Dolaziš na intervju za posao?

Par iskrenih saveta, da ne kažemo puškice

otirac.png


Jednom smo pokušali da sračunamo koliko smo kandidata intervjuisali za posao ili praksu. Sigurni smo da je više od 100. Za to vreme postali smo eksperti u toj univerzalno neprijatnoj situaciji koja se zove (namešta glas iz filmova) intervjuuuu za posaoooo. Viđali smo drhtave ruke, osušena grla, mucanje, previše samopouzdanja, tišine i dranja – sve što možete pročitati na više od 7 miliona Google rezultata na „intervju za posao“.

 

Želimo da pomognemo sebi. A to znači da pomognemo tebi da pomogneš nama. Ovo je kreš kurs za ŽIŠKA intervju:

 

KO SMO?

 

Mi smo pre svega kreativna agencija. Radimo za klijente. Šta to znači za tebe? Na kojoj god poziciji da želiš da radiš kod nas od tebe ćemo očekivati da doprinosiš kreativno sve mu što radimo. Mi proizvodimo tekstove, copy-e, video materijale, scenarije, kampanje, fore, drame itd.

 

Mi smo takođe i čudna video i foto produkcija. Čudni smo jer pokušavamo da stvorimo video produkciju koja je najsvrsishodnija digitalnom kanalu. To znači brža, prljavija, sa manje ljudi, manje kontrolisana, jeftinija od onoga što postoji na tržištu. Verujemo da YouTube / Instagram video ne treba da izgleda kao reklama. Međutim, znamo i da prosipamo čokoladu slow motion da pođe voda na usta.

 

Umemo da budemo ozbiljni. Često ljudi pomisle suprotno zbog naših tekstova, videa i javnih nastupa. Međutim, naše strategije su promišljene, za naše predloge postoje kvanitativni i kvalitativni argumenti, naši projekti se završavaju u rokovima, znamo da čitamo analitiku medijskog zakupa, ne pravimo greške u finansijama i pregovaramo vešto koliko i osobe u daleko skupljim odelima.

 

Ne radimo: SEO, programiranje, BTL i događaje, TV produkciju i teže fizičke poslove.

 

KAKVI SMO?

 

Želimo da se bavimo ovim poslom na najbolji mogući način. To znači da pokušavamo da stvorimo premium uslugu na tržištu. Zbog toga skoro sve radimo malo drugačije od drugih na tržištu.

 

Verujemo u slešere, preispitujemo ustaljene prakse, često radimo stvari prvi put, operišemo van zone komfora i samo naše postojanje je eksperiment. Ako uvidimo da nešto nema smisla, promenimo to. Često time napravimo veći problem, pa opet menjamo. I tako u krug.

 

Štreberi smo: imamo svoju biblioteku, naše rasprave mogu da traju satima, imamo puno internih treninga, kupljene Udemy i Maserclass kurseve, radoznali smo i trenutno 7 ljudi iz firme FRP-uje D&D. Imamo eklektički muzički ukus: jednake su šanse da će te na kancelarijskim zvučnicima dočekati Miles Davis, Sabaton i Sinan Sakić. 

 

Stvarali smo i pre nego što smo došli u firmu: pisali smo na Vukajliji, organizovali srednjoškolske pesničke festivale, snimali video klipove, crtali stripove, organizovali portale o kulturi, vajali, repovali, podizali retail portale… To ne znači da smo se samo bavili nečim: kada su neki od nas igrali ragbi, nisu bili najbolji igrači, ali su napravili ragbi klub.

 

Maratonci smo. Kreativnost često ima i svoju mračnu stranu. Nismo prvi koji su to primetili. Biti kreativan u poznom kapitalizmu znači samo dodati prepreke i frustracije na već izazovan proces. Moraš imati jaku želju da isteraš svoje ideje, ali i dovoljno taktičnosti da se povučeš kad treba, jer se naše pobede grade godinama. Uvek ćeš raditi u timu i za nekoga. Možeš biti sjajan solista i da ovo ne bude tim za tebe. 

 

ŠTA DA SPREMIŠ?

