Praksa u Žiški
Praksa je plaćena, ako nismo dovoljno naglasili.
PRIVREMENO SMO PAUZIRALI PRAKSU
Više puta smo ponovili da za nas “praktikant nije neko ko donosi kafu” već osoba koja od prvog dana radi na pravim klijentima i uči radeći pravi posao. Trenutno su nam kapaciteti što se tiče praktikanata popunjeni i ovo objavaljujemo da ti ne bismo trošili vreme na prijavu. Čim se ponovo otvori prostor za praksu- javljamo se ovde, a i na LinkedIn-u!
***************************************************************************************************
Sad kad smo to raščistili, da se predstavimo… Ova plaćena praksa je u kreativnoj agenciji Žiška. Odgovor na pitanje “Čime se bavite?” zavisi od toga ko pita. Baba-tetki na slavi kažemo da radimo za računarima, ortaku iz teretane da pravimo reklame. A pošto verujemo u preciznost targetiranja oglasa koji te je doveo, te da si svestrana osoba kojoj TikTok i Instagram nisu strani pojmovi – bavimo se advertajzingom. Najviše na digitalu, ali često realizujemo integrisane kampanje. Ako te interesuje ko su nam klijenti i šta radimo za njih – sajt nam je prepun radova. Kao na primer kad smo smislili da svaka Munch kutija postane igračka.
Zašto da počneš kroz praksu?
Žiška najviše raste kroz prakse, jer verujemo da je ona jedini način da počneš karijeru u advertajzingu. Ne postoji nijedan studentski program koji te može sasvim pripremiti za rad u agenciji, pa verujemo da agencija mora biti i dobra škola. I verujemo da smo uspeli da napravimo tu dobru školu. Najbolji dokaz za to je da je više od pola firme završilo ovu praksu! Sigurni smo da im je dosta pomoglo što su počeli karijeru baš našim programom. Pre nego što nastavimo, da naglasimo: praksa kojom se ovaj tekst bavi vodi do pozicije Menadžment društvenih medija (u daljem tekstu: Praksa).
svi koji su ikada završili Žiška praksu
Kako izgleda praksa?
Tačniji naziv bi zapravo bio program obuke, jer cilj naše prakse nije da odradiš određeno vreme i dobiješ sertifikat, niti je da nam odradiš gomilu glupog posla koji niko ne želi da radi. Cilj je da što pre istreniramo Menadžera/ku društvenih medija. Za to nam je potrebno najčešće 6 meseci. Od prvog dana imaš realne odgovornosti i radiš puno radno vreme. Znamo da je zahtevno, ali zato je praksa i plaćena.
Svakog meseca imaš evaluaciju svog rada. Ukoliko ostatak tima veruje da možeš samostalno da izneseš zadatke iz tog meseca prolaziš u naredni. Ukoliko uspešno završiš svih šest meseci, ponudićemo ti sleš Menadžment društvenih medija. Pošto smo sigurni da možeš samostalno da vodiš društvene mreže bilo kog klijenta i uvek nam treba ljudi na ovoj poziciji, ova ponuda je zagarantovana – na tebi je samo da pokidaš praksu! Imaćeš mnogo stvari na tvojoj strani: mentora, NUMEMe i kolege.
Mentor/ka će voditi tvoju praksu, biti tu da te usmeri kroz zadatke, da ti objasni sve što te buni i da te uklopi u tim. NUMEMi su prezentacije sa uputstvima za skoro sve, od WiFi passa do kancelarijskih pasa, od principa fotografije do toga kako radi oprema, od toga kako se piše copy do toga kako se pravi kampanja… NUMEMe smatramo najboljim udžbenikom za digitalni marketing u regionu. Udžbenik ništa ne vredi bez tima koji će te uključiti na projekte gde možeš da ga primeniš. Verujemo da je najzdraviji način da tim raste kroz nove MDM, tako da svi ovde navijamo za tebe!
Struktura prakse
Praksa je preživela mnoge promene tokom godina, ali oduvek je imala samo jednu svrhu: da edukuje nekoga bez iskustva za početnu poziciju u agenciji. S tim ciljem ćeš, pored svakodnevnog posla, svakoj od navedenih oblasti posvetiti po mesec dana:
- Indukcija
- Komjuniti menadžment (CM)
- Menadžment
- Kreativa
- Dizajn
- Produkcija
Indukcija
Mi pretpostavljamo da ti je ovo prvi put da si u poslovnom okruženju i da će ti biti potrebno neko vreme da se navikneš na rad. Od bazičnih stvari kao što je “sediš na jednom mestu 8 sati” do malo naprednijih kao što je kako pišeš mejl koji ima balans između učtivosti i prisnosti…Imaćeš vremena da se natentane upoznaš sa načinom rada u Žiški, stekneš veštine i samopouzdanje za pisanje mejlova, korišćenje Word-a i PPT-a, čitaš o advertajzingu i mic po mic ćeš krenuti da radiš na klijentima. Opušteno ćeš pokupiti osnove posla tako da u narednim mesecima opuštenije pokidaš praksu!
