Zašto retko izlazimo na pičeve

Zašto retko izlazimo na pičeve

Nadamo se da ćete razumeti.

Mi ne izlazimo na puno pičeva. To je dosta neobično za jednu agenciju. Znamo da jeste po reakcijama koje dobijamo. Zato se trudimo da objasnimo sve razloge za to u mejlu, ali da bismo zaista objasnili našu odluku potreban je jedan poduži blog post.

Ovaj:

Sagorevanje

Rad u agencijama, a pogotovu digitalnim je već odavno zloglasan. Krilatice poput Work Hard, Play Hard, fore poput #AgencyLife i mimovi sprženih akaunta su samo neki od opšte poznatih dokaza nečega što je dugo vremena normalizovano.

Mi brinemo o sprečavanju sagorevanja. Zato kada osetimo da je obim posla narastao preko onoga što naš tim može da uradi bez sagorevanja – povučemo ručnu kočnicu – odbijamo pičeve:

Pičevi su posebno problematični za sagorevanje jer se obično rade posle redovnog posla, prekovremeno. A tek onda ako dobiješ pič, dobijaš nov projekat za već prerađeni tim. U pitanju je skoro mazohističko iskustvo: iako radiš dovoljno, privremeno radiš više za priliku da radiš još više. To dovodi do osećaja da se voz zahuktava, a nikog nema u lokomotivi: idealni uslovi za sagorevanje.

Pričali smo detaljnije o sagorevanju i sagorevanju u agencijama u dva podkasta, sa Aurelijom Đan i Hanom Ćelap:

 

Kvalitet preuzetih projekata

Kao što ste čuli na svakom panelu o odnosima klijenata i agencija: poverenje je ključ za dobar odnos. Za nas to znači da kada preuzmemo projekat, uradićemo sve što je u našoj moći da ga iznesemo na najbolji mogući način.

To podrazumeva da posvetimo tim tom projektu i oslobodimo im dovoljno vremena da mogu da se pozabave projektom. Kada imamo povećan obim posla, ako tom timu dodamo pič – ako ne sagore, moraju da smanje vreme na već preuzetim projektima.

Naravno da u kreativnom radu nije sve tako mehanički, tim nekad može da “nađe vremena”. Međutim, ovo je moguće samo par puta godišnje, a pogubno je ako postane redovna poslovna politika. Redovni klijenti na kraju uoče da nemaju posvećene timove na projektima i prekidaju saradnju.

Daleko od toga da su svi naši klijenti zadovoljni! Međutim, nikad nismo kreirali nezadovoljstvo zato što nismo bili adekvatno posvećeni projektu koga smo se prihvatili.

Održivi razvoj

Bez obzira što stalno vučemo ručnu, za samo 5 godina od osnivanja postali smo jedan od najvećih digital / kreativnih timova u zemlji. Rastemo uz mali broj velikih, stalnih klijenata koji imaju poverenje u nas. Oni nam poveravaju nove brendove u portfoliju, naručuju usluge izvan našeg standardnog biznisa, poveravaju nam inovativne projekte i sl.

2016 vs 2021

Dakle, za nas, ovakav aranžman ima i poslovnog smisla. Mogli bismo da izlazimo na više pičeva, gubimo više projekata, spaljujemo više ljudi, ali rezultat svega toga ne bi bio veći poslovni uspeh.

 

Šta možete da uradite?

Razmislite da li uopšte da pravite pič. Pič očigledno ima svoje dobre strane po vas, ali ima i loše. Pisali smo o njima opširnije ovde. Ukratko: na piču birate najbolju kreativu, ali ne i najboljeg partnera.

Ako se prema marketinškim aktivnostima postavite kao prema projektima, onda ih planirate sa partnerima, umesto da se uzdate na otvoreno tržište.

To znači da, ako baš morate da imate pič:

Prilagodite termin: Agencije su najzauzetije u Q4. Pored redovnog posla, priprema se naredna godina, novogodišnje kampanje i kampanje koje treba da izvuku godinu. To je najgori period za pič, a najveći broj pičeva stiže upravo tada. Pomeranje od par meseci drastično menja našu kalkulaciju.

Najavite unapred: Jedini agencijski resursi su ljudi i sistem. Dakle, znanja, veštine, motivacije, procesi itd. Sve stvari koje se grade mesecima i godinama. Zato je jako teško da se kvalitetna reorganizacija napravi brzo, odnosno kad stigne pič. Pogotovu ako ta reorganizacija podrazumeva da će pič tim raditi projekat. Par meseci najave omogućava da organizujemo sva potrebna pomeranja.

Budite transparentni sa budžetima: Mi smo takođe i biznis koji će prioretizovati profitabilnije projekte. To je samo jedan od parametara koji procenjujemo, ali je značajan.

 

/   /   /

 

Ovaj tekst stoji na našem sajtu nekoliko godina i više puta je izmenjen da jasnije objasni našu odluku, ali suština je ostala ista.

Voleli bismo da ovo bude početak konkstruktivnog dijaloga. Svaki projekat je priča za sebe i postoje bitni izuzeci od svih naših stavova iznad, ali ipak mislimo da je bitno da pokrenemo razgovor o odnosima između klijenata i agencija, pregovaranju, rizicima, kapacitetima, planiranju, rokovima, najavama itd.