TIKTOK JE EKSPERIMENT
a mi baš volimo da eksperimentišemo.
Priča o TikToku u Žiški je stara koliko i one o organskom reach-u i njegovoj propasti i zabludi da CM mora da radi noću. Zapravo, možda je i starija, ali to sad nije važno. Ono što hoćemo da kažemo jeste da u firmi o ovoj platformi pričamo jako dugo, još od trenutka kada nije bila ovoliko relevantna. Od tada, o njoj smo napisali 2 bloga i snimili 4 podkast epizode (i jednu poluepizodu) sa ciljem da je što bolje upoznamo i odgonetnemo sve njene misterije.
Međutim, čak ni veći igrači od nas (Meta, Google i ostala ekipa) nisu uspeli da skontaju famozni TikTok algoritam i iskopiraju njegov uspeh, iako su probali. Šta onda jedna agencija u Srbiji može da kaže o ovoj temi uopšte? Pa, nakon bezbroj razglabanja po kancelariji, sastancima i ručkovima, zaključili smo da imamo da kažemo jednu jako bitnu stvar: Pusti algoritam – kreni da praviš sadržaj!
A onda smo u ovo ubedili i neke klijente i u naše usluge uvrstili i kreiranje TikTok videa. U nastavku ćemo detaljnije proći kroz naš rad na ovim brendovima, pa ti sam prosudi da li su uradili dobro što su nas poslušali.
Prvo slatko
Munch je naš prvi klijent kojem smo otvorili TT nalog. Ako pogledaš taj profil sada, videćeš da se od marta 2021. do danas tu našlo baš dosta različitog sadržaja. Bilo je i stop motion videa, snimaka iz fabrike, saradnje sa influenserima, ispratili smo neke trendove, a stvorili smo i estradnu zvezdu PEMANČICU! Ovu raznolikost bi neko doveo u pitanje i rekao kako bi brend u svojoj komunikaciji trebalo da ima ujednačen i prepoznatljiv sadržaj. Mi bismo onda u ovoj hipotetičkoj raspravi ukazali na to kako Munch baš ima ujednačen i prepoznatljiv sadržaj na ovoj društvenoj mreži. Svaki video koji smo objavili je baš baš sladak! A to je, realno, Munch. Kada brend ima ovako jasno definisanu suštinu, lako je da praviš sadržaj u kom god da je formatu.
@munch.original Šuška se da se neko vraća s odmora…… 😋 #munch #folija #munchmallow #prank
„E sad“, pitao bi taj neko, „a je l’ vam dobar taj sadržaj?“
Nama i više nego dobar. A i drugima, ako ćemo da ulazimo u brojke. Trenutno najgledaniji video ima preko 765 000 pregleda, a imamo još 6 videa koji su pogledani više od 100 000 puta.
*Količinu slatkoće TikTok nije mogao da izmeri, ali naša objektivna procena je da se meri u milionima.
Pa kafa
Za razliku od Munch-a, TikTok Grand kafe, ima mnogo čvršću strukturu. Ali ne zato što je to sad neki uštogljeni brend, već zato što smo odlučili da Grand treba da govori o samo jednoj stvari: kafi. S obzirom na to da se radi o brendu koji je apsolutni lider na tržištu kafe i praktično sinonim za ovaj napitak kod nas, ništa drugo nije ni imalo smisla. A, hvala bogu, kafu piju svi, što, prevedeno na marketarski znači: skalabilna je, a to je jedna od ključnih stvari za kreiranje dobrog TikTok sadržaja. Ali ne možeš o kafi da pričaš tek tako. Jesmo mi shvatili da kafu piju svi, ali ovo nije dovoljno dobar uvid (ako se uopšte kvalifikuje kao uvid, pogledaj ovu epizodu podkasta) da bi na njemu zasnovali celi sadržaj.
Mora da se ode korak dalje. A taj korak je za nas bio sledeći: kafu piju svi…na različit način! Neko slađu, neko gorču, neko stavi prvo kafu pa vodu, neko kuva normalno. Reklo bi se: Kolko ljudi, tolko kafa. I baš to je ono što možeš da vidiš na Grand TikToku: kako se to razlikuju studentska, drugarska, frizerska, kancelarijska i ostale kafe. Pored toga što su zabavni (obavezna karakteristika dobrog TT videa), ovi videi predstavljaju situacije koje su svima nama dobro poznate i sa kojima se poistovećujemo i zato dobro rade. Ovo znamo zato što su ih ljudi sačuvali skoro 7000 puta, podelili preko 2000 puta, a pogledali oko 1.7 miliona puta.
@grandkafaofficial Koliko dugo se prima boja? U kafama mislimo…☕ #fy #hajdedaimamovremena #frizerka #pramenovi
Onda Ananas???
Ne znam kako se voće uklapa u celu ovu igru podnaslova gde prvo jedemo slatko, pa pijemo kafu, ali svejedno mora da se nađe u tekstu jer i Ananas e-commerce ima TikTok!
I to jedan od zabavnijih. Na sličan način na koji je Grand kafa već sinonim za kafu, želimo da Ananas to postane, ali za online kupovinu. Pored toga što je ambiciozan, Ananas je i zabavan brend. Zato ćete na njegovom profilu pronaći videe koji najčešće kroz skečeve obrađuju temu kupovine na internetu i dostave, ali i ukazuju na prednosti ovog tipa šopinga nad tradicionalnim i tako direktno podržavaju aktuelnu Ananasovu kampanju. Takođe, pošto je ovo ipak e-commerce klijent, kreiramo i videe koji su direktno fokusirani na proizvode.
