Coca-Cola ukus slave
Recept za lansiranje uspešnog kulinarskog takmičenja na Instagramu
Velika kulinarska takmičenja sa sve strogim sudijama, dramatičnim ocenjivanjima jela i glasanjem publike moguća su samo na TVu zar ne?
…zar ne?
Ovo pitanje postavila nam je Coca-Cola kada smo izašli sa idejom da umesto reklame sa hranom napravimo pravo kulinarsko takmičenje koje će se održati na Instagramu. Kao krunu projekta planirali smo snimanje velikog finala – baš kako to rade na televiziji.
Imali smo super ideju kao i dosta prethodnog iskustva u snimanju kulinarskih čarolija – samo je ostalo da ubacimo prave sastojke u recept.
Tri kašike hajpa
Teško da će ijedno takmičenje na digitalu raditi kako treba bez hajpa. On se može pokrenuti uz odabir kul influensera (u našem slučaju strava sudija Minje i Slobe).
Međutim pravi hajp se raspiruje samo uz valjane i vredne nagrade, pogotovo kada se od takmičara traže video prijave koje zahtevaju dosta truda i vremena. Klijent je poslušao naš savet i hajp je počeo da se krčka.
Podloga od kvalitetnih prijava
Svako takmičenje je kvalitetno koliko i same prijave. U slučaju pravog kulinarskog takmičenja one su i najbitnija stavka, jer će se dvoje finalista zaista naći pred kamerama, zajedno sa sudijama. KPI nam je bio podešen na 25 ispravnih prijava (IG videi u trajanju od jednog minuta).
Pošto smo takmičenje lepo ishajpovali, ukupno smo dobili 77 ispravnih prijava na #ukusslave
Sa ovoliko učesnika, posao sudija i publike postao je teži, a takmičenje zanimljivije. Dramaaaaaaaa.
Krčkanje u glasovima publike
Kako bismo dodatno zainteresovali publiku za video velikog finala, rešili smo da ih uključimo u proces selekcije od početka. Glasanjem na IG storijima biće u mogućnosti da spase svog favorita od ispadanja.
Mogli smo ceo ovaj segment takmičenja da prepustimo sudijama, a da publika pasivno posmatra kako se ono odvija. Ali zašto bismo? Gde je hajp, tu je i prostor za kul organski (i plaćeni) engagement.
A najbolja platforma za (jako jednostavno) glasanje su IG storiji.
Začiniti videom velikog finala
Kada gradimo hajp i uključujemo publiku od početka, pažnja u jednom momentu dostiže vrhunac. Ovaj trenutak treba predvideti već u fazi planiranja kampanje i sačekati ga uz najslađu poslasticu za kraj.
U našem slučaju u pitanju je bilo dugo očekivano finale takmičenja koje smo snimili sa dvoje finalista i sudijama.
/ / /
Nagradna takmičenja na digitalu se sastoje iz nekoliko bitnih elemenata. Neke od njih pomenuli smo u ovom tekstu, ali oni nisu jedini:
- Kreativna ideja u skladu sa brendom
- Produkcija sadržaja koji će korisnici pamtiti
- Izazov koji će inspirisati publiku
- Okretan Community management
- Dovoljno privlačne nagrade
- Sinergiju između aktivacije i odabranih influensera
- Dobar menadžment procesa, jasan pravilnik i uputstvo za prijavu
- Medijski budžet