingu? Hello, my fellow introvert, počuj nisi sama!

Introvertnost se često definiše u odnosu na pojam ekstrovertnosti. Introverti su oni koji radije ostaju kod kuće, nose vunene čarape i preznajaju se kada ih kasirka pita zašto nemaju dve po hiljadu dok su ekstroverti glasni ljudi koji svuda idu u grupi i glasno se smeju.

Prvima se ne predviđa blistava karijera u oblastima komunikacija, drugima se često govori (kao da već to ne znaju) da su kao stvoreni za to. Istina je da introvertnost ne može da se pokrije jednom definicijom ali i da su svi introvertni nalik jedan drugom, a svi introvertni na svoj način. Neki ćutimo veći deo dana, ali smo s bliskim drugarima najglasniji, neki su nesigurni ili nam je teško da se nateramo da izađemo napolje ili radimo u timu, ali za sve nas je zajedničko da živimo u društvu pravljenom za ekstroverte.

To što se identifikuješ kao introvert ne mora da znači da ne možeš ispoljavati odlike ekstrovertnosti u kontekstima koji to zahtevaju, posebno u advertajzingu. Uostalom, bio introvert ili ne, ne gine ti priprema za bilo koji sastanak. Evo par saveta, posluži se:

Dominiraj

Dok radiš na predlogu nove kampanje za klijenta, sve vreme znaš da ćeš u jednom momentu morati da je predstaviš i odbraniš na sastanku. Tvoj doprinos projektu je utkan u svaki slajd predloga. Niko ga tako dobro ne poznaje kao ti u sobi gde prezentuješ – zato, iako sumnjaš, ti zapravo vladaš atmosferom na sastanku.

Postavi pitanje

U momentu kada osetiš da klijentu opada nivo koncentracije, vreme je da istupiš iz zone komfora i postaviš pitanje koje će pokrenuti diskusiju. Ne, to ne znači da je tvoja prezentacija dosadna- Klijent će ceniti kada je uključen u proces i može da iskaže stav na licu mesta. Još nešto- ovakva pitanja će ti biti lakše da smisliš od onih neprijatnih na početku gde pričate o vremenskim prilikama.

Ponavljaj, ponavljaj, ponavljaj

Uvežbaj pitanje na licu mesta ponavljajući ga nekoliko puta u sebi i postavi ga. Pič ili koordinacijski sastanak savršena su prilika da učiš ili dobiješ nove informacije o brendu zato nemoj da je propustiš. Kupi dragocena znanja za samo par sati neprijatnosti.

Pomoć prijatelja

Prihvati pomoć kolega da provežbate argumentaciju ideja. Odglumite potencijalnu klijent:akaunt razmenu.To će ti na samom sastanku dati dodatnu motivaciju da učestvuješ u diskusiji.

Spisak – najveći saveznik

Napravi listu pitanja koje ti klijent može postaviti i unapred smisli odgovore.

Diši

Radi vežbe disanja. Iako zvuči kao najlajferkoučovski savet ikada- ovo zaista radi. Skini prvu aplikaciju koju nađeš na telefon i radi ih nekoliko puta dnevno. Radi čuda u sređivanju misli i vraćanju na realan tok razmišljanja.

Primećuješ da svi saveti sadrže sličan lajt-motiv: preuzimanje kontrole nad situacijom da možeš da postigneš da se osećaš kao da vladaš sobom, a potom i sastankom. Stavljanjem u što više situacija u kojim predviđaš potencijalne ishode diskusije i pravaca u kojima razgovor može da teče pre samog sastanka postižeš da se osećaš spremno i motivisano, čak i kada ti se baaaš ne diže ruka za reč.

Iako se čini da ovi koraci iziskuju previše truda, praksom i ponavljanjem će postati deo tvoje standardne pripreme da iskidaš sastanak. Zato ne odustaj, vežbaj, guraj sebe u nepoznato i posmatraj kako rasteš, introvertna osoPo! I pokidaj taj sastanak!