Ok, sad, ako si pogledao profil sigurno si skontao da ovi videi nemaju puno pregleda. Zašto? Iskreno, ne znamo. Takav je TikTok algoritam. Nedokučiv i ponekad surov. Ali ono što je dobro je što čak i kada ti „ne gura“ video, tera te da ih praviš još, a pravljenje videa na TikToku je zabavno. Ovo je jedna dimenzija kojom ostale platforme ne mogu da se pohvale. Tako da, ako evaluiramo TikTok sadržaj ne samo po pregledima, nego i po količini zabave koju imaš dok ih snimaš, Ananas je definitivno jedan od naših uspešnijih profila.
@ananas.ecommerce Nego koliko ti to dođe tačno? 💫 #fy #fyp #foryou #foryoupage #ananas #ecommerce
Pa malo telefon
Uneo si u sebe (redom): slatko, kafu i voće. Šta je sledeće što ćeš da uradiš? – pa da uzmeš telefon da skrolaš, ofc! Ova igra podnaslova ide nekim svojim tokom, ali ne znamo da li ćemo još dugo moći…
Pevajući telegram je serijal u sklopu A1 NEO23 Travel kampanje. Glavni protagonista je gospodin, sa prelepom bojom glasa, koji peva o tome šta se sve dešava kad si na moru. Ili kad nisi na moru, a trebao bi da budeš. Ili o morskim situacijama koje čekaju jednu običnu japanku (vrsta obuće, a ne osoba ženskog pola). Kako je slogan ove kampanje „Sve 4 u vis“, a tarifa nudi 23GB neta – mi smo odlučili da pošaljemo našeg pevača na more da troši malo taj internet i sazna iz prve ruke o čemu se u sloganu radi! Dobro, možda i nismo to uradili, ALI smo ipak dali neke pametne savete.
Ovaj serijal, od početka do kraja, je sve što želiš od jednog TikTok projekta. Zabava tokom pisanja, pa onda i tokom snimanja, i na kraju – tu je skoro pola miliona pregleda, na 20 videa, da zaokruže priču!
@a1srbija Nosiš knjigu na plažu, a evo te sad, skroluješ TikTok. Ccc…Pa dobro, kad si već tu, odslušaj pesmicu još koji put. 📚
Srećičica
Nakon što uzmeš da skroluješ telefon, obuzme te neka… srećičica? Ova igra podnaslova i dalje radi. Elem, u standarnom žalu za nekim lepšim vremenima, možemo da kažemo da ni praznici nisu više ono što su nekada bili. Ali, ne treba žaliti, već stvarati! Zato smo, očigledno inspirisani veseljima sa početka 2000-ih, otpevali 10 pesmica uz pomoć poznatih internet kreatora! Obradili smo sve najpopularnije teorije šta je srećičica (a šta drugo nego ruska salata za praznike) i kreirali sadržaj koji će oraspoložiti čak i osobu koja je 31. decembra kupovala novogodišnje poklone.
@a1srbija Srećičica je kofa ruske salata za Novu godinu, kako i dolikuje svakoj kući. 😋🏡@milosmilakovic x @Mario Vreco
Naših 10 videa je generisalo preko 2 miliona pregleda, organskih, naravno, a uz to ovaj sadržaj se gledao ili slušao preko 6000 sati! Što je preko 250 dana. Ajmo svi, koja sre-ći-či-caaaaaaaaaaaa!
Ulični intervjui
S promenom autora teksta, gubi se interesovanje za praćenje podnaslova. Ionako je odavno prestalo da bude fora.
Na TikToku, mada i internetu uopšte, ljudi prosto vole da čuju toplu ljudsku priču. Posebno ako je ona kratka! Već smo u delu iznad pisali kako smo kroz 10 pesama ispričali šta je to mala sreća, ali ovaj termin je postao toliko popularan da je bilo nemoguće definisati sva njena značenja. Zato smo izašli na ulice, pitali prolaznike, ulične pevače, decu, strance – šta je to srećičica. Uz pomoć Make intervjuisali smo preko 100 ljudi i napravili još 10 videa. Ovih 10 videa je pregledano više od million puta. A sačuvani su preko 3000 puta, verovatno da ljudi mogu i kasnije da se nasmeju. Opa, evo je još jedna srećičica!
@a1srbija Današnja potraga za srećičicom pokazala je da je jedna pesma = jedna srečičica, ali i da torte izazivaju lepa osećanja, posebno ako ih pojedemo. 🎂♫ Šta je danas bila vaša srećičica?
I Žiška
A kakva bismo mi agencija bili kad ne bismo imali naš TikTok, na kom možemo da eksperimentišemo do mile volje?! Nikakva!
Ozbiljno smo shvatili ovu našu premisu iz naslova i primenjujemo je na našem profilu neumorno. Delili smo klipove iz podkasta, pa neke naše druge projekte, pričali o praksi, ali u poslednje vreme smo se baš fokusirali na to da blamiramo firmu: Dali smo Mimiški i Sodi šifru naloga. Zapravo, sami su je uzeli jedan dan i samo krenuli da snimaju videe, kao što TikTok i zapoveda. Kažu da su im jedini kriterijumi:
- da ima veze sa agencijskim poslom
- da je u duhu Žiške
- i onaj najbitniji: da je njima zabavno!
Dobro i da se kolege nasmeju kad im video pre objavljivanja pošalju na slek.
@ziska.rs eh… niko da skuva kafu, naseče voće, da se nasmeje na foru… #workbestie #agencylife #marketing #ziska
Ako ti se sviđa šta radimo pošalji nam neki dobar TT u inbox, pusti mejl, ili svrati do naše kancelarije. Ako dolaziš, nemoj da se začudiš kad vidiš da neko od nas skače, stoji u frižideru, ili radi sklekove, verovatno se snima neki TikTok.