 

Pošto se trudimo da sve radimo drugačije, onda i naši intervjui izgledaju drugačije - dosadni smo do zla boga i sve nas interesuje! Nećemo te pitati gde se vidiš za 5 godina (na tvom mestu xAxAXaxA). Biće više kao da izađeš na večeru sa opsesivnim, blago šizofrenim stalkerom!

 

Prijatno!

 

Proći ćemo test. Test nam omogućava da odmah krenemo u konkretan razgovor. Reći ćemo ti šta mislimo o tvojim odgovorima, šta nam je bilo interesantno, daćemo ti priliku da pojasniš ili dopuniš odgovore, brejnstormovaćemo ideje na slabije delove i objasniti ti zašto neki odgovori nisu smeli da se nađu u testu. Cilj nam je samo da imamo produktivnu diskusiju, da se pomerimo jedan korak na bolje – ovako izgleda i naš proces rada svaki dan.

 

Zanima nas sve o tvom stvaranju. Preskočićemo tvoje formalno obrazovanje i zakačiti se za neku od onih sitnih stavki CV-a koja je nama interesantna. Želećemo da znamo sve o tome: kako je izgledao projekat, zašto je nešto plave boje, a ne crvene, zašto ova reč, ne ona, kako je moglo bolje, kako bi izgledalo da imaš milion evra za projekat, šta naučiš, šta primeniš dalje… Ako ne možeš da nam prodaš svoj projekat, kako ćeš prodavati naše klijentima? Da parafraziramo Jordana Belforta: „Sell me your pen“. Ovo je tvoj trenutak da pokidaš - više puta nam se desilo da je neko izvadio intervju iz kanala pričom o svom Twitter nalogu, origamiju, propalom YouTube projektu ili studijama japanskog.

 

Pričaćemo o digitalu. Želimo da diskutujemo o kampanjama koje su ti se svidele i koje nisu. Koji brend ima najbolji Insta feed? Ko je fejlovao život sa aktivacijom? Ili nije? Ko rabi influensere, a ko radi nešto smisleno? Šta razlikuje digital content i TV? Kako aktivirati bakute na Fejsu? Jel došlo vreme za Tik Tok? Ko je krindž a ko gaaasss?

 

Pričaćemo o komunikacijama. Sve što radimo je u svrhu nekog proizvoda i ne može da egzistira van brend imidža, pakovanja, CSRa, PRa, employer brendinga i marketinga. Ljudi koji kupuju naš rad suštinski ne žele da kupe to što prodajemo, već da reše svoje biznis probleme. Zato moramo da ih razumemo.

 

Izvadićemo kalkulator. Dobro, ne baš, ali ćemo zajedno raditi na nekom analitičkom problemu. To će možda biti razlaganje stavki nekog projekta, a možda računanje koliko ping pong loptica staje u beogradski tramvaj. Mi se bavimo kreativnim projektima. Ovaj deo razgovora posvećen je drugoj reči u ovoj sintagmi.

 

Filozofiraćemo o pop kulturi. Agencija se nalazi na pola puta između pop kulture i korporacije. Prepoznavanje, analiziranje, dekonstrukcija i interpretacija kulturnih trendova je neophodna da bi tvoj kreativni rad ostao relevantan.

 

A možda i ništa od toga. Nekada intervjui prirodno meandriraju, a opet u svakom trenutku imaju smisla. Često se i oduže, ali na kraju tog razgovora shvatiš da imaš sve informacije koje ti trebaju iako plan nije ispraćen. To je ok.


🔥 🔥 🔥

 

Opusti se. Budi to što jesi. Ako su ljudi koji su izgovorili sledeće rečenice dobili posao, sigurno ne možeš ništa toliko da omašiš:

 

“Nemam Instagram, smaraju me društvene mreže strašno”

“Šta je moj najveći fejl? Pa, ovaj intervju.”

“Pa kad mi kažeš cigla, ja odmah pomislim ubiješ čoveka i umotaš ga u tepih”

"Ne znam koji je vaš stav o sintetičkim psihodelicima, ALI..."

 

Srećno!

43