Komjuniti menadžment
Radićeš uveliko na pravim klijentima, pratićeš njihove Facebook stranice ili Instagram profile i komunicirati sa svima koji se jave: sa fanovima i hejterima. Napisaćeš svoj prvi mejl klijentu da odobriš neku zakučastu komunikaciju. Naučićeš kako se brendovi razlikuju po tonu komunikacije i da je svaki komentar na društvenim medijima copy za sebe.
Menadžment
U drugim agencijama se ovo zove Akaunt (Account). Da – za nekoliko decenija oglašavanja u Srbalja, niko se nije setio da prevede najosnovniji posao u agenciji. U međuvremenu se i način menadžment izmenio i danas se agencija organizuje na nivou projekta. Suštinska funkcija je ista: da klijent bude zadovoljan. Međutim, alati su drugačiji: prodavaćeš, argumentovaćeš, koordiniraćeš, predlagaćeš, planiraćeš, legaćeš na rudu, haslovaćeš – osiguravaćeš da se stvari dešavaju.
Kopirajting
U ovom mesecu je fokus na osmišljavanju kreativnih ideja. Osmišljavaćeš postove za što širi spektar naših klijenata, od onih koji divljaju na Instagramu, do onih koji prodaju sofisticirane proizvode na Linkedinu. Verovatno ćeš prvi put objaviti post. Dobićeš prve lajkove na svoju ideju. Počećeš da razmišljaš kako tu istu kreativnost da koristiš u kampanjama, scenarijima, produkcijama, prezentacijama… verovatno ćeš otići na prvi sastanak sa klijentom.
Dizajn
Fokus ovog meseca je na estetici i njenoj primeni u ovom poslu. Naučićeš kako da napraviš efektnu prezentaciju, uspostavićeš kriterijum za dobru fotografiju, razumećeš šta je art direkcija brenda, znaćeš da napišeš dobar brif dizajnu. Ono što ćeš naučiti u ovom mesecu možda zvuči teoretski, ali je zapravo vrlo praktično: pomoći će ti da kreiraš dobar post za društvene mreže, predstaviš ideju kroz prezentaciju ili preneseš dizajnerima šta tačno očekuje klijent. Ključne stvari!
Koordinacija produkcije
Upoznaćeš se sa našim kamerama, svetlima i pratećom opremom i učićeš osnove fotografije i obrade fotografije, video produkcije i montaže. Naučićeš kako da proizvedeš post za društvene mreže, ali i kako da koordiniraš snimajući dan. Živimo u doba vizualnih medija i ovo znanje će ti biti neophodno u poslu. Nećeš postati profi fotograf, ali znaćeš da napraviš pismenu fotografiju ili organizuješ snimanje. Zbog ovoga će tvoje stranice odskakati od konkurencije i bolje ćeš razumeti šta možeš da očekuješ od dizajnera, producenata i fotografa.
/ / /
Kako da se prijaviš?
Pošto imamo dosta upita za praksu, moramo da radimo selekciju – na osnovu prijava i testa.
Pre svega, sredi CV. Pazi da izbegneš sve gluposti koje prate CVeve. Onda pročitaj par saveta za pisanje propratnog pisma.
Zatim reši sledeći zadatak:
Don Drejper je kriogenički zamrznut na vrhuncu svoje karijere zbog retke bolesti. Sada je pronađen lek i juče su odmrzli najboljeg Kreativnog direktora svih vremena. Don se probudio i shvatio da se svet za 50ak godina dobrano promenio – a on nema posao. Novac ga ne zanima, želi samo da pronađe mesto gde će najviše naučiti o komunikacijama 21. veka.
Da bismo uspeli da ubedimo Dona da svoju karijeru restartuje u Žiški, zaposlili smo tebe da mu lično asistiraš u prilagođavanju na današnji advertajzing. Dali smo ti Donov mejl, predstavi Žišku i sebe na najimpresivniji način! Donu možeš slati tekst, prezentacije, linkove, fotke, video i hologramske zapise.
U roku od par dana dobićeš odgovor na svoju prijavu. Najbolje prijave zovemo na test, ali o tome više u mejlu.
Srećno!