Kreativne kampanje - Ziska

Kreativne kampanje

Posle nje više ništa nije isto

I mi smo se iznenadili. Ali prva kampanja sprovedena je još u 18. veku. Što će reći skoro dvesta godina pre nego što je nastao brend. Kampanja je prodavala život u Severnoj Americi. „Parče obradive zemlje“ i „brdo mogućnosti na neistraženoj teritoriji“ zvuče kao ubedljive ključne poruke za građane Zapadne Evrope tog perioda.

Iako nemamo precizan KPI, deluje kao da su preci današnjih ~330 miliona ljudi bili ubeđeni. Ako ti treba nešto slično za brend na kom radiš, u pravom si ćošku našeg sajta.

 

Šta je kreativna kampanja?

Kreativna kampanja je skup aktivnosti usmerenih na ispunjavanje biznis cilja u ograničenom vremenskom periodu. Cilj može biti bilo šta. Od lansiranja novog proizvoda, preko employer branding inicijative, do obeležavanja jubileja brenda. Ima tu sigurno još ciljeva koje smo zaboravili, a ti imaš na umu dok čitaš ovaj tekst.

Ako poredimo sa Aktivacijama, ključna razlika je sveobuhvatnost. Za razliku od Brend aktivacije koja se dešava na nekim kanalima, kampanja aktivira sve. Kampanja menja jezički okvir tvog brenda i uvodi nove vizuelne elemente, dok aktivacija operiše u okviru već zadatih. Cilj aktivacije je konkretna aktivnost koju očekujemo od korisnika, a kampanja služi da preispita, osveži ili učvrsti brend vrednosti. Najbitnije, aktivacija se završava sa krajem konkursa, dok kampanja postaje referentna tačka u komunikaciji, čime utiče na biznis u dužem roku.

Ali glavno pitanje nije šta je kreativna kampanja, već šta donosi tvom brendu. Pa, hajdemo!

Nova priča o staroj priči

Kroz kreativne kampanje pronalazimo načine da poznatu brend priču ispričamo na novi način. Ako ti treba svež pogled na slogan, vrednosti ili okejžone koje već dobro znaš, kampanja je dobro rešenje. S obzirom da duže traje i često se prostire na više kanala, to nam daje prostor da se ispriča nova, sveobuhvatna priča o tvom brendu. Naravno, svaka dobra priča počinje pronalaskom novog i relevatnog uvida.

Tako je nastala integrisana kampanja za Dijamant. Shvatili smo da u Srbiji postoji jedna reč za „ljubav“ i beeeezbroj recepata sa margarinom koji govore o istom. Snimili smo video o jedinstvenom restoranu sa najboljom hranom na svetu. Hranom koju pripreme naši najbliži kada žele da nam pokažu koliko im značimo.

Ovim smo započeli bitan razgovor – a to je kako u Srbiji pričamo o ljubavi i gde je u svemu tome mesto hrani. Ceo kejs pročitaj ovde, a na kanalima Dijamanta isprati kako je ova kampanja iz 2019. nastavila svoj život i u narednim godinama.

Regrutovanje nove demografije

Kampanja služi i da svoj brend izvedeš na nove kanale i prozboriš koju sa malo širom publikom. Kampanja traje ograničeno, pa je dobra prilika da izvedeš desant na TikTok, YouTube ili bilborde. Novi kanali su prilika da ostvariš kontakt sa demografijom koju ne ciljaš svakodnevno – i da ih privučeš da ostvare trajniji kontakt sa brendom. Upravo to smo uradili prilikom lansiranja Kokos Kasata.

Lansirali smo Kokos Kasato preispitujući paradigmu advertajzinga. Umesto da nahvalimo novi ukus – Kokos Kasato, odlučili smo da budemo iskreni. Zalepili smo slogan upozorenja pored pakovanja i pozvali ljude da probaju i jave nam iskrenu reakciju. Naša redovna komunikacija se odvija samo na Instagramu, ali ova kampanja je integrisala i GDN, TikTok, Influensere, YouTube i POS.

Pročitaj ceo kejs ovde, a bitnije od brojki: dokazali smo da piratska zajednica rezonuje sa našom pričom i van Instagrama i naše primarne starosne grupe.

Povezivanje sa zajednicom

Regrutovanje je tek prvi korak. Potrebno je i nastaviti na izgradnji odnosa sa zajednicom. Svesni smo da zvučimo kao stereotipični Dating/Love/Life Coach, ali to možemo i da dokažemo!
Još jedna stvar koja važi i za veze, uglavom imate više sličnosti što ste sličnijih godina.
A nama je Rum kasato rekao:”Mi slavimo 30!”

Trideseta godina je, pored vremenske odrednice, preuzela i skroz drugo značenje. Postala je sinonim (ili ipak akronim?) za – Više ne očekuješ da ćeš stići da pojedeš išta na slavi zbog “Kad će dete/stan/brak?” I što više vreme odmiče, svaki nedeljni ručak počinje sve više da liči na slavu…

A ko bolje razume muke 30-ogodišnjaka od, drugog 30-ogodišnjaka!
To je upravio bio uvid od kojeg smo počeli sa kampanjom za jubilarnih 30 godina Rum Kasata. Ako želiš da saznaš više, obavezno pogledaj ceo članak.

Evolucija brend pozicije

Svaka kampanja kreće od nekog vrlo realnog izazova koji rešava u ograničenom periodu. Pa ipak, najbolje kampanje su one koje ne samo da „reše problem“, već povoljno repozicioniraju brend i nakon kraja kampanje.

Jedna takva kampanja je krenula od jednostavnog izazova: trebalo je da zaposlimo iskusne IT programere u Infostud Grupi. U Subotici. Ono što je delovalo kao „jednostavna“ inicijativa za zapošljavanje kandidata se pretvorilo u kampanju koja je preispitala načine na koje se zapošljavamo u Srbiji.

Pogledaj naš hero video, a o celoj kampanji pročitaj ovde. Privukli smo preko 100 kvalitetnih programera.  Ipak najveći, a manje očigledan rezultat je dugoročno pozicioniranje Infostud Grupe kao transparentnog i poželjnog poslodavca u IT sektoru. I to u svega nekoliko nedelja!

/   /   /

Ako želiš da zajedno rešimo neki izazov ili osmislimo sledeći korak za tvoj brend, javi nam se. Imamo flomastere, stiki-papire i ceo tim kreativaca koji se ne plaše da mrdnu tvoj brend sa trenutne pozicije.