Coca-Cola ukus slave

Coca-Cola ukus slave

Recept za lansiranje uspešnog kulinarskog takmičenja na Instagramu

Velika kulinarska takmičenja sa sve strogim sudijama, dramatičnim ocenjivanjima jela i glasanjem publike moguća su samo na TVu zar ne?

…zar ne?

Ovo pitanje postavila nam je Coca-Cola kada smo izašli sa idejom da umesto reklame sa hranom napravimo pravo kulinarsko takmičenje koje će se održati na Instagramu. Kao krunu projekta planirali smo snimanje velikog finala – baš kako to rade na televiziji.

Imali smo super ideju kao i dosta prethodnog iskustva u snimanju kulinarskih čarolija – samo je ostalo da ubacimo prave sastojke u recept.

Tri kašike hajpa

Teško da će ijedno takmičenje na digitalu raditi kako treba bez hajpa. On se može pokrenuti uz odabir kul influensera (u našem slučaju strava sudija Minje i Slobe).

 

Međutim pravi hajp se raspiruje samo uz valjane i vredne nagrade, pogotovo kada se od takmičara traže video prijave koje zahtevaju dosta truda i vremena. Klijent je poslušao naš savet i hajp je počeo da se krčka.

Podloga od kvalitetnih prijava

Svako takmičenje je kvalitetno koliko i same prijave. U slučaju pravog kulinarskog takmičenja one su i najbitnija stavka, jer će se dvoje finalista zaista naći pred kamerama, zajedno sa sudijama. KPI nam je bio podešen na 25 ispravnih prijava (IG videi u trajanju od jednog minuta).

 

Pošto smo takmičenje lepo ishajpovali, ukupno smo dobili 77 ispravnih prijava na #ukusslave

 

Sa ovoliko učesnika, posao sudija i publike postao je teži, a takmičenje zanimljivije. Dramaaaaaaaa.

Krčkanje u glasovima publike

Kako bismo dodatno zainteresovali publiku za video velikog finala, rešili smo da ih uključimo u proces selekcije od početka. Glasanjem na IG storijima biće u mogućnosti da spase svog favorita od ispadanja.

 

Mogli smo ceo ovaj segment takmičenja da prepustimo sudijama, a da publika pasivno posmatra kako se ono odvija. Ali zašto bismo? Gde je hajp, tu je i prostor za kul organski (i plaćeni) engagement.

 

A najbolja platforma za (jako jednostavno) glasanje su IG storiji.

Začiniti videom velikog finala

Kada gradimo hajp i uključujemo publiku od početka, pažnja u jednom momentu dostiže vrhunac. Ovaj trenutak treba predvideti već u fazi planiranja kampanje i sačekati ga uz najslađu poslasticu za kraj.

 

U našem slučaju u pitanju je bilo dugo očekivano finale takmičenja koje smo snimili sa dvoje finalista i sudijama.

/   /   /

 

Nagradna takmičenja na digitalu se sastoje iz nekoliko bitnih elemenata. Neke od njih pomenuli smo u ovom tekstu, ali oni nisu jedini:

 

  1. Kreativna ideja u skladu sa brendom
  2. Produkcija sadržaja koji će korisnici pamtiti
  3. Izazov koji će inspirisati publiku
  4. Okretan Community management
  5. Dovoljno privlačne nagrade
  6. Sinergiju između aktivacije i odabranih influensera
  7. Dobar menadžment procesa, jasan pravilnik i uputstvo za prijavu
  8. Medijski budžet